BURSDAGSSELSKAP

I dag har vi hatt bursdagsselskap her. Kjæresten min, Pål, fyller år, og det må vi jo så klart feire 🙂

Så da ville jeg gjerne lage til en god middag, og en god kake.

Jeg ba ham og ungene hans, og mine unger. Så vi var en hel gjeng her som satt på terrassen i godværet og spiste.

På menyen sto Gyros, med tilbehør.

Og etterpå ble det kaker og is.

For første gang bakte jeg ostekake med gelelokk.
Jeg har alltid sett for meg at det var så komplisert, men det var jo egentlig ikke det 🙂

Jeg hadde nemlig fått med meg at Pål liker godt ostekake, så derfor ville jeg bake det. Så til å være første gang, er jeg ganske fornøyd. Og jeg fikk mye skryt, og synes selv den smakte kjempegodt 🙂

Været har vært flott de siste par dagene, og i morgen blir visst like flott. Så denne tiden er så fin å ha selskap utendørs. Det nytes på alle måter.

Det ble lite bilder i dag. Jeg er så sliten for tiden, og spesielt utpå dagen og kvelden, så da glemmer jeg enkelte vesentlige ting av og til. Men likevel fikk jeg knipset bilde av kaka, for det gjorde jeg mens formen enda var grei 🙂

Nå har alle dratt hver til sitt, og jeg sitter igjen her med oppvasken 😉 Men det går helt fint. Jeg har jo helt ny oppvaskmaskin 🙂

Denne kvelden har vært vellykket, hvor alle ungene også fikk møte hverandre.

Så nå venter senga, og i morgen blir det en tur på Lassa igjen 🙂
Ha en god natt, og en fin dag i morgen ♥ 

 

 

#bursdag #feiring #kake

22 kommentarer
    1. Tusen takk Eva <3
      Du er helt utrolig god å det fineste å beste for meg <3
      Å oste kaka var helt super den 🙂 Å samme med maten.
      Tusen takk fineste <3 Elsker deg.
      Din Pål

    2. gratulerer med bursdagsbarnet :=) og den kaken var superfin,tenkte på ostekake i senga før jeg stod opp :=) datteren vår skal ha barnevelsigning og navnefest 26 mai og da tenker jeg å bidra med en kake og ostekaken kom for meg i tankene

    3. Jernbanefrua..: Takk for det 🙂 Kakefatet er egentlig et ostefat som jeg har arvet 😉 Og da passet det jo perfekt til ostekake 🙂 Og kaken smakte veldig godt….det syntes til og med jeg som hadde bakt den 😉 De fleste forsynte seg flere ganger og ikke mye igjen 🙂 <3

    4. fruensvilje.blogg .no: Tusen takk for det 🙂 Ostekake er noe de fleste liker. Til og med min sønn våget seg på den kaken før noe annet, og det er godt gjort, for han er vanemenneske og forsyner seg som regel først og kun av sjokoladekake, som også sto på bordet 😉

      Og så er ostekake veldig dekorativt til fest, som du skal på. Og når jeg leste om det, kom jeg på at jeg glemte en ting til pynt på kaken. Jeg hadde kjøpt physalis, og glemte å pynte med den 😉

    5. Toini: Takk for det 🙂 Ja, kaka smakte nydelig, og det er fristende å ta et stykke til frokost. Men jeg skal vente til litt senere likevel 🙂

      En flott dag til deg…nyt den <3

    6. Søtmonsen ): Ja, ostekake er godt….Jeg lager selv Pavlova nå til 17. mai 🙂 Aldri prøvd det heller før. Og har allerede gjort en feil, som jeg oppdaget for sent. Men den blir sikkert god fordet 😀

      Ha en fin 17. mai 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg