AFTERNOON TEA PÅ GAMLAVÆRKET

For et par lørdager siden var jeg og to venninner på Afternoon Tea her i byen.

Afternoon Tea er et engelsk konsept som oppsto en eller annen gang på midten av 1800-tallet, blant de adelige. Nå har heldigvis konseptet blitt tilgjengelig for folk flest, og også i Norge kan man enkelte steder nyte en god Afternoon Tea.

Jeg liker det veldig godt, har sansen for dette med sandwiches, scones, te og småkaker i en herlig symfoni. Det er veldig lett å spise og det er sosialt.

Jeg og mine to venninner gikk på Afternoon Tea på Gamlaværket i Sandnes. Det er eneste stedet i byen min jeg vet om at de har dette. Jeg har også vært på et sted i Stavanger som også har dette. Og felles for disse er at arrangementet er en lørdag i måneden. Og det er flest damer som hiver seg med, men jeg er ganske sikker på at mennene også hadde trivdes godt med pen oppdekning og lun atmosfære en gang i blant. Maten smaker godt, og man føler seg litt opphøyet når det er dekket så elegant og maten blir servert så pent.

Vi hadde denne gangen sørget for sjåfør, for å kunne ta oss et glass eller to med bobler til. Og det smakte utmerket sammen med maten.

Mine to venninner, Monica og Kristine, er alltid veldig hyggelig å være sammen med, og vi storkoste oss sammen disse timene denne lørdagsettermiddagen. Praten går alltid lett, og vi har tross alt kjent hverandre siden vi gikk i 3. klasse 🙂 Jeg tror Monica og Kristine kjente hverandre litt før det også, men jeg flyttet hit fra Troms da vi skulle begynne i 3. klasse, så det var først da jeg ble kjent med dem ♥ Og tenk at vi fortsatt holder sammen ♥

Her på bildet ser man jo maten litt bedre også. Herlige munnfuller med mange gode smaker. Det var en fryd, og jeg går gjerne hit igjen på Afternoon Tea 🙂

Og så en av de nesten obligatoriske selfiene da 😉 Jeg tror det ble knipset bilde av meg også, men det var jo ikke med min mobil, og jeg kom ikke på å spørre om å få bilde…så da ble det en selfie istedet.

En veldig hyggelig stund med gode venner dette, og det kan absolutt anbefales. Passer godt for hyggelig lag med gode venner eller med kjæresten ♥

Har du vært på Afternoon Tea noen gang her i gamlelandet eller i utlandet?

 

#afternoontea #hyggelig #venninner #venner #bobler #måltid

6 kommentarer
      1. Leit at dere ikke har sånt i nærheten. Men om du skulle være en plass de har, så kanskje får du prøvd du også 🙂

    1. Har aldri vært på afternoon tea, men høres kjekt ut.:-) Hørtes fint ut å være ute i koselig selskap. Og du har en veldig skjønn katt i det andre innlegget idag <3

      1. Tusen takk ♥ Ja, Pus er jeg veldig glad i, selv om jeg også er veldig allergisk.
        Afternoon Tea skal jeg på igjen. Alltid kos og smakfullt ♥

    2. Så koselig. Ja, jeg har spist det i England for mange år siden. Pent å se på og godt. Så herlig maten så ut der du var. Koselig med sånne dager. Klemsiklem 🙂

      1. Ja, veldig kjekt og smakfullt med Afternoon Tea. Jeg synes det er kjekt å høre at du også har hatt den opplevelsen, selv om det er lenge siden.
        Klemmer ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg