KORT PÅ VILLE VEIER

For noen uker siden var jeg og kjæresten innom en butikk for å gjøre noen ærender.
Dette er en butikk jeg liker å gå å kikke i, og å handle litt i av og til. Ofte er det noe jeg trenger der, småting til hjemmet, til fritiden, til barna, ja, de har i grunnen ganske mye kjekt og forskjellig 😀

Vi gikk gjennom butikken for å finne de tingene vi skulle ha, og stilte oss til slutt i kassakøen, som ikke var av det korteste slaget.

Da det ble tur for de som sto foran oss i køen, handlet det om retur. Altså, de skulle levere noe tilbake, og få pengene igjen.

Neida, jeg er ikke sånn som tyvlytter. Men det er liksom ikke mulig alltid, å unngå å få med seg hva som skjer.

Det ble litt prating mellom ekspeditør og kunde, og til slutt kom de til en løsning. Dette her var en eldre mann, og det hele gikk veldig fint for seg.

Ekspeditøren sier han kan overføre pengene tilbake til kortet, hvorpå den eldre mannen litt betuttet famler litt, før han plutselig kommer på at det er kona som må trå til nå. Han får henne bort til kassen, mens han trekker seg tilbake og sier at det er kona som har kortet. “Det kortet har jeg ikke sett selv siden 1982” sier mannen til ekspeditøren og alle oss i køen, og smiler fra øre til øre.

Jeg smiler og ler den dag i dag når jeg tenker på denne episoden. Den vitnet så tydelig om kjærlighet og omtanke, og stor glede over tingenes tilstand ♥ Sjelden har jeg sett en så fornøyd mann og kone ♥

Det var garantert full tillit mellom disse to 🙂
Veldig godt å se ♥
Kortet på ville veier hadde det nok trygt og godt i konas veske 🙂 

 

#bankkort #veske #oppbevaring #ektepar #kjærlighet #tillit

20 kommentarer

Siste innlegg