PÅ TOPPTUR OVER TÅKETEPPET

For tiden prioriterer jeg å gå tur. Hver dag helst. Mye annet blir skrinlagt da, men det gjør godt å gå tur, selv om turen som regel ikke er så lang.

I dag fikk jeg gå tur med Pål 🙂 Det er sååååå mye kjekkere å gå tur når man ikke er alene. Og med Pål er det alltid en ekstra glede ♥

Men himmel så tungt det var likevel.

Jeg sliter veldig for tiden.
Veldig!

Og turen i dag beviste det.
På “gode” dager spretter jeg avgårde oppover og nedover. Og selv om jeg er utmattet, så er jeg ikke så anpusten.
Men i dag skulle man trodd at jeg ikke hadde gått mer enn et par meter de siste 5 årene. Jeg pustet og peste som en annen hvalross, og måtte ha ganske mange pauser underveis.
Med andre ord,  dag har jeg en skikkelig dårlig dag. Og det gjenspeiles i andre ting også denne dagen.
Men det skal jeg ikke komme inn på her 😉

Her har jeg lyst å dele turen med dere.

I flere dager har vi nå bodd inne i en bomullsdott. Eller tåkedott for å være mer eksakt.
Det er egentlig nokså sjelden, for tåken som av og til er om morgenen, blåser som regel bort. Men disse dagene her bør man helst kjøre med tåkelys selv midt i byen.
Og det å bo oppe i fjellsiden, og knapt nok kunne se naboens hus er en merkelig følelse.
Fra mitt stuevindu har jeg god utsikt mot ungdomsskolen på andre siden av “dalen”. Men den har jeg ikke sett på en stund. Fikk et bittelite glimt et øyeblikk i dag, men det var alt.

Og selv om tåken har lagt seg, hindrer det ikke turgleden. Og turen til Ulvanuten som jeg pleier å gå, den kan jeg i blinde.

Vi hadde ikke gått mange skrittene oppover fra hjemmet mitt, før vi plutselig så over tåketeppet. Et par fjelltopper kunne vi skimte i horisonten. Og midt inni tåken her, bor det veldig mange mennesker.

Litt lenger opp kom vi inn i skogen. Det er ikke så stor skog, men likevel skog. Og mellom trærne skimter vi solen som titter frem over tåketeppet 🙂

Oppe på Ulvanuten var det et vakkert skue. Det ser ut som det er et bomullshav vi skuer utover.
Fjelltoppen vi ser er Vedafjell. Det ser jeg vanligvis fra stua, men de siste to dagene har det vært helt borte. For jeg bor jo midt inni tåkehavet 🙂
Jeg er så glad vi gikk denne turen, for det var eneste solglimtet denne dagen. Og som dere ser, det er ikke en sky på himmelen, bortsett fra den krøllete skyen like ved sola. Hovedskyen har lagt seg på bakken. Og i soloppgangen blir fargene så myke og vakre ♥

Vi er nå like blide uansett jeg og Pål. For vi er jo sammen. Og solen skinner på oss ♥

Utsikten mot Sandnes var litt bedre. Der var det litt opplett, tåka var ikke fullt så tett.

På veien nedover igjen, fikk Pål knipset litt bilder han og. Hans favorittmotiv later til å være meg 😉 Og her er jeg i full fotoaction 😀

Og at jeg aldri tenker over det liksom, at han knipser meg når jeg ikke følger med 😉 Men jeg oppdager det jo likevel 😉

 

O

Som her, hvor jeg mistenker noe……

  

   ….og da kan jeg smile, når jeg ser hva som er på gang 😉

På veien nedover kommer vi nærmere og nærmere tåkehavet, og det er et magisk skue.

Men vi kjenner det når vi går inn i det, at det er rått og kaldt der. Og ikke så mye å fotografere, for sikten er ikke akkurat spektakulær inni den skyen 😉

En fin tur var det likevel, og selv om jeg slet fælt, så var det kos å være med kjæresten ♥

 

#turglede #tur #topptur #tåke #tåkehav #tåketeppe #tåkesky #kjærester  

 

30 kommentarer
    1. Er så flott når man ser tåka ovenfra.. Fint at du/dere kommer dere ut uansett om det føltes tungt for deg i dag..og mange fin bilder ble det også.. Fine sammen du og Pål..og jammen må jeg si han velger seg et bra motiv..hehe.. Klem <3

    2. Ååå jeg syns sånne bilder er så vakre! og magiske! Tåka som ligger som et teppe….Fantastisk! Kjenner meg så igjen i det med at det er tungt..jeg også sliter om dagen…føles som jeg aldri går tur..for jeg blir så tung…og det er så tungt å gå…Håper på bedre dager…kan ikke gjøre noe annet….Dette var noen flotte bilder fra en flott tur! Ha en god kveld!

    3. Velkommen ut av tåkehavet 😀 Det var ikke lett å se at du slet og sliter 🙂 Vakre bilder og en omtenksom kar som er så forelsket at han glemmer at det er naturen han skal ta bilder av.. makan 😛 God bedring og nyt uka som står for døra 🙂

    4. Det blir iallefall flotte bilder med litt tåke … Ser ut som en koselig tur. Jeg er jo også der. Prioriterer turgåing, så det meste andre blir liggende på vent. Sånn er det bare. God mandag til deg.

    5. Det er noe litt eventyr – aktig over det når tåka legger seg som et teppe over landskapet! Visst er det koselig å ha en kjæreste å gå tur med – og du og Pål har virkelig funnet tonen. Som Atle sier over her, så er det ingen som har noen garanti for noe, men en skal da ikke gå å tenke slik heller! Da kan jo frykten for å miste overskygge gleden over det som ER. Da klarer man ikke å nyte det! <3

    6. annebe: Ja, det tåkehavet var flott å se på, ganske eventyrlig. Og selv om det er tungt, er jeg jo så innmari sta. Og jeg har merket meg at hvis jeg tar mange pauser, finner jeg alltid mye fint å fotografere, så da er jo det en bonus 🙂
      Hehe, mistenker at Pål er enig med deg 😉
      Klem <3

    7. Toini: Ja, det er som et eventyr å se sånt et værfenomen 😀
      Men ikke kjekt å se at du sliter sånn du også, at alt er så tungt. Vi får bare håpe på bedre dager ja, både for deg og meg, og i mellomtiden får vi gjøre så godt vi kan 🙂
      Fine kvelden til deg 🙂

    8. dedicat: Tusen takk for det 😀
      Nei, det er nok ikke bare enkelt å se på et bilde at jeg sliter. Og sånn er det jo med sånne usynlige sykdommer. Vi gjør vårt beste for å se friske ut 🙂 Men humøret hos meg er som regel godt enten jeg har en god eller dårlig dag, og jeg gjør det beste utav det 🙂
      Ha en flott uke du også 😀

    9. Marit: Ja, bildene blir veldig stemningsfulle når tåka legger seg sånn, og det var en fin tur 😀
      Kjenner alt for godt til det ja, viktig å prioritere 🙂
      Fine kvelden til deg 🙂

    10. Atle Lundhaug: Kjekt du ble med på turen 🙂
      Ja, er det noe jeg har lært meg gjennom de årene jeg har vært syk selv, så er det å leve i nuet 🙂 Det er tøffe dager, og jeg tror ganske sikkert at det er enda tøffere for mine pårørende, inkl. kjæresten min. Det er nok av dager hvor jeg er sengeliggende. Og hukommelsen er også ganske dårlig til tider. Beundrer ham som har styrke nok til å være glad i meg med mine utfordringer <3
      Ha en fin uke, og nyt øyeblikkene med din kjære Eli <3

    11. karidansen: Ja, det er helt sant…eventyraktig er det jammen. Utrolig malerisk og vakkert.
      Jeg har vært usigelig heldig som har fått meg en så fin og god kjæreste. Det hadde jeg jo aldri trodd skulle skje med meg mer i dette livet 🙂 Og det i seg selv beviser jo at ting kan snu på et øyeblikk. Men å gå rundt å tenke på det, er bare stress. Leve i nuet, det er viktigst <3

    12. Tusen takk for en fin fin tur 🙂 Å det går jo greit med mange små stopper underveis da får jeg jo kjangsen til å få noen klemmer underveis også <3
      Så er det jeg som har vært usigelig heldig som har deg som kjærest <3
      Du er et supert flott menneske med plass til alle å en viljestyrke uten side stykke.
      Å det er bestandig kos å være i lag med deg uansett dag å form.
      Kos å klem fra din Pål <3

    13. Pål A Eriksen: Ja, vi to koser oss sammen uansett vi, og det er en stor glede <3 Og som du sier, mange pauser underveis er jo ikke så galt det. Da kan man beundre omgivelsene, og snike seg til en klem eller 3 😀

      Masse gode klemmer <3

    14. Solen skinner på dere to <3 Deilig med en tur og jammen har dere fått tatt mane flotte bilder. Takk for turen (var med selv om jeg satt her i sofaen;)) <3

    15. ladyaugust: Sofaturer er jo koselige de også. Til og med da kan man jo oppleve noe 😀
      Ønsker deg en vakker søndag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg