MINE SOMMERMINNER 2018 (bidrag til fotokonkurranse arrangert av Søtmonsen)

Årets sommer har vært en av de beste på lenge.
Jeg snakker ikke bare om været altså, men om alt jeg har opplevd, alle de gode stundene, og all gleden over at vi faktisk fikk sommer i år 😀


Jeg har vært ivrig ute med kameraet, for å forevige alle minnene på kamerarullen 🙂
Bildet her er tatt i Bodie, California. Godt og varmt der vi var, men vi kan se snøen i fjellene langt der borte 🙂

Men kanskje jeg skal begynne med begynnelsen?
Den startet nemlig i juni, da jeg reiste til Oslo for å være med på bloggtreff.
Det var veldig vellykket, en varm og fin junidag, mange kjekke bloggere, godt humør og avslappende modus. Jeg tar gjerne en reprise på det treffet der 🙂

Jeg dro ikke alene til Oslo, for jeg ville jo ha litt kjærestetid også, så da ble Pål med. Og det var jo like greit, for han er mye mer kjent i Oslo enn meg, siden han er derfra. Så fikk jeg se ting jeg ikke hadde sett før. Her er vi i Ekebergparken.

I juni fylte jeg også 50 år, og det måtte så klart feires. Vi var nesten 30 personer til bords på terrassen min. Det regnet den kvelden, men vi satt alle tørt og godt ♥

Ferieturen gikk denne gangen til California og Nevada i USA sammen med mine 2 barn. Denne turen sto på min bucket-list, og endelig var det tid for å realisere drømmen. En annen ting på min bucket-list ble også realisert, nemlig en helikoptertur over Grand Canyon. Vi fikk også lande, og spise lunsj midt i Canyon’en, og her viser bildet rett før vi gjør oss klare til å reise tilbake til byen.

På USA turen ble det jo så klart et besøk til mange turistdestinasjoner, blant annet Universal Studios, hvor dette bildet er fra. Fornøyelsesparker er gøy 😀 Noen som vet hvilket bygg vi har i bakgrunnen her?

Det er utrolig mange kjekke bilder jeg kunne presentert fra ferieturen, men jeg presenterer dem jo i flere innlegg her i bloggen, med jevne mellomrom. Så det er bare å smøre seg med tålmodighet 🙂

Vel hjemme igjen er det også mye å oppleve. Blant annet fra Stavanger og Gladmatfestivalen.

Og mye god mat var det der, på Gladmaten 🙂

Kjærestetid er også viktig, og det har vært en prioritet etter jeg kom hjem fra det store utland. Vi er flinke til å gå tur, når helsa mi tillater det. Og her på bildet har vi gått tur til et hotell i nærheten av hvor jeg bor, hvor vi tok noe leskende i varmen denne kvelden 🙂

En annen kveld dro vi opp til Ulvanuten, for å bivåne måneformørkelsen. Det var en varm kveld, og vi satte oss på berget for å vente.

Og her er slutten av formørkelsen, hvor også Mars har dukket opp 🙂

Jeg tror mange vet at jeg er glad i solnedganger. Og denne sommeren har det vært mange av dem. Helsen min har gjort at jeg ikke har fått opplevd alle som jeg ønsker, men her fikk jeg i alle fall nyte en solnedgang på Ølberg 🙂

Alt i alt har dette vært en veldig opplevelsesrik sommer, med alt fra fornøyelsesparker, sol og varme, til demonstrasjoner mot bomringen. Veldig variert kan man si.
Både Disneyland i California og Kongeparken på Ålgård har blitt besøkt av meg denne sommeren. Pluss så uendelig mye mer. Kan ikke nevne alt, det blir for langt her i innlegget da 🙂

Og enda er ikke sommeren slutt. Det er fortsatt mye som gjenstår å oppleve, og jeg håper på mer sol og varme. Da har jeg det aller best 🙂

Tusen takk til Søtmonsen som har laget til konkurranse. Dette er mitt bidrag til konkurransen, og en fin minnebok. Og dette har vært en av de beste somrene på mange mange år 🙂

Er du med i konkurransen?

Takk for at du kikket innom ♥

 

 

#sommerminner #ferie #ferieminner #reise #opplevelser

28 kommentarer
    1. Fint bidrag og masse flotte sommerminner…var koselig med det bloggtreffet syns jeg :)) Så det forrige innlegget om bomringdemostrasjon..er planer om bomring rundt oss også..men håper i det lengste at vi kan unngå det.. Klem til deg <3

    2. Masse store og herlige opplevelser 😀 Er jo spent på to av barnebarna våre som kommer hjem nå fra Amerika hvor de har vært med sin mor 😀 Den turen din må jo være en særdeles minnerik tur 🙂 Jeg har ikke laget sommerminnet mitt ennå, men det kommer 😀

    3. annebe: Tusen takk 🙂 Ja, denne sommeren har mange minner, som jeg skal leve lenge på 🙂 Bloggtreffet var veldig kjekt. Så håper å få mulighet til å være med på flere 🙂
      Huff, ja, jeg tror det planlegges bomringer over alt kan det virke som. Og det er ikke bra. Her gjelder det å kjempe med nebb og klør, for bomringen rammer veldig urettferdig, og er veldig dyr.
      God klem til deg også <3

    4. dedicat: Ja, denne sommeren utmerker seg som en av de opplevelsesrike og bedre somrene på en god del år 🙂 Og USA turen var kronen på verket.
      Jeg tenker nok at barnebarna dine også har fått oppleve mye flott. Egentlig ganske massivt, det tar en tid å bearbeide alle opplevelsene 🙂
      Gleder meg til å se ditt sommerminne når du har lagt det ut 🙂

    5. Dette var virkelig et flott innlegg. Det var gøy å lese, fint å se 🙂
      Dette må jo nesten bli en førsteplass. i allefall ikke langt i fra. Nå har jeg ikke sett noen andre sitt innlegg i denne konkurransen, men dette var et meget flott innlegg 🙂
      Masse lykke til <3

    6. Den här sommaren har varit så bra <3 Så kul att ha varit i USA och dit skulle jag med vilja åka 🙂 Festival lät med kul 🙂

    7. Ja, dette har vært en opplevelsesrik sommer for deg, og det er jammen bra! Så mye sol og varme har jeg aldri opplevd i løpet av en sommer. Mange fine reportasjer har du også laget. Jeg fulgte med på reiseskildringer du laget under USA – oppholdet.🌻😎🌻

    8. Anonym: Ja, det har vært helt fantastisk 😀 Har kost meg masse, og så er det kjekt å dele opplevelsene på den beste måten jeg kan få til 🙂

    9. poesimylife: Jeg kikket innom andre sine sommerminner, men må helt ærlig si at jeg ikke fikk med meg hvem som vant 🙂 Tilværelsen er litt i tåka for meg til tider. Og det har vært en stri periode i det siste. Men koser meg med alle minnene i alle fall 🙂 Tusen takk <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg