DET KJENNES PÅ KROPPEN

I en måned nå har vi hatt flott vær. Vær som har vært en ren luksus. Vær som har vært etterlengtet etter en veldg laber sommer i fjor.

Været har vært en lettelse for de kroppslige plager på mange måter.

Den luksusen å gå ut å sole seg en liten stund, og å faktisk ha nok sol til å få farge, den luksusen er ubeskrivelig, og jeg har faktisk blitt brun. Det er en sjeldenhet. Den hvite huden har blitt gylden, og jeg har ikke engang blitt solbrent. Og det har blitt sanket uendelig mange D-vitaminer, som trengs for å komme seg gjennom neste vinter.

Da er mye gjort 🙂

Denne kroppen har hatt det veldig godt i det flotte været. Den har nesten vært smertefri. Energien har vært like dårlig som ellers, men det har jeg nesten ikke tenkt over, da smertene har vært duset ned så mye at det føltes som en helt ny tilværelse 😀 Og jeg har passet på å nyte hvert sekund av den følelsen av å ha det så mye bedre enn ellers.

Ja, det var faktisk nesten sånn at jeg ble litt bortskjemt. Jeg kan fort bli vant til å ha det sånn.

Men……
Så kom regnet!

Ja, naturen trengte det. Det har jeg full forståelse for.

Men kroppen min hadde ikke den forståelsen.

Jeg kjente det før jeg sto opp i dag, at dette blir en smertefull dag.
Jeg skjønte at godværet var borte.

Kroppen sa tydelig i fra, at nå er det slutt på luksus, nå er det tilbake til den tøffe hverdagen.

Jaja. Jeg er jo vant til det, sånn ellers i året. Så det er bare å bite tennene sammen og godta faktum.

Det nytter uansett ikke å sette seg ned å sutre og klage. Ingenting blir bedre av det. Men det er godt å få ha en liten utblåsning, og så bli ferdig med det 🙂

Så i dag, i regnværet, skal jeg holde meg mest innendørs, og bake en kake som skal spises på kommende lørdag 🙂
Og så må jeg planlegge alternativ bordsetting på festen, da jeg hadde gjort regning med godt vær denne helgen som kommer. Planen var å være utendørs. Jeg får se hva jeg får til 🙂 Det ordner seg nok 🙂 Om vi må være innendørs, så blir det sikkert artig det også 🙂

Her er et minne fra Osloturen jeg nylig hadde. Jeg jubler over omgivelser, ferie og gode solstråler 😀

Mer fra Osloturen kommer snart.
Jeg fikk en smell, og måtte ta hensyn til det først.
Tok så mange fine bilder, og gleder meg til å presentere mer 🙂

Ha en nydelig dag, enten du har regn eller sol ♥

 

 

#værendringer #sol #regn #glede #helse 

 

22 kommentarer
    1. Skrotten min har heller ikke den forståelsen, nå er det en aldri så liten uenighet ute å går. He he, så jeg håper finværet kommer tilbake om ikke så lenge :-))

    2. du har kanskje litt værgikt også du da,jeg reagerer ikke på værskifte,min kropp er lik uansett værtype :=) det har vært tåke i hele dag,i går også,men nå letter det og vi får noen glimt av solen :=) det er godt for det var bare 11+ ute nå er det 16 og det er hakke bedre enn 11 :=) ha en fin dag videre

    3. Gleder meg til flere bilder 🙂 Og veldig glad du var med forrige helg, selv om det kostet litt <3 deilig med varme, men jeg synes det er bedre med 21 grader som i dag 🙂

    4. Ja stort sett fungerer men litt bedre når det er høytrykk..selv om det ikke hjelper på alle plagene man har ved ME ..
      Flott at du fikk denne fine Osloturen..og fint at jeg fikk hilst på deg på “ekte”også?.Ønsker deg mange gode dager og fine opplevelser fremover i sommer :)) Supert sommerbilde av deg på Oslo-tur :)) Klem ..og ta vare på deg selv <3

    5. deveny: Ja, det nytes når det er varmt. Og nå når varmen er borte, er smertene tilbake. Men blir vel vant til det igjen etterhvert 🙂

    6. natheless: Ja, jeg håper virkelig sommeren kommer tilbake. Men om halvannen uke reiser jeg til sommeren på et annet kontinent, så da får jeg mer varme 🙂
      Gode klemmer 🙂

    7. Jernbanefrua..: Ja, jeg krysser fingrene for at både du og jeg får mer sol og varme <3

      Om halvannen uke reiser jeg til sol og varme i 3 uker, og det gleder jeg meg til. Så heldigvis kan jeg se frem til det om ikke annet. Håper det blir bra her hjemme i gamlelandet også <3

    8. fruensvilje.blogg .no: 11 grader er ikke mye, og det er det vi har hatt her de siste dagene. Og det kjennes. Ja, jeg har nok litt værgikt. Reagerte ikke så mye på det før, men nå er det helt håpløst. I dag når jeg sto opp, kunne jeg ikke røre fingrene mine, de var helt stive og litt hovne. Jeg håper på bedre vær igjen ganske snart 🙂
      Håper du har det fint, og at været har blitt litt varmere der du er <3

    9. Ligaya: Ja, det er mye fint i god varme, og solvarmen den liker jeg godt. Er veldig glad jeg blir bedre, men bare så synd det er så sjelden vi har sånn god varme her hvor jeg bor.

      Tusen takk for det 🙂

    10. frodith: Ja, jeg er også veldig glad jeg var med forrige helg. Det er noe jeg absolutt ville ha med meg, og da prioriterer man litt. Koste meg masse <3

      Her har vi kommet ned i 11 grader de siste dagene, så det er ikke noe jeg koser meg med i alle fall 😉 Men det var godt for naturen å få litt vann 🙂

    11. BforB: Ja, krysser fingrene for mer godvær, det er ikke noe jeg blir lei meg for i alle fall 🙂

      Det kommer flere bilder, etterhvert 🙂
      Klem

    12. poesimylife: Tusen takk for det 🙂

      Ja, det er en god følelse når smertene tar pause. Men de er tilbake nå, dessverre.

      En herlig kveld til deg <3

    13. annebe: Nei, det hjelper slett ikke på alle plagene. Hadde det gjort det, skulle jeg jammen meg flyttet til bedre klima 🙂

      Osloturen var utrolig kjekk, så jeg er kjempeglad jeg gjorde den. Og veldig kjekt å treffe deg også på ordentlig, og ikke bare se deg i blogg, på Facebook og i ukeblader 😉 Tar gjerne en reprise på det 🙂

      Takk for det, er kjekt å knipse litt av gleden over sommer og sol også 🙂

      Ta godt vare på deg selv du også, og nyt sommer og sol så lenge den er fremme <3 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg