50 YEARS OF FABULOUS

Enda har jeg ikke blitt 50, men det er få dager igjen. Og når den dagen kommer på ordentlig, skal champagnen sprettes 😀

Som mange har fått med seg, så tyvstartet jeg feiringen på lørdag.
Dette fordi jeg fyller på en hverdag, og fordi jeg er bortreist første helgen etter bursdagen min 🙂

Jeg hadde invitert mange gjester, dekket opp på terrassen. Og når det nærmet seg, viste værgudene seg fra sin grå og regntunge side. Og vi kunne heldigvis si at vi hadde tatt alle forbehold, og dekket terrassen med partytelt og presenning, sånn at alle skulle sitte tørt 🙂

Dette bildet er fra etter festen. Her hadde jeg først dekket med velkomstdrikk, som var Mimosa. En blanding av appelsinjuice og musserende vin. Jeg serverte det i champagneglass i plast, med søvstett. Og jeg hadde også en alkoholfri variant.
Jeg var så sliten på det tidspunktet når gjestene skulle komme, at alt av detaljbilder ble totalt glemt ut å knipse. Og akkurat det er jeg litt lei meg for nå. Men jeg har tatt et utsnitt fra et annet bilde, som litt voldsomt zoomet inn viser sånn omtrent hvordan det var når alle gjestene hadde forsynt seg 🙂

Til venstre er den alkoholfrie drikken, og til høyre med alkohol. Jeg synes det ble en elegant velkomst 🙂
 

Det ble koselig utpå kvelden, hvor lyslenker og pyntelys gjorde stemningen perfekt.

Jeg hadde i alle fall åndsnærværelse nok til å knipse et bilde på snapchat, av ferdig dekket bord før jeg sank sammen i en stol 🙂
Jeg brukte tallerkener av pressede bananblader, (eller var det palmeblader?), siden plast nå er ut, fikk jeg vite da jeg var på handel 🙂
Serviettene har jeg brettet i vifteform, og oppå servietten ligger bordkortet i form av en fin stein fra stranden. Der skrev jeg på navnet med sølvpenn. Detaljbilder? Joda, jeg har tatt et bilde på etterskudd, sånn for å vise omtrent hvordan det var 🙂

Jeg hadde dekket med hvit duk og en blå løper. Den samme jeg brukte i min datters konfirmasjon 🙂
Og så hadde jeg pyntet med stein, lyslenker og blomster.

Her er etter at gjestene har begynt å komme, og vi snart skal sette oss til bords. 
Lyslenken har jeg surret rundt steiner som ligger på en steinplate. Jeg hadde faktisk ikke et eneste levende lys denne kvelden. Det er nokså sjelden, da jeg elsker levende lys ♥

Oppi glassene hadde jeg lagt en vits. Da kunne gjestene ha noe å more seg med, og lette på stemningen litt, om det skulle bli taust 😉

Vi ble faktisk 28 til bords. Vi skulle blitt 33, men av ulike årsaker måtte 5 stykker trekke seg i siste liten. Da ble det jo litt bedre plass, men likevel trangt og godt.
Det gikk forbausende bra. Det var passasje på ene kanten på begge bordene, sånn at man skulle komme seg frem for å hente maten.

Dette bildet her er det broren min som har tatt. Her står jeg og ønsker alle velkommen, og Pål har jeg rett ved siden av meg ♥ Han var en enormt god hjelp denne dagen, fantastiske gode kjæresten min ♥ 

Maten satte vi på buffetbord inne i stua. Det var MYE mat. Men bedre med nok mat, enn for lite mat 🙂
Her er bildene tatt etter første bordsetting 🙂

Jeg hadde bestilt maten fra et cateringfirma som holder til rett i nærheten av her hvor jeg bor. Og maten var veldig smakfull og god. Så dem kan jeg gjerne benytte igjen om jeg skulle ha flere fester.
Maten besto av spareribs m/bbq saus, kyllingklubber, kyllingbratwurst og hamburgere. Selvsagt med tilbehør. Og mange gode salater. Et par venninner hadde også laget salater 🙂

Jeg var veldig sliten, så jeg spiste ikke så mye, men fikk smakt på litt, og har kost meg med rester i etterkant 🙂

Kakebordet var også innholdsrikt 😀

Øverst sto et stettfat med moreller og jordbær. Litt godt med noe friskt og sunt.

Foran der står en lun rabarbrapai med is. Den var frisk og god, og en venninne hadde laget den.

Så står en skål med sjokolade, og min datters browniecupcakes 🙂 De er også veldig gode….mmmmm, og en glede å putte i munnen ♥

Sjokoladebløtkake hadde jeg selv bakt. Det er en kake jeg har gode barndomsminner til. Jeg likte den så godt, og mamma laget den av og til på bursdagen min.

Suksesskake er en selvfølge på ethvert festbord ♥ En venninne hadde bakt den, og hver smitt og smule ble oppspist 🙂 Veldig god kake, og en av mine absolutte favoritter ♥

Til høyre ved siden av suksesskaken står en snickerskake som jeg selv har bakt. Den var glutenfri, og veldig god. Den smakte snickers, fikk jeg høre 🙂
Ikke så lekkert dandert på fint fat, men smaken var jo viktigst 🙂

Browniemuffins eller cupcakes, er knallgode. Min datter bakte disse for første gang for flere år siden, og de er også en selvfølge på festbord her i familien synes jeg ♥
Så jeg satte enormt pris på at hun bakte disse til festen ♥

Denne kaken er også en av mine favoritter, så måtte vise et nærbilde av den. Det er en sjokoladesukkerbunn, fylt med litt sjokoladekrem, og vanlig fløtekrem som er blandet med hermetiserte pærebiter. Pynten ellers er fløtkrem og hermetiske pærer. Veldig god kombinasjon med pære og sjokolade synes jeg 🙂
Litt gullstrø til pynt, så ble det enkelt og likevel pent 🙂

Festen var god med den gode maten, den gode drikken, god prat, masse latter, og hyggelig stemning. Jeg koste meg veldig, til tross for at jeg var ganske så sliten.

De yngste festdeltakerne var 12 og 13 år gamle, og eldst var vel noenogseksti tror jeg. Og alle så ut til å kose seg. Jeg hadde laget til et spillebord inne i stua etter maten, sånn at de som ville kunne spille kort eller brettspill. Og ungdommene satte pris på dette, og de spilte store deler av kvelden. Mens vi andre voksne hadde det kjekt med prat 🙂

Jeg har ikke så mange bilder av meg selv denne dagen, men Pål foreslo å ta noen bilder av meg ved gavebordet, og det er jeg glad for ♥
Jeg tok faktisk ingen selfier denne dagen. Ganske uvanlig i grunnen 😉

Gavebordet ble også fylt opp. Mye kjekt som kom på dit etterhvert, og enda er ikke alle gaver kommet, visstnok. Og alle gaver er ikke med på bordet.

Fra mine barn fikk jeg gode duftende såper og kremer fra Rituals, og et vakkert hjertesmykke med diamanter. Jeg var så rørt at tårene presset seg på ♥

Fra min kjæreste fikk jeg en gullring med diamant ♥ Vakkert og med betydning ♥
Fra hans barn fikk jeg et nydelig lite hjertesmykke ♥
Jeg tror flere har fått med seg at jeg er glad i ♥♥♥.
Også dette veldig rørende, og tårene presset seg på her også.

Jeg fikk ferielektyre og feriepenger ♥

Jeg fikk kosedrikke ♥

Jeg fikk noe å kjøle ned drikke med, pluss vakre blomster ♥

Jeg fikk deler til serviset jeg samler på ♥

Pluss mye mer av kjekke ting …. Mer lesestoff, mer gode kremer og såper, mer blomster, pluss pluss.

Alt var overveldende og veldig koselig å få ♥
Jeg satte pris på alt sammen, og mest hyggelig var å få være i lag med familie og venner som jeg er glad i.

Før vi stupte i seng den natten fikk vi ryddet litt opp. Jeg visste at det var best, siden dagene derpå neppe ville bli de beste. Og her på bildet har vi samlet bordpynten. Litt lettere å se hvordan jeg hadde arrangert hver steinplate 🙂

En utrolig hyggelig festlig sammenkomst ble til et kjempegodt minne for meg, og jeg er så uendelig takknemlig for å ha klart å gjennomføre dette 🙂 Dette er noe jeg skal leve lenge på, selv om jeg nå i dag kjenner smellen som er straffen for å ha hatt det kjekt.

Jeg ville ikke ha unnvært dette for noen pris ♥

Jeg takker alle som var med, og håper at det en dag vil være mulig å gjenta suksessen 🙂

 

 

#festlig #sammenkomst #fest #gaver #jubileum #50 #bordpynt  

 

 

 

 

 

 

24 kommentarer
    1. Så skikkelig hyggelig ut med lekkert dekka bord og masse god mat..for ikke å snakke om så mange lekre kaker :)) Bra du koste deg ..selv om det koster krefter ! Nydelig bilde av deg ved gavebordet..masse fint og variert du fikk også syns jeg :)) Sender en bursdagsklem på forhånd…så får du heller få en til senere ..Kleeeeem far meg <3

    2. for en flott fest dette var da :=) lurt å betille cartring når muligheten for å kunne gjøre det er tilstede .Slike dager er så kjekke men selv en som ikke er utmattet fra før siger litt ihop dagen derpå,men kos er det så får en kvile litt i etterkant

    3. For en kveld det må ha vært :-)) Utrolig flott alt sammen, fra a til å i bildedrysset 🙂 Koselig å feire seg selv litt. Håper du får en fortsatt strålende uke og en herlig dag, når den kommer :-))

    4. Så flott det ser ut! og skjønner godt du er sliten….tar på å arrangere…Nå er det gjort.og du kan bli 50 med gode minner!! Flotte bilder!

    5. Margrethe: Tusen takk <3 Ja, det var mye godt, og mye pent på gavebordet 😀 Veldig koselig, og jeg har fått samlet mange gode minner 😀

    6. ladyaugust: Tusen takk for det <3
      Hehe, ja, jeg fikk rett og slett lyst å bake igjen nå da alt er oppspist 😉 Hihi 🙂 Men det spørs om jeg ikke har spist nok kaker denne måneden 😉
      Godklemmer tilbake <3

    7. Ligaya: Kjekt at du kunne finne noen tips 🙂 Det er alltid kjekt å pynte og finne gode løsninger på arrangementet 🙂

    8. frodith: Takk for det. Ja, det var veldig koselig <3 Og jeg har antakelig lagt på meg noen gram 😉 Hehe 😀
      Og ja, nå er det SNART bursdag. Og da skal champagnen sprettes og flagget heises 😀

    9. annebe: Tusen takk for det 🙂
      Noe av det kjekkeste, og mest slitsomme, er å lage til festen, planlegge, pynte, bake, osv. Og jammen ble jeg fornøyd, selv om det jo straffer seg også. Det ble både vondt og godt på en gang. Jeg storkoste meg masse. Det var verdt alt 🙂

      Gooood klem til deg også <3

    10. fruensvilje.blogg .no: Ja, det tar på uansett hvem som skal lage det til. Men kos er det jo. Så lenge jeg bestemte meg for catering, var jo såpass mye gjort at jeg selv kunne slappe av og kose meg 🙂 Glad jeg hadde muligheten til det 🙂

    11. Min matgale verden: Takk for det 🙂 Ja, her var mye som var kjekt å sysle med. Jeg liker sånt, liker å bake, liker å pynte, og så liker jeg planleggingen i forkant 🙂 Jeg mangler bare energien til alt. Men jammen fikk jeg det til likevel 😀 Kjekt at jeg kunne bidra med noen tips også 😀

    12. Jernbanefrua..: Tusen takk for det 🙂
      Feiringen var knallkjekk, og dagene etterpå har vært veldig rolige. Får vel slå til litt i morgen da, sprette champagnen og heise flagget. Og så er det over 😀

    13. Toini: Ja, det tok på, og jeg koste meg masse også. Så nå har jeg minnebanken full av gode 50 årsminner fremover 🙂
      Tusen takk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg