3 NYE UTELAMPER GJØR KVELDEN LYSERE

Ja, nå er jo kvelden, og natten, over og en ny dag er tatt i bruk. Og her i gården er det mange fagfolk i aksjon for tiden. 

Jeg har jo hatt tømmermann her på terrassen, anleggsgartneren holder på å utvide gårdsrommet, og så har jeg også elektriker her. Etappevis.

Jeg har nemlig gått til anskaffelse av 3 nye utelamper til husveggen. Jeg hadde 3 fra før, men de var ikke særlig vakre, og en av dem hadde helt tatt kvelden. Jeg har dessverre ikke førbilder av de gamle lampene. Men det er egentlig bare like greit. For de lampene der var ikke noe vakkert syn, og jeg har mer enn en gang lurt på hvordan noen kunne henge opp noe så grimt som 2 av lampene var? Jaja, de har jo virket da, så jeg har jo vært glad til, men nå er det nye lamper på plass, som jeg personlig synes passer mye bedre. Det er jo en smakssak, men huset fikk i alle fall et aldri så lite løft i mine øyne 🙂 

Jeg er riktig fornøyd nå, forandring fryder. Men viktigst av alt er at alle lampene virker og lyser godt.
Jeg skal ha en lampe til, den skal jeg kjøpe i dag, så jeg håper de har flere igjen i den butikken. 

I tillegg skal elektrikeren montere fotocelle på lampene tilhørende gårdsrommet, sånn at jeg ikke behøver å styre med å huske å skru på og av. Det vil jo hjelpe veldig hvis jeg kommer hjem fra noe etter mørkets frembrudd. Og hukommelsen min er jo på demensnivå av og til, så da er det greit at noe skjer automatisk 🙂

På terrassen var den gamle lampen ødelagt. Så det var veldig kos å få lys der igjen. Pluss at lys der gjør at jeg føler meg tryggere om natten, så nå senker godfølelsen seg betraktelig når kvelden siger på og det lyset tennes.

Det er så godt med alt som ordner seg. Skuldrene senkes og stressnivået avtar. Virkelig herlig 🙂

 

Liker du å ha utelys tent om kvelden og natten utenfor der du bor?

 

#husoghjem #utebelysning #hjemoghage #lys

10 kommentarer
    1. Så koselig det er på verandaen din. Og det er jo bra fordi det er tak, så du kan være der uansett vær.
      Det et godt med utelys. Det farger mørket.
      Ha en fin dag:)

      1. Ja, verandaen min er min oase 🙂
        Og det var så pent sagt, lys farger mørket ♥ Tusen takk for det. En fin dag til deg også ♥

    2. Viktig med lamper som lyser godt når mørket sniker seg frem 🙂 Jeg må alltid ha lys på når jeg er ute om kvelden for å lufte hunden 🙂 Er ikke noe gøy å gå der det er mørkt synes jeg 🙂 Ha en fin dag <3 Klem

      1. Jeg forstår deg godt jeg. Er ikke så gøy når det er mørkt nei. Da blir alt så uklart.
        En fin dag til deg også ♥ Klem ♥

      1. Tusen takk så fint sagt ♥
        Jeg liker jo å ha det fint rundt meg, og gi inntrykk av orden. Men jammen koster det noen ganger. Men så er følelsen av velvære og ro så utrolig på plass når jeg endelig når målet mitt 🙂

    3. Jeg liker å ha utelysene tent, ja! Men jeg har bare 3 skikkelig gamle som er “arva” av dem jeg kjøpte huset av for 14 år siden…… ønsker meg nye hvert år til jul, hihi…. forresten ser jeg at du og jeg har ikke inngangsdører! God smak :-):-):-) klem

      1. Hihi….mine gamle var jo også “arva” fra forrige huseier. Jeg har bodd her i 10 1/2 år nå, så det var på tide å bytte ut. Spesielt når jeg ikke egentlig var helt fornøyd også. Man tenker jo litt forskjellig. Men viktig å ha lys ute. Det trengs gjennom den mørke vinteren blant annet.
        Håper du får ønsket ditt oppfylt til jul 🙂
        Kult at vi har like dører da. Den er forresten også “arvet” fra forrige huseier. Men jeg har byttet lås, da den gamle låsen sviktet og ikke ville slippe meg inn alltid 🙂 Døren er jeg veldig fornøyd med, så den skal ikke byttes ut 🙂 Så ja, vi har god smak ♥ Klem ♥

      1. Tusen takk for det 🙂 Ja, det er koselig og gir trygghet, så nå er jeg glad for at dette er på plass 🙂
        Fin ny uke til deg ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg