STEVNEMØTE MED KJÆRESTEN

Vi er flinke sånn, jeg og kjæresten, til å kose oss, og gjøre ting sammen.

Det kalles vel kanskje kvalitetstid ♥

I går hadde vi planlagt en date, eller stevnemøte, som det heter på godt norsk.

Planen var å gå på afternoon tea, eller Tea in the sky, som det hotellet hadde valgt å kalle anledningen. Dette skulle være på Sola.

Men så hadde de rotet med bestillingen, så beklageligvis fikk vi ikke bord.

Dette var veldig dumt, da vi hadde planlagt dette lenge.

Men vi depper ikke av den grunn, så vi la i hui og hast nye planer ♥

Valget falt på Byrkjedalstunet i stedet.

Det er et stykke å kjøre herfra og til Byrkjedalstunet, så det ble Pål som kjørte, siden min energi skulle vare hele dagen og kvelden.

Byrkjedalstunet er et lysstøperi og der er også restaurant og bakeri. Målet vårt var jo å spise der, men også å kikke innom lysstøperiet og alt det fine som de har i butikken. Og butikken er et eventyr.

I tillegg til lys av all verdens slag, som jeg ikke tok noe oversiktsbilde av, så har de også pynteting, eksklusive matvarer, steiner av forskjellig slag, ull og klær, juleavdeling, og ellers er det jo bare kjekt å gå rundt og kikke.

Inne i hallen som ligger i forbindelse med butikken, er det laget en hel fjellvegg med utstoppede dyr som hører naturen til i fjellene og dalene i området.

Noen av dyrene er nok ikke så ofte å se, og kanskje mer hørte gamledager til, men et fascinerende skue er det.

Bjørn har det visst vært i området der en gang i tiden, men det er veldig lenge siden.

Jeg er veldig glad i engler, selv om jeg er ganske langt fra religiøs. Men jeg synes de er vakre og fredfulle, og gir en egen ro. De hadde mange slags engler på Byrkjedal, men jeg skulle jo kjøpe lys og et par andre ting, så da tok jeg meg ikke råd til en engel denne gangen.

Da vi skulle spise i restauranten, var det ganske mye folk, og det var en del støy fra mange stemmer som pratet ved de forskjellige bordene. Men nede i Jaktsåvå satt det ingen da vi kom, så vi valgte å finne oss et koselig bord der inne 🙂

Vi slipper sjelden opp for samtaleemner jeg og Pål. Og det er så godt ♥ Vi kan også være stille sammen. Men mest av alt så er det veldig ofte vi ler sammen, og av hverandre, alt etter situasjonen. Vi er helt på bølgelengde.
Pål er ikke så glad i å bli fotografert, men sammen med meg er det bare noe han MÅ bli vant til 😉 Jeg synes han er veldig kjekk, samme hva ♥

Selv er jeg som regel alltid i selfiemodus, og om Pål spør om å ta bilde, så sier jeg ikke nei. Jeg vet selv hvor kjekt det er å ha bilder av forskjellige personer og steder man er glad i ♥

Her har vi fått maten vi bestilte. Valget falt på juletallerken. Og det var mer enn nok mat. Jeg klarte ikke å spise opp alt, og ga noe til Pål. Vanligvis er det Pinnekjøttet jeg liker best, men her på denne tallerkenen var det Ribba som ble favoritten ♥ Men alt var godt.

Til dessert valgte jeg Karamellpudding, og Pål fikk Riskrem.

Jeg var totalt overmett, så mett at det gjorde vondt. Lenge siden jeg har spist så mye. Og Pål påpekte også det, at jeg vanligvis er ganske småspist.

Etterhvert som det mørknet, kom lyspyntet utside mer til sin rett, og det var fint å sitte og se på det 🙂

Etter vi var ferdige i restauranten gikk vi litt rundt på utsiden og kikket. Og bak restauranten var Bageriet. Det var stengt, men jeg er ganske sikker på at det lages mye godt der inne i åpningstiden 😀

Eiendommen har også overnatting, og vi har snakket om at vi kanskje skulle ta oss en helg her. Det er et fint område, og sikkert kjekt å gå turer. Det ligger ellers langt fra sentrale strøk 🙂

En innhegning huset også noen bukker som ikke var utstoppet. Ved første øyekast kunne det se ut som at de var utstoppet eller kunstige, de sto der som noen steinstøtter 🙂
Men så snudde de smågrettent på hodet når vi kom bort, ikke særlig interesserte i kontakt. Men fine var de 😀

Måtte jo ha en selfie med de også 😉

Et siste bilde av julestemningen med juletreet og lysstøperiet i bakgrunnen 🙂

Vi stoppet flere steder underveis, både bort hit og hjem igjen. Og de stedene hadde med garn og gjøre. Vi stoppet innom Laftehuset som er Vikinggarn sin butikk, og så stoppet vi innom Spinneriet til Gjestalgarn.

Artig dekor hadde de i outlethallen til Gjestalgarn 🙂

Og selvsagt fant jeg billig garn som jeg kjøpte med meg hjem 🙂 Her var det en hel pakke med 10 nøster til 50 kroner. Og tenk hvert nøste hadde kostet 119,- før. Jeg fikk 10 nøster for 50,- til sammen.
Sånt liker denne strikkeglade damen her ♥

Og handel ble det!

 

Og jeg kom hjem med lys, og garn.

Alt i alt en koselig date på alle måter ♥
Jeg er vel såpass heldig at jeg får både i pose og sekk 😉

Men jeg og Pål vi koser oss veldig sammen ♥

 

Er det lenge siden du har vært på date/stevnemøte?

 

Jeg presiserer at dette innlegget ikke er sponset. Disse tingene inngår kun i mine opplevelser denne helgen 🙂

 

#date #stevnemøte #kjærester #byrkjedalstunet #spinneriet #matglede #julemat #opplevelser #kjærlighet 

 

24 kommentarer
    1. Dette så jo veldig trivelig ut ! Koselig å finne på litt sammen med sin kjære..ikke la alle dager bli like :)Mannen og jeg dater jo hver lørdag i alle fall…hehe.. Flotte bilder her og julemat er såååå godt, men ikke spist det enda i år.. 🙂 Klem og fin kommende uke til deg <3

    2. For et fantastisk sted å dra til… Kanskje dette ble enda mer kos enn det dere først hadde tenkt dere ;o)) Jeg er også veldig glad i engler, selv om jeg ikke er religiøs, men jeg er litt kresen når jeg skal skaffe en ny.
      Ha en fortsatt fin søndag.

    3. annebe.blogg.no: Jeg har lenge vært “misunnelig” på dere som dater hver lørdag 🙂 Det har jeg fått med meg vet du <3 Og ja, det er kjekt å gjøre noe hyggelig sammen, bevare romantikken og den gode stemningen 🙂

      Julemat spiste jeg for tredje gang nå, så jeg har kost meg 🙂 Og nå nærmer det seg veldig jul, så da blir det nok litt julemat hos de fleste 🙂

      Fin kommende uke til deg også <3 God klem <3

    4. Vera Lynn: Ja, dette er virkelig en fin plass, fin stemning og atmosfære 🙂 Vi har snakket om det før, å dra dit, så nå ble det jo. Så får vi heller ta den andre i januar eller noe sånt 🙂 Men ja, jeg tror nok det ble mer kos enn det vi ville fått der vi opprinnelig hadde booket bord 🙂

      Jeg har jo faktisk kjøpt en engel i år, for et par uker siden. Da kjøpte jeg en glassengel til å henge i vinduet, så det holder det 🙂 Er kresen jeg også 😀

      Ha en fin søndagskveld <3

    5. Margrethe: Det er kos å date, og ingen grunn til å stoppe med det selv om vi er kjærester <3
      Og det stedet er veldig fint. Jeg har vært der flere ganger tidligere, men det var lenge siden nå 🙂

      En fin kveld ønskes deg <3 Klemmer <3

    6. Ser godt ut med den julematen, ikke spist det enda. Men er godt 🙂 så masse garn da. Deilig. Og superfine lys. Flotte bilder av alt, en fin kveld til deg.

    7. solliv: Tusen takk 🙂

      Julematen spiste jeg for 3 gang denne julen 🙂 Elsker jo den maten, men må passe på å ikke bli lei før julaften liksom 😉

      Ja, her skal det strikkes, og ha lun kos med lysbrenning om kveldene <3

      En god kveld til deg også <3

    8. Så kjedelig med rotet på det første stedet..men godt dere ikke lar dere vippe av pinnen..Fant jo et flott sted og ser og høres ut som dere koste dere masse! Flotte bilder, og jammen fikk du et flott bildet av mannen også…hihih…Ha en god søndag!

    9. Det begynte ikke så bra (i og med at dere ikke fikk bord der dere hadde bestilt), men fortsettelsen ble jo veldig bra! De englene hadde jeg hatt problemer med å gå forbi. Bukken så nesten utstoppet ut, ja! Tenkte tanken før jeg leste teksten! 😉

    10. Toini: Nei, vi kan ikke la sånne ting ødelegge for oss, det er jo kjekt å være sammen uansett hvor vi er <3

      Ja, jammen fikk jeg et fint bilde av ham....han må bare godta at sånn er det, jeg knipser mye 🙂

      En fortsatt fin kveld til deg, og en god mandag når den begynner 🙂

    11. karidansen: Nei, det begynte litt dumt, men vi er jo fleksible, så det er ikke så vanskelig her i distriktet å finne andre fine plasser å være <3

      Ja, de englene var fine, og de hadde flere andre sorter engler også, som jeg likte enda bedre 🙂 Men så kjøpte jeg nylig en glassengel, og da holder det for i år tenker jeg 🙂

      Hihi...nei, bukken var ikke utstoppet, bare litt stoisk rolig 😉

    12. Helge: Tusen takk for det 🙂
      Ja, det er en del folk der året rundt egentlig. Et populært utfartssted. Og litt ekstra nå i førjulstiden når folk er ferdig med å stresse 🙂

      Fine kvelden videre til deg også 🙂

      1. Koselig å høre at stemningen kom godt frem 🙂
        Ja, ting tar tid, men du er nok snart på plass 🙂

        Ha en herlig mandag <3

    13. Så mange spennende områder som finnes. Veldig innholdsrikt sted. Men skjønner det måtte være irritrende at de tullet med bordbestillingene på det første stedet. -Men så rimelig garn.
      Kjæresten din ser koselig ut.
      Jeg dater rett som der er om dagen, nesten en navnebror :).
      Ønsker deg en fin mandag <3

      1. Så kjekt å høre at du dater <3 Og nesten en navnebror også 😀 Stilig 😀 De er kjekke de med sånne navn 😉

        Ja, det finnes mange fine plasser som er verdt et besøk eller flere. Og dette her stedet har jeg vært på flere ganger før. Men det ligger et stykke borte, så det er greit å planlegge litt i alle fall 🙂

        Det er vel ikke alltid at det går som en planlegger i bordbestillingsbransjen heller, så vi var satt på inaktiv bestilling. Dvs de kunne se at vi hadde bestilt, men noen hadde glemt å trykke "enter". Så det gikk nok litt fort i svingene den gangen der 🙂

        Fine kvelden til deg <3

    14. Så koselig 😀 Synd dere ikke fikk bord der dere først skulle da, men bra dere kunne hive dere rundt og få en fin date likevel 😀 Og det er alltid kjekt å gjøre et godt kjøpt 😀 Blir spennende å se hva du stikker med det 😀 Jeg bruker forresten luen min hver dag og får masse skryt av den <3

      Samboeren og jeg var på en tre retters i går, så kan vel si vi var på date vi også 😀

      1. Ja, det var riktig koselig. Og det bordet vi plutselig ikke fikk, får vi en annen gang, så det går nok bra. Vi er nokså fleksible, og har vi bestemt oss for at dagen skal bli kos, så finner vi på noe kjekt, selv på kort varsel 🙂
        Veldig kjekt da å kunne få kjøpe billig garn. Akkurat som at jeg ikke har garn nok fra før av egentlig 😀 Men det å ha et garnlager liggende er utrolig befriende når man plutselig finner noe kjekt man har lyst å strikke, så trenger jeg ikke å haste i butikken og kjøpe garnet til full pris 🙂

        Veldig kjekt å høre at du får masse skryt av luen, og at du bruker den ofte ♥ Det varmer mitt hjerte 😀

        Ja, dere var på date da synes jeg. Selv om dere kanskje ikke kalte det for date 😉 Hørtes kos ut ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg