JEG VIL HA SOL OG VARME

Det er vel ingen hemmelighet at jeg liker sommeren aller best. Og at mørketiden tynger på en skjør kropp.

I går kveld satt jeg her, for trøtt til å røre meg særlig, for trøtt til å gå og legge meg. PC’en var rett ved meg, og jeg begynte å søke på restplasser til varmere strøk.

Men selv om det er restplasser, synes jeg ikke det var spesielt billig.

Det er mulig prisen skyldes at jeg søkte på kun 1 person. Det blir dyrere da, å reise alene. Helt tullete, spør du meg. Men sånn er det lagt opp. Man skal presse så mange som mulig inn på liten plass. Først da blir det billig.
Men jeg trenger en plass bare til meg, billig. Fordi ingen har tid til å være med.

Men det var ikke rimelige turer å oppdrive til kun en person i f.eks. januar.

Jeg hadde faktisk trodd at denne fine sommeren vi hadde, skulle klare og hjelpe meg gjennom vinteren og mørketiden. Men så har vi knapt begynt på mørketiden, og jeg nærmer meg helt tom. Smertene jager i tillegg, og jeg går med en konstant følelse av å brygge på en kraftig influensa. Akkurat det er ikke så ukjent for oss med ME, men utrolig ubehagelig er det likevel.

En liten pause hadde vært fint. I januar for eksempel. For da vet jeg at jeg har begynt på den lille reserveenergien jeg har. Og enda vil det være langt til vi får sol med varme her.

I sommer var jeg på ferie i veldig varme strøk. Det var helt nydelig ♥ Og jeg lever enda på minnene. Og lengter tilbake til den tørre ørkenen og den varmen som var der da.

Her på bildet er jeg i Death Valley. Det var ca. 45 grader akkurat når dette bildet ble tatt, og en deilig og varm vind. Ja, nesten litt for varm egentlig, hvis man fikk litt mye av den vinden. Men all varme er velkommen hos meg 😀

Jeg opplevde at nesten all smerte forsvant i varmen. Kroppen begynte å oppføre seg normalt. Uten okk og stønn. Det var helt fantastisk. En herlig pause var det, disse ukene i varme strøk ♥

Og en herlig pause er hva jeg trenger når januar kommer.
En pause uten smerter, en pause hvor kroppen vil få en følelse av hvile, en pause som jeg kan leve et par måneder på i etterkant.

Det er jo lov å drømme da. Så jeg får gjøre det enn så lenge. Frem til det evt. skulle dukke opp en rimelig og varm tur til ett eller annet sted litt sørover 🙂 Og så får jeg leve en stund til på minnene fra deilig varme og kjekke opplevelser i California og Nevada sommeren som var ♥

For i sommer klarte jeg å gjøre dette, sette meg ned på huk og berøre bakken. Det er tilnærmet umulig nå. Kulde og mørke har gjort kroppen stiv og smertefull, mens sommersolen og varmen i California og Nevada gjorde meg smidig, glad og lett 😀

Jeg er jammen glad jeg har disse gode minnene å hente frem nå for tiden 😀

Men nå er det på tide å finne senga i noen timer. Selv om det er midt på dagen 🙂
Jeg må lade opp til varierte aktiviteter denne uken. Og i dag lider jeg for helgen og uka som var. Og så skal jeg drømme om varmere tider 😀

Ønsker alle en herlig mandag og en strålende uke ♥

 

#helse #drømmer #minner #varme #sologvarme

26 kommentarer
    1. Tåke og mørket tar krefter..Ønsker deg en findag. Jeg har ikke mer ferie igjen, så kan ikke reise før til neste år jeg…Men blir vel ikke før på våren tenker jeg.Elsker å reise.

    2. Håper virkelig du finner en tur som passer og kanskje finner en reisepartner også 😀 Tror nok min kjære hadde trengt litt varme også, men skal gjennom flere operasjoner. Så det er ikke så lett å planlegge. Dessuten har vi aldri blitt sånn skikkelige sydenfarere. Fulgte jo med på din fantastiske reise i sommer , det må jeg si imponerte 😀 Lykke til <3

    3. jeg synes også att det er ekstra mørkt ute nå,som om det aldrig blir skikkelig dagslys,men det blir bedre :=) en tur til et varmt land hadde vært godt,men blir nok ikke noe av for oss ,om det blir for deg etterhvert vil jo tiden vise :=)Nå hvet jo ikke jeg om du har badekar,det skulle alle vi med revmatisme hatt om vinteren,akkurat det skjønte ikke min mann så jeg fikk ikke badekar,men jeg drømmer om en da :=)håper du får en lettere dag snart da

    4. Du burde kanskje flytte til sydlige strøk :-)? Det hadde sikkert hjulpet litt. Sliter litt om dagen jeg også, men i mikro -format sikkert sammenlignet med deg. Håper du finner en tur 🙂

    5. Så dumt da, at det skal være så dyrt å reise alene..krysser fingrene for at noe billig dukker opp, så du kan få litt pause fra smertehelvete <3

    6. Ja, det er mange som opplever at vinteren er verste tiden i året.
      Det godt å ha gode og varme minner å ta frem i slike perioder.
      Håper du finner et bra tilbud til et varmere strøk. Kunne tenke meg det også.

    7. Uff..så trist å høre..men ja..det er ekstra ille i overgangen..føler jeg…Men du får fortsette og lete etter tur…det dukker nok opp noe…og er nok deilig å dra alene..slippe å tenke på andres behov..og bare være seg selv…God bedring og ha det så godt du kan….klem

    8. Restplasser er ikke alltid så billig nei..
      Sliter litt selv for tida – psykisk og kroppslig, “smerter i sinn og kropp”, pga mørket og været. Jeg håper du har noe godt å varme deg på eller under <3
      Gode og varme minner er fint, men håper aller mest at du får muligheten til å lage nye minner fra varmen i løpet av vinteren 🙂
      Solklemmer til deg <3

    9. Du har det ikke lett, men du er flink til å ta fram gode minner. Bare det å vite at varmen hjelper, er jo godt. Hva med badstu? Ville det hjelpe deg tro? Mørketiden kan jammen være hard for mange. Noen har kjøpt en sånn lyslampe og sier det hjelper. Håper denne dagen er bedre. Klem fra meg 🙂

    10. solliv: Ja, mørket og kulden tar krefter hos meg. Vi har jo lyse dager og sol og det hele, men det er jo korte dager da. Og ofte regn og vind. Og det er utrolig slitsomt.
      Heldigvis trenger jeg ikke å tenke på ferieuker. Jeg jobber jo ikke, og står fritt til å reise når jeg har behov for det, og når jeg har råd 🙂

      Jeg elsker også å reise, men merker at det blir mer og mer tiltak ettersom årene går. Det må planlegges nøye, for at jeg skal klare å gjennomføre 🙂

      Spennende å se hvor du ender hvis du reiser til våren <3

    11. dedicat: Ja, det kan da ikke være helt umulig å finne en tur håper jeg. Men kanskje det er enklest å skreddersy den selv, og ikke gå gjennom turoperatørene 🙂 Det hadde vært kos å reise med kjæresten, men han er litt bundet med en del forpliktelser, så det er ikke så veldig enkelt dessverre.
      Ja, unner din kjære, og deg også, en tur, men ikke bare bare når helsa liksom krøller ting til litt. Jeg er faktisk ikke noen innbarka Sydenfarer selv. Jeg liker å dra til Syden, men hater å sole meg. Så det å sitte i den varme skyggen med en god bok, det er medisin for meg. Eller å dra rundt og oppleve noe. Jeg fikk gjort begge deler sist sommer. Og ja, det kommer flere innlegg om den turen. Vi opplevde jo så mye…. 😀
      Tusen takk <3

    12. fruensvilje.blogg .no: Her hos oss blir det jo dagslys og sol, men det er kortvarig. Dagene er utrolig korte. Mørkt til langt ut på formiddagen, og så mørkner det igjen i 16 tiden. Ikke mye tid til å nyte dagslyset 🙂 Hadde det vært snø, så ville jo den lyst opp litt mer…men sånne greier er vi ikke så enormt bortskjemt med her 😉

      Håper dere får reist litt dere også etterhvert…enten det er varmt eller ei, så er det jo godt å flytte litt på seg 🙂

      Nei, dessverre har jeg ikke badekar her jeg bor nå. Skulle gjerne hatt det, men så var det jo det å holde det rent også da 😉
      Synd du ikke fikk badekar, men det er vel ikke for sent?

      Dagen i dag er bittelitt bedre. Men kjenner at det er for mange av de dårlige dagene nå for tiden.

      <3

    13. frodith: Ja, du sier noe der altså, jeg burde nok oppholdt meg mye mer i sydligere strøk. Og før i tiden var den tanken utenkelig, for jeg er så utrolig glad i landet vårt. Men nå tenker jeg stadig oftere på om jeg burde skaffet meg en residens litt sørover som jeg kunne flykte til når mørket og kulden blir for ille her hjemme.
      Og enten du sliter mikro eller maksi, så er det like ille der og da.
      Gode klemmer <3

    14. Helene: Takk for det. Ja, veldig dumt at det er så dyrt. Men med litt tålmodighet, så dukker kanskje noe opp etterhvert 🙂

    15. Ligaya: Ja, vi trenger det noen og enhver, å få en pause fra kulden og vintermørket her i Norge. Skjønner godt deg, som ikke engang er oppvokst i dette her.
      Gode og varme minner er gull verdt når det stormer som verst. Godt vi har de minnene å ta frem ja 😀

    16. Toini: Ja, du har et godt poeng i det. Det er godt å være alene også, og kun tenke på seg selv. Det er kanskje like mye det jeg trenger 🙂 Jeg dro en gang en helg til Danmark alene. Og så dro jeg en gang på 2 ukers camping alene. Og begge de turene var utrolig gode, selv om jeg var alene 🙂
      Tusen takk 🙂
      Klem

    17. Aina: Nei, restplasser er litt oppskrytt fant jeg ut 😉 Så må kanskje komponere en tur selv 🙂

      Huff, leit å høre at du også sliter. Og ja, det er jo mange som gjør det på denne årstiden. Da er det godt med noe varmt i koppen og gode pledd og dyner <3

      Nye minner er bra å lage ja, så har man et lite lager å bygge videre på 🙂

      Varme klemmer <3

    18. Margrethe: Litt uggent å være i min kropp for tiden, men ja, får holde motet oppe, så blir det nok kanskje en tur etterhvert 🙂
      Klemmer <3

    19. natheless: Tusen takk 🙂 Ja, minner er viktig å hente frem og tenke tilbake på 🙂

      Badstu har jeg ikke forsøkt for dette. Men det vil kreve ganske mye energi bare å komme seg så langt som til en sånn, så det er nok ikke så aktuelt i skrivende stund i alle fall. En lyslampe hadde nok ikke vært dumt. Jeg har tenkt på det tidligere år, men har ikke kommet til å anskaffe meg en. Vi har jo dagslys og sol, men dagene er jo korte, så ikke alltid jeg når å komme meg ut og nyte det før det er over.

      Denne dagen er hakket bedre ja, så det er jeg utrolig takknemlig for 🙂
      Og så synes jeg det er så koselig å lese adventsfortellingen din <3 Det er jo noe å varme seg på det også <3
      Klem 🙂

    20. fruensvilje.blogg .no: Ah, ja, jeg ser den. Her hos meg hadde det vært akkurat plass med et lite badekar, men så valgte jeg dusjkabinett istedet for noen år siden 🙂

      Koselig å besøke barn, så håper ikke det blir storm når dere skal avgårde 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg