5 SPØRSMÅL OG SVAR

Jeg synes det er kjekt å lese sånne spørsmål og svar innlegg. Og noen ganger fristes jeg til selv å lage til et sånt innlegg. Så her starter jeg altså dagen i dag med det 🙂 Dette har jeg lånt fra Heidi som igjen også hadde lånt det 🙂

 

  1. Banner du ofte?
    Nei, det kan jeg ikke si at jeg gjør. Men i enkelte tilfeller kan det faktisk komme noen helt impulsive gloser om det er en litt “overraskende” situasjon.
  2. Norge når det er som best?
    Når alle er snille og greie, uten å stresse, uten å krangle og uten å kjefte. Og selvsagt, når man opplever skattelette istedet for mer og mer skatt. Men det er jammen sjelden. Uansett så må jeg si at jeg er svært glad jeg bor i Norge. Og de som kommer utenlands ifra og klager over Norge og norske systemer, de kan reise hjem igjen, eller til et annet land. For vi har det faktisk svært bra i Norge.
    Og ingenting rører meg mer enn når det norske flagget vaier på 17. mai. Vakreste dagen i året ♥
  3. Kan du kjøre slalom?
    Nei. Jeg er ikke blant de som er født med ski på bena. Kanskje jeg egentlig ikke er norsk? 😉
  4. Hva slags utdannelse har du?
    Jeg har 9 årig grunnskole, og 2 år med Tegning, form. og farge. I tillegg har jeg tatt kveldsskole i helse og omsorg. Det het ikke det den gangen, og jeg er usikker på hva det heter i dag. Men i alle fall, jeg tok eksamen og hele pakken. NAV forærte meg også omskolering til kontor og administrasjon med regnskap.
  5. Hva heter/hette dine mor/farforeldre?
    Mormor og morfar het Sigvarda og Johannes, og farmor og farfar het Ragna og Torvald.

12 kommentarer
      1. Jeg liker også disse innleggene. Og samtidig som jeg lærer noe om den som har svart, så hender det jeg også lærer noe om meg selv 🙂
        Ønsker deg også en strålende fin dag ♥ Klem

      1. Jeg skulle gjerne bodd i et varmere land. For det er vel en av tingene ved Norge jeg ikke er så glad i, og det er temperaturen. Men ellers har vi mange sosiale goder som mange andre land ikke har til sine innbyggere. Og dem kunne ikke jeg vært foruten. Da ville jeg nok ha hatt et mangeårig liv som uteligger allerede, eller mest av alt, jeg hadde antakelig ikke vært i live i det hele tatt nå 😉
        Jeg kjenner ei fra et annet land. Som selv valgte å flytte til Norge. Hun er ikke flyktning. Men hun er enormt flink til å klage på alt som er galt i Norge. Det er alt fra Nav til åpningstider i butikkene. Og jeg mener alt. Til og med været. Og sånne ting som været, åpningstider, alkoholpolitikk og masse annet av det hun klager på, er jo så mye bedre der hun kommer fra. Javel? Hvorfor reiser du ikke hjem igjen da, hvis det er så forferdelig her i Norge? Men det landet har ikke sosiale goder som er så gode som i Norge. Levestandarden er heller ikke så høy som i Norge. Og selv om det er en lang vei i NAV systemet før man får den hjelpen man trenger, så får man den hjelpen, hvis man virkelig har krav på den (joda, de gjør feil de også, dessverre). Men i hennes land har de ikke noe som engang ligner. Så da tenker jeg at hun får veie opp hva som er viktigst for henne, og slutte å klage 🙂
        Jeg liker landet mitt. Jeg er ikke enig i alt, men det er vakkert her, og vi har det godt, for det meste 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg