FØRSTE GLIMT AV SAN FRANCISCO

Med jetlag og det hele, fikk vi likevel en fin start på vårt San Francisco opphold.

Eneste minuset var at temperaturen var forbausende kjølig. Etterhvert opplevde vi at det var kaldere enn hjemme. Og vi var ikke helt kledd for forholdene. Men det gikk bra, vi er jo vant til kjølig vær.

Hotellet vår, som vi ikke har bilde av, lå rett overfor AT & T baseball stadium. Det var kamp der to ganger mens vi bodde i området. Og den ene kampen var TV-sendt. Så vi så en liten grønn flik gjennom et vindu, og resten så vi på TV 🙂 Vi snakket om at vi skulle gå på en kamp, men det var så mye annet også å oppleve i byen, at vi droppet å gå på kamp.

Da vi skulle komme oss litt rundt for å ta byen i øyesyn, dumpet vi rett oppi Pride. Det var en diger parade, som ikke hadde noen ende lot det til.

San Francisco brannvesen stilte også opp i Pride paraden med flere biler.

Kjærligheten vinner ♥
Sånn er det bare!

Og mens paraden gikk, kikket vi oss litt rundt der vi var også.

Paraden var uendelig, så etter en stund beveget vi oss bort derfra.

Vi gikk mot Port of San Francisco, for der var det buss/trikk stopp.

Og ferden gikk da videre mot Pier 39, for der skulle vi se alle sjøløvene.

Men…. Sjøløvene var dratt på ferie og barselpermisjon. Det var to sjøløver igjen, som lå og dovnet seg på flytebryggene ved piren. Her er den ene, som lå nærmest.

Og det er en av tingene jeg hadde gledet meg til, å se alle sjøløvene. Men men, det får bli til en annen gang. De forventes tilbake i månedsskiftet juli/august. Og da er jo vi hjemme i gamlelandet igjen.

Pier 39 hadde mer enn sjøløver å by på. Det var en underholdningsarena med mye forskjellig av butikker, restauranter og karuseller.

Selv lot jeg meg friste i denne butikken som hadde masse, masse godteri. Jeg måtte jo så klart har litt hotellgodt 😀 Her var det karameller i utallige farger og smaker, og det ble plukket en liten pose med det. Og nå, en uke senere, er jeg i ferd med å spise de siste karamellene i posen 🙂

Men vi kunne ikke bare livnære oss på krameller, så til lunsj denne dagen kjøpte vi noe annet godt, nemlig noe som kalles Acai. Det er en smoothie, toppet med fruktsalat. Det er som kjent ikke så små porsjoner i dette landet, så jeg ble mer enn god og mett av denne porsjonen 🙂

I tillegg fikk jeg en smoothie på kjøpet, fordi de hadde litt overskudd. Så en ting kan jeg i alle fall si, vi skal ikke sulte i Amerika 😉

Det tar på med storbyferie for meg med ME, så da er sånn tourbusser genialt for meg. Da får jeg sett mye, på kort tid, og uten å forbruke så mye energi.

Det er ikke billig, men en god investering likevel 🙂

Vi satt øverst, for å få max oversikt. Det var en kald fornøyelse enkelte steder. Men vi fikk med oss det meste de to timene turen varte 🙂

Vi så alt fra høye kantete og spisse bygninger….

….. til mer myke og nostalgiske bygninger. Alt blandet i en skjønn harmoni.

Fascinerende å kjøre mellom enorme høyhus på alle kanter 🙂

Mens jeg satt her, fremst i bussen, tenkte jeg på den dagen vi skulle hente leiebilen, og jeg selv måtte våge meg ut som bilist i denne trafikken. Hadde litt klump i magen ved den tanken, men likevel, man kommer ikke langt hvis man ikke våger å utfordre seg selv litt.

ll

Da vi satte føttene ned på landjorda igjen, fikk jeg tatt noen bilder fra havna. Og her viser bildet øya Alcatraz, med det beryktede fengselet som de fleste sikkert har hørt om.
Det skal jeg skrive mer om i et annet innlegg 🙂

Alle kjekke dager har en ende, så også denne.
Og litt mat må vi jo ha, før vi går til ro.

Det ble ekte amerikansk mat, med burgers og det hele 😀

Så var vi ferdige med en flott dag i vakre San Francisco. En dyr by, må jeg si, men veldig mye kjekt å se.
Heldigvis er det flere dager i byen, til å få sett seg ordentlig omkring 🙂

 

 

#reise #sanfrancisco #usa #ferie #opplevelser #glede 

16 kommentarer
    1. Kjempe kos å lese om din reise 🙂 Gleder meg til flere reise skildringer .
      Men mest av alt ser jeg fram til den dagen du kommer hjem 🙂
      Kos dere masse å nyt turen å alle opplevelsene som kommer.
      Go klemmer i fra meg <3

    2. Pål A Eriksen: Ja, vet du gleder deg til vi er hjemme igjen. Og vet også at du unner meg dette <3 Kos at vi i alle fall kan holde kontakten <3

      Godklemmer fra det store utland <3

    3. Har vært artig å følge turen på Fb og nå på blogg :)) Ser jo så spennende og flott ut..masse intrykk å fordøye ..så bra med bilder så en kan “oppleve”det litt om igjen når en kommer hjem :)) Den burger`n så skikkelig Amerikansk ut ja..hehe.. Klem og god tur videre <3

    4. annebe: Ja, veldig mange inntrykk å fordøye, og det er jo det som er fint med bildene, at man kan bruke god tid og kose seg med det i ettertid 🙂

      Det meste av mat her er i amerikanske størrelser i alle fall…aaaaalt for store porsjoner til meg 😉

      Klem og takk for det <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg