SANDNES IDRETTSPARK

Sportslige arrangementer er det utrolig sjelden jeg får med meg, og det bunner nok ut i at min sportsinteresse er meget liten. Noen er der at de ser EM, VM og OL og sånne ting, mens jeg styrer glatt unna det også. Får med meg resultatene, og er veldig fornøyd med det 🙂
Har forresten fått med meg ett EM, og det var da datteren min var med i drill EM i fjor 🙂 Hennes sport er fin å se på, men jeg ville nok ikke fått det med meg om det ikke var fordi hun deltok. Ekstra kjekt var det at hun fikk med seg en EM bronse hjem 🙂

Min sportsinteresse strekker seg til det å gå turer. Og det gjør jeg så ofte jeg kan og har helse til 🙂

I dag fant jeg ut at jeg skulle gå tur i og rundt Sandnes Idrettspark, siden jeg er så “sportslig” av meg 😉 Jeg kledde på meg turtøy, og kjørte datteren min til skolen, som altså er tilknyttet dette området.

Her er inngangen til Stadion, hvor byens fotballhelter kommer fra. Sandnes Ulf heter det laget, og har vel litt varierende hell i de kretser ettersom jeg har forstått.
Og bare så det er sagt, jeg forstår ikke så mye. Fotball har jeg null greie på, og enda mindre interesse for. Men jeg følger med så godt det lar seg gjøre når det kommer overskrifter som andre formidler på Facebook 🙂 Det store laget her i distriktet er jo Viking, og de er jo fra Stavanger 🙂 Skulle jeg heie på noen, så ville jeg valgt å være patriot, og heie på Sandnes Ulf 😀
Men jeg stiller meg nokså nøytral i grunnen, siden interessen min er minimal.

Her er området jeg gikk tur i. Jeg fulgte delvis den blå turløypen, men gikk også rundt Ormaskogen som er den største grønne firkanten på kartet. Hele denne runden tok jeg to ganger, pluss en ekstra omgang rundt Gisketjern. Da ble det rett over 4 km.

Jeg begynte med en runde rundt tjernet. Og der ble dagens første selfie til 🙂 Litt trøtt, og det ga seg ikke utover dagen heller. Har bare blitt trøttere og trøttere.

Fuglene er nyvåkne, og steller seg for dagen 🙂

Jeg gikk forbi mange forskjellige baner, og det var ikke alle jeg helt forsto bruken av. Hva denne innretningen her brukes til, har jeg overhodet ingen peiling på. Noen som vet?

Her er bildet tatt i retning stadion, som ligger gjemt bak trærne.

Og her ble dagens andre selfie til 🙂 Fortsatt like trøtt, men smilende likevel 😀

Her var jeg forbi et par andre baner, som jeg gjetter er til tennis kanskje. Det blå til høyre i bakgrunnen, er litt av tribunene på stadion.

Så kom jeg forbi denne gressletten som ser ut til å være lagringsplass for fotballmål og lignende 🙂

Etter å ha gått forbi ørten baner, kom jeg til Ormaskogen. Jeg har gått litt inni skogen et par ganger tidligere, og jeg har enda ikke sett noe orm. Det gjorde jeg ikke i dag heller, men andre runden valgte jeg å gå helt rundt skogen, så da var det vel ikke å forvente å se noe annet levende enn folk og hunder.

Jeg kom også forbi et område med sånne skilt, så jeg måtte rett og slett gå bort og se hva det var for noe, og det er visst en slags golf park. Idrett er så mangt 🙂

Da var turen over for denne gang. 
Fordelen med å gå tur i dette området for meg i dag, var enkelt og greit at det er helt flatt. Dette området ligger på en høyde, og er stort og flatt. Ikke en eneste utfordrende liten bakke engang. Og med den formen jeg har i dag, så er flatt terreng det aller beste. Noe mer makter jeg ikke.

Det er konsekvensen av en litt for aktiv lørdag, hvor formen var ganske god.

Nå er det snart leggetid for meg. Det blir tidlig kveld i kveld. Hodet fungerer dårlig, og kroppen verker, og feberen jager. Så det er bare å ta hensyn.

Ønsker alle dere andre en flott og givende kveldsstund ♥ 

 

#tur #turglede #utpåtur #idrett #sport #fotball #skog

 

13 kommentarer
    1. så fin tur du fikk deg da 🙂 Og selv om du er trøtt ser du uforskammet blid og frisk ut 🙂 Jeg gleder meg til å få noen turer snart jeg også. I vår, sommer, skal jeg gå mer tur ja 🙂

    2. Så ut som en veldig fin tur =) Jeg “digger” skogen, og bildet ditt av den, skogen er mystisk – og kan lede til mye snodig 😉 Håper starten på din kveld er god =)

    3. Ser ut som et flott sted å gå tur..jeg også må finne meg sånne flate steder innimellom..Flotte bilder og ha en god kveld og natt!

    4. Det blei jammen litt av en tur! Stort område det der….. tror det er en kulestøt eller diskosring det du lurer på…… Ikke mye jeg får med meg lenger – har en mann som ikke finnes interessert i sport, så da ser ikke jeg stort lenger heller! I fotball er jeg lokalpatriot – Sandefjord er jo i eliteserien…… prøver å få med meg resultater iallfall! Klem <3

    5. Så fine bilder av deg, og alt annet. Mye spennende å se på her. Ormaskogen? Kanskje fordi stien bukter seg mellom trærne som en orm? Ellers vet jeg heller ikke så mye om idrett egentlig. Følger med når det passer. Ha en vakker kveld.:) Klem 🙂

    6. frodith: Hehe, takk for det 🙂 Ja, jeg er oftest blid, men kan være trøtt og lei også 🙂 Men er født med godt humør, og det tar jeg godt vare på 🙂

      Ja, det er kjekt å gå turer når været er fint og lyst. Man blir i godt humør av det <3

    7. fruensvilje.blogg .no: Det er helt sant, det trenger ikke å være fjell for at de gode turopplevelsene skal komme 🙂 Nå ligger jo denne sletta litt oppe i høyden, men det var bilen som tok seg av klatrejobben den dagen 🙂

    8. Toini: Ja, sånne flate steder er det eneste som duger når formen er skral. Null anstrengelser, men likevel bevegelse 🙂
      Ha en fin dag 🙂

    9. Margrethe: Ja, resultater får ofte jeg også med meg. Kan nesten ikke unngå det. Og det er jo helt greit det synes jeg 🙂
      Kulestøt eller diskosring ja. Ja, det kan det jo kanskje være 🙂 Ble i alle fall litt klokere nå 🙂
      Stort og fint område å gå tur i ja, og jogge, for dem som driver med det 🙂

    10. natheless: Hehe…ja, kanskje navnet kommer av stien som bukter seg mellom trærne 🙂 Ikke godt å si. Litt spesielt i alle fall 🙂 Kanskje det er mer orm der om sommeren enn om vinteren 😉
      Nei, er mange som ikke vet så mye om idrett. Og da er jo vi to blant dem 😉
      En fin ettermiddag til deg 🙂
      Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg