LUESTRIKK

Nå for tiden går strikkepinnene varme her hos meg. Jeg har mange prosjekter jeg holder på med, på en gang. Både gensere og mindre plagg som luer og skjerf.

Det har blitt noen luer, og jeg er i full gang med flere. Jeg bruker opp restegarn som ikke er nok til andre og større ting. Og det blir det fin småstrikk av 🙂

Luene strikkes mest som gaver akkurat nå, og et par luer har også blitt strikket på bestilling. Og selvsagt har jeg jo lyst på lue selv også, så da blir det jo det jo litt egostrikk også.

Disse luene her er bestillingsstrikk. Det er ikke restegarn. 
Den lilla har sikkert noen av dere sett hos Elevele.blogg.no 🙂 Hun bestilte en lue etter å ha sett et innlegg jeg la ut på Facebook 🙂
Og luer er så kjekt å strikke, så da kastet jeg meg over oppgaven øyeblikkelig 🙂

Jeg har strikket lue til meg selv også 🙂 En oppskrift jeg fikk gratis i en nyhetsmail fra en bokklubb 🙂 Og jeg hadde garn som passet til, så da ble det ny lue på meg.
Skjerfet jeg har på meg her er også strikket av restegarn. Et svært klumpete garn, slett ikke lett å strikke med. Men skjerfet ble utrolig behagelig å ha på 😀

Enda mer restegarn har fått ben å gå på, og akkurat nå er det tweed strikk som er på pinnene. Det er et garn jeg har hatt liggende i 20 år. Like fint og like godt 🙂 Og akkurat nok til en lue 🙂

Jeg holder på med større prosjekter også. Men strikker luer innimellom, for variasjon, pluss at småting er lettere å dra med seg rundt, enn sånne store nestenferdige gensere 😀

Jeg slapper veldig av når jeg strikker. Og akkurat nå om dagen har jeg virkelig strikkedilla også. En periode slet jeg med betennelse i hendene, men det gjorde likevel ikke vondt å strikke. Og betennelsen gikk faktisk over etter en tid, til tross for massiv strikking. Så kanskje det bare var sunt å strikke en del? 😀 Betennelsen var nok av sorten som bare dukker opp helt ut av ingenting. Jeg har mange av dem dessverre.

Nå skal jeg ut på tur, og da har jeg med meg tweedlua i veska. Man vet jo aldri hvor man kan få anledning til å strikke litt 🙂

 

Ha en strålende dag ♥

 

#strikkedilla #luestrikk #strikkeglede #garnglede #strikkeprosjekter 

12 kommentarer
    1. veldig fine luer ,restegarn strikk er spennende ,kjekt å se att en kan få så mange fine produkter av det :=) og alt garn er jo betalt for så det er viktig å bruke alt :=) og det er godt å lese att du har en god strikkeperiode også nå,det er jo så hyggelig nå på høsten ,ha en fin dag da

    2. Hei på deg du har kjempefin blogg vil du se på diktene mine ❤️ Å hjerne følge meg på Min vei 😊 du har verdens fineste blogg eit godt innlegg ❤️ Ha ein fin dag videre😊 vil du følge bloggen det hadde vert kjempebra 😊❤️

    3. Flotte luer. Jeg har så mye garn, og så mange ting jeg har lyst å strikke. Men så får jeg det ikke til lengre! Har blitt dette sitteunderlaget og tre kluter den siste måneden. Men så fort jeg prøver meg på noe mønster så streiker hjernen! Skikkelig irriterende!

    4. Kjempefine luer og pent strikka 🙂 Så “elevele” med sin ja..kledelig på både deg og henne 🙂 Så fint at du koser deg med strikking ..og så kjekt å gi og få sånne flotte gaver som det her 🙂 Klem <3

    5. Fine luer til deg. Jeg leter etter en lue oppskrift, hadde tenkt å strikke til min datter, men har ikke funnet “den rette” enda…

    6. Gøy å strikke luer 🙂 Jeg må kjøre i gang noen flere av det også, til kalenderen min. Nå har jeg det travelt 😮 Flotte de du har laget her 🙂

    7. Så flink du er, vakre luer blir det også. Jeg har også strikken en haug med luer det siste året, men ikke så fine som dine da. Må ha litt håndarbeide til tv`n om kvelden. Nå strikker jeg en i grått til meg selv. Jeg skal selge noen av mine på julemarked til helga. Selger jeg dem ikke, så gir jeg dem til Frelsesarmeen! 🙂 Ha en fin kveld, med eller uten strikkepinner! Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg