BLOGGERE INNTAR OSLO

Jeg har i mitt liv vært med på mange treff. Treff hvor man møter mennesker man kun har skrevet med eller utvekslet kommentarer med. Mennesker som man egentlig ikke kjenner, men som man likevel blir kjent med, fordi man har noe til felles: ønsket om å møtes og bli kjent via felles forum.

I helga som var ble et treff arrangert i Oslo blant bloggere.

Og med alle forskjellige treff jeg har vært på, så var dette minst like kjekt.

En flott samling mennesker som deler skriveglede og gleden av å dele bilder, opplevelser, tanker og kreativitet.

Se på denne flotte gjengen med bloggere ♥

Ja, nå begynte jeg å presentere bildene fra midt i treffet, men jeg kan nå forsøke å vise frem bildene litt mer kronologisk 😉

Hele eventen begynte ved tigeren på Oslo S. Tigeren er et veldig ok møtepunkt, som de fleste kjenner til.
Her er det Karidansen og Frodith som tar imot den sist ankomne bloggeren Poesimylife.

Jeg kan vel innrømme det først som sist….jeg er nok litt paparazzi på dette treffet, da jeg ikke hadde den beste dagsformen, og ikke orket å hoie og rope at alle måtte følge med og smile 😉 Så litt varierte bilder blir det her 🙂

Etter at alle var samlet og vi følte vi hadde ventet tilstrekkelig lenge på etternølere, bega vi oss opp Karl Johan, for å gå til restauranten hvor vi skulle innta et bedre måltid og ha en sosial stund 🙂

Treffet ble arrangert av Karidansen og Frodith ♥
Og det er vi alle glade for 😀 Mer fargerike og flotte damer skal man lete lenge etter.

Vi spiste middagen på den indiske restauranten Jaipur, og damene hadde pyntet bordet i god norsk stil med duk og vakker blomsteroppsats laget av Karidansen.

Det vanket gave på oss damene også. For den eneste mannlige bloggeren på treffet viste seg å være en ekte Gentleman 😀 Dedicat hadde tenkt på oss alle, og kjøpt søte små lamper til oss, til å pynte opp i hagen og på terrassen. Tusen takk for det ♥

Her har jeg dristet meg til en selfie for å vise frem omgivelsene og gjengen. Selv om ikke alle var oppmerksomme på min selfieglede 😉

Her har de fleste fått med seg at jeg knipser litt 😉 Og som du ser, det er en blid og avslappet gjeng ♥

Her fikk jeg også være med selv 😉 Så det ble en nesten-selfie siden det ikke er jeg som holder kamera 😉

Man har jo ikke lyst til å hoie og rope at alle må se hit og smile heller, for det var mange som ville ta bilder, og alle hadde jo også lyst å prate. Så jeg lot praten få gå sin gang. Og det er jo noe av det hyggeligste på et sånt treff, det å prate og bli bedre kjent, selv om vi i grunne følte vi kjente hverandre ganske godt gjennom bloggene også 🙂

Poesimylife og Utifriluft ser ut til å kose seg, smilende og blide og koselige damer 🙂

Her er det Solliv, Dedicat og Annebe som også ser ut til å trives i gjengen 😀

Praten gikk livlig, og det skulle noe til å få pratet med alle på den korte tiden. Her er Karidansen og Frodith.

Og så var det to damer som har flere ting til felles foruten bloggleden, blant annet samme farge på toppene, og begge liker å posere 😉 Meg selv og Annebe 🙂

Maten vi spiste var så klart indisk, og ble servert i varmeskåler med telys under.
Selv hadde jeg ikke særlig god matlyst, og er dessverre heller ikke sånn kjempebegeistret for indisk mat. Men denne retten som jeg bestilte, som var kylling i mangosaus, den var veldig god. Akkurat passe mild for meg. Den kan jeg gjerne spise flere ganger 🙂 Dessverre så det ut som at jeg ikke hadde rørt maten da jeg var forsynt. Men det hadde jeg. Jeg er bare litt småspist av og til 😉

Etter maten var det ut i gaten igjen, for å nyte det fine været, og for å finne en annen plass å være. På veien var det innom en kiosk for å kjøpe “dessert”. De fleste ruslet derfra med en is i hånden, så da ble det reneste isvandringen på denne varme dagen 😀
For min del ble det noe å drikke, da jeg var rimelig stappmett. Så isen den tok jeg litt senere på dagen 🙂

Vi fant oss en fin plass å sitte i skyggen under et tre ved Akershus Festning. Da brukte vi den fine duken vi hadde ved middagen, som piknikk-pledd. Det fungerte aldeles strålende 🙂 Og her måtte jeg til med en selfie igjen, for å illustrere akkurat det 🙂

Og enda en selfie, for å få med alle 8 på samme bilde 🙂 Og som du ser….det er ikke bare jeg som knipser bilder 😉

Også i skyggen under treet gikk praten lett.

Og mens vi satt der under treet, kom et brudefølge gående på veien. De skulle nok til festningen, for de rundet hjørnet der vi satt, og gikk mot festningen.

Det var koselig med et romantisk innslag i den fine dagen ♥

Vi var 8 bloggere på denne samlingen, og her er alle samlet på ett brett, eller en plen om du vil 😉
Fra venstre: Annebe, Dedicat, Frodith, Poesimylife, Solliv, meg selv, Utifriluft og Karidansen.

Tiden går fort i hyggelig lag, og avskjeden kom ubønnhørlig. Noen måtte gå litt før, men de fleste av oss tok følge tilbake til møtestedet.

Et kjekt treff har det vært, og sånt gir mersmak. Det er utrolig kjekt å møtes i virkeligheten, og se om bildet man har dannet seg om de andre stemmer. 

Til dere som ikke har våget dere på treff enda, vi er alle forskjellige, og har forskjellige utfordringer, forskjellige måter å være på, og kommer fra forskjellige steder. Men felles for oss alle, er at vi er mennesker, og vi er bloggere 🙂 Jeg anbefaler å gjøre et forsøk å bli med på treff en gang. Det kan være veldig givende og utvider horisonten litt.
Jeg koste meg i alle fall veldig, og blir gjerne med en annen gang også 🙂
Tusen takk til Karidansen og Frodith som tok initiativ til dette treffet ♥ 

 

 

#bloggtreff #bloggere #treff #middag #piknikk #opplevelser #glede

 

   

34 kommentarer
    1. Herlig gjeng 🙂 Fint vær fikk dere også, digg. Vet du jeg er heller ikke fan av indisk mat. Liker en rett som Englebassen lager ellers nix. Gitaristen har lest at koriander er det mange som ikke tåler smaken av og indisk har mye koriander. Smakte på den urten og liker den ikke, kanskje derfor? Supre bilder. Ha en fiiiin dag <3

    2. Kjekt å se dere alle og så fint å være sammen ute så løser det opp stemningen enda mer, Jeg er veldig glad i indisk, spiser det en del når jeg er på cruise 🙂 Jeg giftet bort sønnen og det var også stor stas 😀

    3. Herlig innlegg om en flott dag 🙂 Moro å se noen andre bilder. Vi har jo tatt bilder av litt forskjellig 🙂 Det var en veldig fin dag, og vi er jo forskjellige folk, men når man kjenner hverandre via blogg så er det bare kos at man er litt forskjellige 🙂 Klemmer <3

    4. Ser jo så hyggelig ut..og ja..jeg skal virkelig prøve å få til å være med nesten gang…Skal begynne å “manne meg opp” Synd du ikke var helt i form..men sånn er det vel bare…en dag på, en dag av…og man må gjøre det beste ut av det….Flotte bilder! ha en god kveld!

    5. nok et hyggelig innlegg om treffet,mange fine bilder av en fin gjeng :=) har truffet et par av disse damene eg :=) og enda flere og det er like hyggelig hver gang :=) for meg blir dette en lang reise,så det blir en kostnad i tillegg har jeg en fot som ennå ikke er god,så vi får se om jeg en gang blir med på et treff,om det ikke passer så håper jeg å treffe flere på mine reiser rundt om i bobil :=)

    6. Moro å se dine bilder og lese om din opplevelse av bloggtreffet også :)) Er litt rart og fint at nå kjenner man de som var med sånn “live”også.. :)) Og du var minst like trivelig som jeg hadde tenkt ? Klem <3

    7. ladyaugust: Ja, været var helt fantastisk, og det passet så godt til denne anledningen <3

      Ja, koriander smaker jo ganske mye, så skjønner godt hvis mange ikke liker det så godt. Jeg sliter ikke med koriandersmaken, men kanskje av alle krydderkombinasjonene til sammen? Litt usikker. Synes ofte det kan bli litt for mye i alle fall. Men den retten jeg smakte denne dagen, den likte jeg. Den hadde litt sødme i smaken, og da var det en god opplevelse 🙂
      Ja, det ble jammen litt bilder, og veldig kjekt med bildeminner 🙂

      Ha en herlig kveld...<3

    8. Mariann: Ja, det blir absolutt mer uformelt å være utendørs. Veldig kjekt var det 😀
      Vi har nok litt forskjellige smaksløker. Den beste indiske retten spiste jeg på Mallorca en gang. Skulle virkelig ønskt jeg visste hva den het her hjemme hvis noen hadde den på menyen 🙂

      Jeg har sett fine bilder du har lagt ut på Facebook. Utrolig kjekt, og flott familiebilde <3

    9. foreignerat50: Takk 🙂 Ja, vi ser ting fra litt forskjellig vinkel, og da blir det jo spennende å lese hver sine innlegg 🙂

    10. frodith: Takk 🙂 Ja, det var en flott dag. Og alle de forskjellige innleggene i etterkant, viser jo hvor forskjellige vi alle er. Det å ha litt forskjellige vinklinger, det er så kjekt å lese synes jeg 😀
      En veldig kjekk dag, og jeg storkoste meg 😀
      Klemmer <3

    11. Toini: Ja, det var veldig hyggelig. Og den gjengen der var uproblematisk og veldig artig 🙂 Jeg koste meg veldig, og jeg er ganske sjenert 🙂
      En lur ting kan jo være å alliere seg med en annen som også skal på treffet, for å slippe å ankomme alene.
      Jeg var “heldig” der, da jeg møtte Frodith og Karidansen, og gikk dit sammen med dem 🙂 Men jeg har gjort sånn så mange ganger, at jeg tror ikke jeg ville hatt problem med å ankomme alene heller. Det var sånn at jeg og Karidansen bodde på samme hotell….så passet det jo så godt da 🙂
      Selv om formen ikke var på topp, så gikk det veldig bra i akkurat den gjengen der, hvor de fleste er klar over at jeg ikke alltid er i form 🙂

      Ha en veldig god kveld videre du også <3

    12. Kjempeflott og herlig innlegg, jeg kosa meg skikkelig gjennom innlegget ditt. Du skriver bra. Flotte bilder. Du var topp å være sammen med.

    13. Et meget flott innlegg. Vi hadde det faktisk meget hyggelig.
      Flotte bilder med det kameraet ditt ble det også.
      Det var virkelig en koselig dag <3
      Chicken Tikka Masala har ikke den smaken dere prater om. Den er kjempegod. Det er noe krydder jeg ikke liker så veldig og det er sikkert den urten dere skriver om....

    14. fruensvilje.blogg .no: Ja, det er kjekt å treffes på denne måten. Og det var første gang jeg var på treff. Jeg måtte jo også reise, og det blir kostbart. Men denne gangen hadde jeg reisefølge, og da blir det en litt annen sak 🙂
      Jeg har også truffet bloggere før, og det er utrolig kjekt. Du må si fra en gang du er i Sandnes, så kan vi jo møtes vi to også 😀 Hadde vært veldig koselig i alle fall 🙂

    15. annebe: Ja, det har vært kjekt å se alles “tolkning” av treffet 🙂 Jeg koste meg veldig 🙂 Og du var også helt som forventet, veldig koselig og hjertevarm <3
      Klem <3

    16. ladyaugust: Ja, du sier noe der, ikke alltid man får frisk salat. Fikk ikke det denne gangen. Men jeg har vært på en indisk her hjemme hvor jeg har fått frisk salat, så kanskje det er litt forskjellig fra plass til plass 🙂
      <3

    17. solliv: Takk for det 😀 Ja, jeg liker å ta bilder, selv om energien til det var litt fraværende denne gangen, så ble det noen bilder likevel 🙂
      Det var veldig koselig å være med deg og denne gjengen. Gjentar gjerne det 🙂

    18. Ja kanskje, har bare lagt merke til at når jeg har spist ute på indisk er det aldri med frisk salat 🙂 Men hjemme gjør man jo hva man vil, englebassen og gitaristen elsker indisk så det blir endel av det her. Ha en fiiiin dag <3

    19. Scrolla og scrolla,, og fant dette herlige innlegget ditt 😀 Du har fått tatt bilder og det så diskret at jeg knapt nok merket det 😀 Tusen takk for en artig reprise av treffet.. det er jeg takknemlig for 😀 Klem 🙂

    20. poesimylife: Ja, det var kjekt på treff, og jeg koste meg masse 🙂

      Jeg har smakt flere indiske retter, men så langt har ingen blitt favoritter 🙂 Om det har med krydder å gjøre eller hva, det aner jeg ikke. Jeg smakte en rett på en indisk restaurant på Mallorca en gang, som var sykt god…men jeg husker jo ikke hva det var for noe, og hva navnet var. Har ikke vært i stand til å finne den igjen på noen indiske menyer i Norge.

      Kos å spise ute uansett, og ekstra kos i en sånn flott gjeng <3

    21. fruensvilje.blogg .no: Ja, det skal jeg jammen gjøre 🙂 Hadde vært kjekt om vi likevel skulle være i samme område 🙂

    22. ladyaugust: Ja, hjemme gjør man det som passer best, og da kan man så klart gjøre en vri og velge det tilbehøret man selv liker best 🙂
      En herlig kveld til deg <3

    23. dedicat: Jammen godt at du scrolla langt nok, og at du fikk sett alle bildene 😀 Ja, jeg er ikke den som gjør mest utav meg, så da blir også bildene diskret knipset. Og kanskje er det ofte det som er hyggeligst, med bilder som ikke er full av poseringer 🙂 Det var kjempekjekt å treffe deg og alle de andre, og med bildeminnene da, så kan man drømme seg tilbake en stakket stund iblant 🙂
      Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg