KOSEDAG

I går var en ordentlig kosedag. En sånn dag hvor alt av gjøremål, vondter og andre ting, ble satt til side for å ha litt kvalitetstid sammen med venner 🙂

Det begynte med at jeg tok bena fatt og gikk ned til Sandnes for min første venneavtale.

Her er jeg på vei, snart fremme. På andre siden av vågen bygges nytt Rådhus. Og der jobber kjæresten min. Og så klart, når jeg går her, så må jeg jo sende ham en mld, og da sendte jeg dette bildet. Og vips, kom han meg i møte, for å hilse på 🙂

Vennen jeg skulle møte hadde sjekket inn for natten på et tidligere teglverk/pottemakeri som nå er gjort om til hotell og trakteringssted, Gamlaværket heter det.

Og gjesten jeg skulle besøke bodde innenfor døren til høyre 🙂

Jeg har alltid hatt lyst å se hvordan rommene ser ut her inne, da dette er et overnattingssted med sjel.
Og riktig koselig var det 🙂

Som flere sikkert har fått med seg allerede, så var det Karidansen jeg skulle møte. Kari hadde flere ærender i byen og omkringliggende område, så da var det utrolig kjekt at hun hadde tid til meg også 🙂

En riktig kjekk anledning til å oppleve gågata vår fra en annen vinkel enn den vante 🙂

Vi tuslet oss etterhvert ned i gågata, for å finne en hyggelig plass å spise lunsj.

Vi endte opp på Delikatessen Foodfighters. Der spiste vi hver vår andesalat, og til dessert ble det kaffe og suksesskake med sjokolade. Nammetastisk for denne kakejenta her 😀

I sunnhetens tegn kan jeg nevne at vann var får drikke til salaten, og før salaten ankom, hadde vi hver vår Ginger shot også. Eller ingefær shot som jo er et litt mer norsk uttrykk 🙂 Jeg pleier alltid å kjøpe det når jeg er her 🙂

Timene gikk fort i hyggelig lag. Vi pratet masse, spøkte og lo, og koste oss. Og etterhvert beveget vi oss ut i gata igjen, i blåtimen 🙂 Og gata er vakkert pyntet med lys og julestemning 🙂

Juletreet måtte vi jo også få en selfie med. Og jeg liker så godt de fine hjertene de pynter treet med her i Sandnes ♥

Og høyt i toppen den skinnende stjerne 🙂

Til slutt var tiden inne for å ta farvel for denne gang. Et veldig kjekt gjensyn var det, og jeg gleder meg allerede til neste gang 🙂

Etter rusleturen hjem og en god hvil, var jeg klar for neste sosiale høydepunkt denne dagen. Da skulle jeg og noen venninner på førjulskos hos dansken.

Dansken er altså klengenavnet til et gartneri som holder til der hvor jeg bor. Det danske gartneri.
De hadde invitert til førjulskos, hvor de skulle fortelle litt om stell av julens planter, hvordan lage lekre juledekorasjon og sammenplantninger, og i tillegg var det en kaffebrygger der, og en som produserte honning. Og disse to snakket også om sine produkter, og vi fikk mulighet til å smake og kjøpe 🙂
Og så fikk vi servert riskrem med rød saus.

Alle bordene var dekket med fine dekorasjoner.

Palle fortalte om stell av julens planter, både dem innendørs og dem utendørs.

Tone laget dekorasjoner og kom med tips til hva som passet sammen og hvordan man enkelt kunne gjøre det selv.

Og det er ikke mye som skal til for at det skal bli smakfullt og lekker. Og ferdig kjøpt koster det jo litt. Kjøper man alle tingene hver for seg, blir det betraktelig billigere 🙂

 

Vel forsynt med gode opplevelser krøp jeg til sengs og sov godt i hele 5 timer etterpå 🙂

Gode minner å ta med seg var dagen i går 🙂

Skal du samle på gode minner i førjulstiden?

 

 

#venner #kos #opplevelser #jul #dekorasjoner 

20 kommentarer
    1. Ååh så kos at du og Karidansen hadde en så trivelig sammenkomst igjen – med julegater og god prat og helt sikkert noen smil og nye minner skapt 🙂
      Danskens førjulskos hørtes fint ut – og den siste glassbollen, med svibler i, er helt nydelig 🙂
      Unner deg virkelig slike gode dager, for jeg vet ikke alle dagene dine er like enkle <3
      Klem på deg 🙂

    2. Dette hørtes ut som en skikkelig koselig dag. Og du og Karidansen så ut som engler i førjulstiden :))).
      Jeg legger nok ikke så mange planer på opplevelser, de kommer når de kommer. Du må ha en riktig fin førjulstid med gode minner. Klem <3

    3. Å det var jammen en skikkelig god samling minner. Takk for at jeg fikk være med. Kjempekoselige bilder med julestemning. Kos deg i kvelden 🙂

    4. Takk for koselig treff i går. Jeg har nettopp kommet hjem. Ser ut til at du fikk mange gode tips til å lage ” plantepynt”!😊

    5. Aina: Tusen takk <3 Nei, dagene mine er som en heftig berg-og-dalbane nå for tiden 😉 Men det er rart hva man blir vant til 🙂

      Veldig koselig å treffe Karidansen. Vi kjenner hverandre ganske godt etterhvert, så det er aldri vanskelig å komme inn i samtalen selv om det har gått en tid 🙂

      Førjulskosen hos dansken var veldig kjekt, og ja, jeg er enig, den glassbollen har jeg lyst å lage til selv også <3 Så må nok handle inn en bolle, og noen svibler, så er det bare å sette i gang 🙂 Mose har jeg hagen full av, så den trenger jeg sikkert ikke å kjøpe 😉

      Ha en god helg <3 Klem <3

    6. BforB: Hihi…tusen takk <3 Engler er jo koselig å være i førjulstiden. Vi koste oss i alle fall godt sammen 😀

      Ja, opplevelsene kommer, sånn som det skal 😀

      Ha en fin helg <3

    7. Ligaya: Ja, gode minner varer lenge, og er gode å ha når man kanskje ikke føler seg helt på høyden 🙂

      Vi koste oss masse 😀

      Fin helg til deg <3

    8. karidansen: Takk til deg også. Jeg koste meg masse. Og godt å høre at du har kommet deg vel hjem 🙂

      Tipsene var mange, og nå håper jeg å klare å huske dem 😀 Hukommelse som en gullfisk her vet du 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg