EN PERFEKT KJÆRESTEDAG ♥

Dagen i dag opprant med flott vær og løfter om varmere temperaturer.
Og det stemte virkelig ♥

Da jeg sto opp i morges, sånn rett etter 8, tenkte jeg at jeg skulle kikke litt innom Too Good To Go appen. Kanskje ville det være en god hotellfrokost å hente hjem?

Og ja, flyplasshotellet hadde frokoster vi kunne hente, så jeg bestilte 2, og gikk og vekket Pål, for å ivrig formidle at vi skulle spise hotellfrokost denne formiddagen 🙂

Jeg hadde også fått denne glimrende idéen at vi kunne ta frokosten med på Solastranden og ha piknikk der i det fine været. Temperaturen var lovende, og solen hadde kommet opp på himmelen.

Vi gjorde oss klare, og reiste avgårde for å nå tidspunktet hvor frokosten kunne hentes.

Frokosten ble pakket i en isoporeske, og jeg forsto at den besto seg bl.a. av noe varmt. Så vi gledet oss til å se når vi kom til stranden. Der fant vi en fin plass å sitte mellom sanddynene, og laget til med sitteunderlag for å slippe så mye sand i klærne 🙂

Her sitter jeg klar til å sette tennene i frokosten. På dette tidspunktet var jeg nådd å bli ganske sulten. Og det er godt gjort i disse tider hvor matlysten er nokså dårlig.

Frokostpakken besto av to brødskiver, hvor den ene er av typen veldig grov, og veldig god 🙂 Det var et hardkokt egg med, bacon, pølse, potet, ost, tomat, paprika, agurk, bønner i tomatsaus og noe som kanskje var en akkarring. Jeg tenkte først at det var løk, men det smakte ikke løk. Godt var det uansett.
Drikke fulgte ikke med, men det hadde vi med i sekken.

Et godt måltid ble dette, og uvanlig også. Det er første gang jeg er på frokostpiknikk 🙂 Og Too Good To Go er virkelig en bra ting. Vi hjelper til i kampen mot matsvinn 🙂

Og været denne dagen kunne ikke nytes innendørs, overhodet 🙂

Se hvor fint det er mellom sanddynene på stranden i dette været 😀

Etter frokosten besluttet vi å dra litt på tur, istedet for å dra hjem. Første stopp ble Våland, en bydel i Stavanger. Der befinner Vålandstårnet seg, og der var kaféen åpen, og vi kunne gå til toppen og se på den flotte utsikten.

Jeg synes det ser ut som et lite slott. Veldig fint er det i alle fall 🙂 Vålandstårnet er plassert på et av de høyeste punktene i Stavanger.

På veien inn i bygget finner vi dette utklippet fra Stavanger Aftenblad fra 1894.

Inne i kaféen var et stort utvalg kaker og sånt til salgs, og det ble nesten litt vanskelig å velge. Men valget vårt falt på nystekte vafler. Jeg nøt en kopp te til, og Pål gikk for kaffe 🙂 Vi måtte så klart nyte maten utendørs i det flotte været 🙂

Utsikten er god. Her ser vi i bakgrunnen Gandsfjorden som går innover til min by, Sandnes. Så om jeg hadde hatt røntgensyn, ville jeg kunnet se helt hjem. Men fjellene sperrer for utsikten, da jeg bor på andre siden 🙂

Etter å ha kost oss med vafler, gikk vi litt tur i det fine turområdet på Våland. Jeg har aldri visst om dette jeg, så i dag lærte jeg mye nytt. Og det var Pål som var lokalkjent, for han har bodd rett i nærheten 🙂

Vi måtte ha en skyggeselfie for å illustrere det flotte solskinnet ♥

Enda en selfie 😉

Etter Våland gikk ferden inn i Stavanger sentrum. Der ruslet vi rundt, og endte i Fargegaten. Ikke noe bilde av selve gaten, men husene i gaten er malt i forskjellige friske farger. Dette bildet her er en av disse koblingsboksene man finner over alt. Den er dekorert som en høyblokk 🙂

Vi valgte oss et sted å sitte ned, hvor vi nøt hver vår kaffe mocca.

Pål ser fornøyd ut, så jeg tror han synes det har vært en god dag ♥

Jeg avslutter med dette blomsterbildet her. Blomster omkranset stedet vi satt og nøt vår mocca, og jeg fikk en ganske god sommerfølelse da ja 😀

Nå håper jeg at vi får mange sånne flotte dager gjennom hele vår og sommer sesongen. En perfekt dag for en kjæresteutflukt i alle fall ♥

Har det vært godt vær der du har vært i dag?

#kjærester #utpåtur #frokost #strandliv #søndag #godvær

1. Så flinke dere er til å finne på sånne ting…Så herlig dag! i strålende vær! Flotte bilder! og så lurt med sånn mat henting…Ha en fortsatt god søndagskveld!

2. Jeg har den appen, men har ikke kjøpt noe ennå. Liker tiltaket, for det blir kastet veldig mye mat på hoteller og restauranter, og det er ille! Takk for at du deler glimt fra “Datene”. Det er virkelig koselig å se! <3

3. ja dette hørtes ut som en koselig dag,ja bildene viser jo att det er det også hi hi .
      Vi hadde skyet vær,bittelitt yr og så sol,men siden vi gikk opp til briksdalsbreen var det varmt nok,jeg ble våt av svette uten full sol

4. Herlig rett og slett, ser ut til at dere koste dere og det er viktig. Har ligget på sofaen og sengen hele dagen bare vært og gløtta og sett hvordan det gikk med beisinga og nå tørker plattingen 🙂 Ha en fiiin kveld <3 klemme 🙂

5. Det så jo veldig trivelig ut :)) Deilig å være på en slik plass og nyte finværet…og smart å kjøpe frokost å ta med ut :)Kjempefine bilder av dere og flotte omgivelser 🙂 Klem og fin morgendag <3

6. Tusen takk for en helt perfekt dag å helg <3
      Å det kommer jo mange mange sånne dager fremover .
      Er stolt over å få være din <3
      du er et fantastisk flott menneske å den beste kjeresten <3
      Go klem 🙂

7. Du verden,, det har jeg ikke hørt om,, men er vel mer aktuelt i større byer 🙂 Men jeg er imponert over kreativiteten 🙂 En herlig kjæreste opplevelse,, ingen wtvil om det 😀 Herlig..tusen takk 🙂

8. Toini: Viktig å finne på noe kjekt. Og spesielt når jeg har en dag med ok energi. Da nytes dagen til fulle 🙂
      En fin kveld til deg <3

9. karidansen: Ja, den appen er veldig kjekk 🙂 Og nå ser jeg at flere og flere bedrifter hiver seg med og legger ut overskuddsmat til hyggelige priser 🙂

Ja, må dele litt av datene våre. Vi storkoser oss <3

10. fruensvilje.blogg .no: Ja, når man er på en såpass anstrengende tur, så er det ikke så godt hvis solen steker ubønnhørlig. Gode er dere. Jeg har sett bilder…ser kjekt ut 🙂

11. ladyaugust: Ja, det er viktig å kose seg 🙂
      Herlig når sånt er gjort, selv om det kan være styr mens det holder på. Kjekt å være klar til sommeren 🙂
      En fin kveld til deg også <3
      Klemmer 🙂

12. annebe: Ja, dette her var en fin date, og en lettvint og grei frokost. Ikke trengte vi å lage den, og så trengte vi ikke å ta oppvasken heller 🙂 Det var fint å være på stranden 🙂

Ha en fin kveld <3 Klem <3

13. Jernbanefrua..: Ja, den frokosten der var ikke dum, så kan godt gjøre det igjen 🙂
      Herlig dag var det, og kjekt å ha litt kvalitetstid sammen 🙂

14. Pål A Eriksen: Tusen takk til deg kjæresten min <3
      Så kjekt å finne på sånne kjekke ting sammen med deg <3 Gleder meg til alle sånne dager, og alle andre dager også <3
      Beste du <3
      Kyss og klem <3

15. Elevele: Ja, akkurat det å dele hverdagen med noen, det hadde jeg ikke trodd jeg skulle få oppleve igjen for litt over et halvt år siden…og jammen har jeg nå fått meg en kjekk kjæreste <3
      Jeg tror nok det er best 🙂

16. dedicat: Det skulle nå ikke forundre meg om det finnes i dine trakter også 🙂 Bensinstasjoner og enkelte butikker og kafeer og sånt er jo med på dette, så mye mulig noen av dem rundt der også er med 🙂 Er jo kjekt å få overskuddsmat, bakst eller hva, for en symbolsk sum, istedet for at det skal bli kastet 🙂