FLY OG HOTELL = WEEKENDTUR

Jeg er veldig glad i å reise. Og liker flere slags reiseformer. Men jeg må nok innrømme at fly og hotell faller mitt hjerte nærmest nå om dagen, når omtrent alt jeg gjør krever enormt med energi.

Det er riktignok ikke bare bare å reise med fly heller lenger. Man skal gjerne stå i lange køer, for å sjekke inn, og ikke minst så må man gjennom sikkerhetskontrollen.

Nå har jo innsjekkingen blitt utrolig forenklet ved at man kan gå i en automat og sjekke inn selv, eller man kan også sjekke inn via en app, og slippe å stå i kø på noen måte.
Men sikkerhetskontrollen, den må man igjennom uansett.

Heldigvis er det oftest når jeg er på reisefot, ikke så veldig lange køer, så da går det bra 🙂

Og når det gjelder overnatting, så er det mest fordelaktig at denne ligger nært det jeg skal oppleve. Og ved en storbyferie, så er sentrum egentlig der hotellet bør ligge 🙂

Nå sist helg var det storbyweekend jeg dro på.

Jeg skulle på bloggtreff, og kjærestetur 🙂 
Så ja, jeg hadde med meg kjæresten min, Pål, så klart ♥

Turen gikk fra Sola til Gardermoen, og med flytoget videre inn til Oslo 🙂

Her er to glade og forventningsfulle mennesker klare for en flytur 🙂

Over skyene fløy vi, men det var spredt skydekke, som gjorde at vi kunne se hvor vi var 🙂

Fremme i Oslo var det kort vei fra flytoget til Thon Hotell Opera hvor vi skulle bo. Så sånn sett var det helt perfekt beliggenhet ♥

Vi bodde i 10. etasje, og rommet vårt het Rosenkavaleren, etter operaen med samme navn. Operaen er en komedie, visstnok. Jeg har ikke sett den. Men jeg kan love at vi alltid har det morsomt, Pål og jeg, når vi er sammen 😀

Hotellrommet var smakfullt innredet, med fine farger som appellerte til reisegleden og komforten.

Vi hadde minibar, kaffemaskin, morgenkåpe og tøfler som utstyr, noe som hever opplevelsen av komfort og velvære.

Og jeg har veldig sansen for detaljer som lysramme rundt sengegavlen.

Badet var stort og romslig, og trykket i dusjstrålen var veldig behagelig. Jeg fikk faktisk skylt ut all sjampoen da jeg vasket håret. Det er ikke alltid at det er så lett på enkelte hoteller.

Vi hadde god seng, og to gode stoler til å sitte i. Og vi hadde balkong!

Balkongen var romslig og fin for to, og vi hadde god utsikt utover byen.

Det ble hett i solsteken, men det var en nytelse likevel å kunne sitte der i solen og hvile og sole seg.

Utsikten hadde mange kjente landemerker.

Blant annet slottet. Delvis skjult av Freia-skiltet.

Her ser vi akkurat ikke operaen, da rommet vender litt for mye bort fra den, men også fordi det bygges en stor bygning mellom hotellet og operaen. Så de som før hadde utsikt til operaen fra hotellet, vil nå miste den. Akershus Festning ligger litt baki der, men ikke så lett å se den i dagslys på bildet.

Nattutsikten var heller ikke feil å beundre. Oslo by night er ganske pen 🙂

Her ser vi Akershus Festning vakkert opplyst i bakgrunnen 🙂

Frokosten på hotellet var god. Godt utvalg i både mat og drikke. Jeg har litt dårlig matlyst for tiden, så jeg var ikke flau over mengden jeg forsynte meg med. Når det er buffet er det ofte litt for lett å spise for mye. Men det klarte jeg å unngå denne gangen, selv om det var veldig mye jeg kunne ha smakt på.

Minuset under frokosten var kaoset av folk som desperat lette etter bord å sitte ved. Det var stappfullt, men de åpnet tilstøtende rom, uten å opplyse om det. Her burde det absolutt vært noen til å vise oss bord.

Vi fant heldigvis ut av det.

Et av høydepunktene under frokosten var smoothien man kunne forsyne seg med. Mange forskjellige varianter gjorde at man alltid fant noe man likte og tålte 🙂

Foajeen på hotellet var romslig og fargerikt innredet med gull, turkis og limegrønt som hovedfarger. Det var veldig elegant og tiltalende.

Stolene var gode å sitte i 🙂

Det var noen artige skulpturer der også. Mye nakenhet i Oslo har jeg funnet ut denne helgen 😉

Oppe i gangen i vår etasje, var det også et møbel å sitte i…det måtte så klart prøves 🙂

Også utenfor hovedinngangen var det en benk. Men den var delvis opptatt. Selveste hotellkongen hadde tatt plass der, og han lot kun damen få sitte. Ikke snakk om at kavaleren hennes skulle få plass nei. Men han fikk lov til å knipse bilde da 🙂

Et vellykket og kjekt Oslo-opphold har det vært, med så fine omgivelser. Vi har kost oss masse, og jeg kan godt tenke meg å bo der igjen om anledningen skulle by seg.

Hjemturen kom ubønnhørlig, og flott vær var det da også. Så denne helgen går nå inn i minnebanken, og heldigvis med mange fine bilder til å se tilbake på.

Mye kjekt opplevde vi også, og det kommer flere innlegg med bilder fra de tingene 😀

 

 

#hotellopphold #reise #turglede #oslo #thonhotellopera

 

PS: Innlegget er IKKE sponset! 

 

 

 

26 kommentarer
    1. En flott tur :- )Jeg vil også ha luksus når jeg er på reise, og dette hotellet så deilig ut da. Og med balkong!! Det slår liksom alt 🙂

    2. Tviler ikke på at denne helgen var minnerik og fin :-)) Veldig innbydende hotell på alle vis så det ut som, og morsomt at du nevner trykket i dusjen, det er noe jeg også er veldig spent på når jeg er ute og farter. Om jeg må ha med meg såperester, eller ikke :-)) he he he.

    3. Så flott innlegg. Dette så jammen meg bra ut. Her kunne jeg tenkte meg en overnatting også. Kjedelig å hive seg på toget…å komme seg hjem. Nei, deilig å nyte kvelden også og frokost….mmm, herlig alt sammen.

    4. TAkk for titten..jeg er sjeldent på hotell om dagen..så det er koselig å se litt hvordan det er rundtomkring..Ser flott ut, og med balkong! Det må jo være topp da.. i denne varmen…Flotte bilder og koselig tur! ha en god kveld!

    5. Flott oppdatering fra kjæreste-tur, og som jeg vet, fra bloggtreff….
      Virkelig et fint hotell dere var på. Har litt å si med komfort , bekvemmelighet når man er på tur…..

    6. frodith: Ja, dette var sånn luksus som jeg trives godt med også 🙂 Og balkongen var en velkommen bonus for denne damen som trenger en del pauser 🙂
      Jeg synes nok at man skal unne seg litt luksus når man har ferie 🙂

    7. Jernbanefrua..: Helgen var flott, koste meg masse, og alltid vellykket når trykket i dusjen er bra. Her var det veldig bra. Akkurat som hjemme. Så det er et stort pluss for ei med langt tykt hår 🙂
      Artig at vi tenker likt der ja. Tydelig ikke de eneste med det problemet 😉

    8. fruensvilje.blogg .no: Takk for det 🙂
      Ja, jeg er ikke så ofte i Oslo jeg heller lenger 🙂 Men det blir noe annet når kjæresten er derfra. Kanskje det blir mer naturlig å ta en tur da? Jeg vet ikke, men kos å komme seg litt hjemmefra i et par dager også 🙂

    9. solliv: Ja, det er koselig å ha en natt eller to borte 🙂 Og dette hotellet kan absolutt anbefales. Vi storkoste oss 😀

    10. Margrethe: Ja, dette var en tvers igjennom herlig tur, og vi koste oss veldig 🙂 Godt å komme litt bort hjemmefra, og ha litt kos som kjærester 🙂

      Klemmer <3

    11. Toini: Ja, dere farter nok mer rundt i bobil enn på hoteller 🙂 Og det er en flott ferieform, får se mye kjekt da. Og det gjør vi jo selv om vi bor på hotell også. Herlig å få skjemme seg selv bort litt 🙂 Og i varmen var det midt i blinken der vi bodde 🙂
      En fin kveld til deg også <3

    12. maiken: Ja, det har en del å si nå synes jeg, at vi har litt komfort og luksus, og fri fra hverdagens problemer og mas og kjas 🙂

      Og veldig kjekt bloggtreff 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg