AKUTT DEPRIMERT

I dag da jeg sto opp var det med en følelse av optimisme. Jeg er aldri morgengretten.

Jeg gikk inn i stua, kikket ut av vinduet, og ble akutt deprimert.

Regn, regn, og øsende regn. Det ser ut som vi har fått en utømmelig vannkilde over oss.

Det vanlige gode morgenhumøret mitt forsvant, som dugg for solen.

Jeg sitter her nå, halvannen time senere, og småfryser. For det er ikke sånt lunkent sommerregn vi snakker om. Det minner mer om høst.

Ifølge værmeldingen min som jeg nettopp gløttet på, så skal det øsepøseregne i mange timer.

Så nå sitter jeg her og lurer på hva jeg skal gjøre?

Min første innskytelse var å gå og legge meg igjen. Og det er faktisk fortsatt uhyre fristende. Kroppen roper og oier seg, den har vondt. Sånt vær er bare helt bånn i bøtta for alle vondtene mine.

Min andre tanke var om jeg rett og slett bare skal iføre meg det beste regntøyet jeg har, og gå en tur. For når deppen setter inn, da er tur et veldig godt hjelpemiddel til å forebygge depresjonen. Sånn at den ikke skal få ta særlig godt tak i meg.

Jeg er veldig lei meg for dette været kjenner jeg. Det blir nemlig dyrt. For skal jeg komme meg gjennom vinteren etter en sånn sommer, så er alternativet å ta en Sydentur med varme- og solgaranti. Og det koster. Men heller det, enn å kjempe seg gjennom vinteren i en form jeg ikke engang tør å tenke på.

Men nå skal jeg ikke være alt for mørk. Det er lenge igjen av sommeren, og været kan jo snu. Og det satser jeg på.

Så ringte en venninne, og lurte på om jeg orket å finne på noe? Så da har vi avtalt at i dag er kafédag 🙂 Da tar vi turen til kjøpesenteret Kvadrat, for da er vi under tak, og vi ser ikke alt det dårlige været 🙂 Så kan vi kose oss der sammen, prate og nyte ferietid 🙂

Sånn blir dagen i dag! Og det er jo ikke en dårlig dag. Jeg kjenner på meg at den akutte depresjonen er i ferd med å dunste bort nå. Den fikk ikke slå rot. Og det er en viktig seier 😀 Og det sosiale er like viktig som tur når det gjelder å bekjempe depresjon. Jeg trenger litt av begge deler. Nå får jeg litt av begge i dag. Og det er helt etter mitt hjerte ♥

Hvordan er været der du er?
Er du hjemme, eller ute på reise?

Ha en herlig dag ♥

 

#vær #uvær #regn #depresjon #helse

10 kommentarer
    1. Her er kommer det noen vindkuler innimellom. Akkurat nå titter sola frem, men det er mørke skyer rundt omkring.
      Jeg er hjemme. Sitter med ulljakke på meg på terrassen. Hadde tenkt å gå inn og legge meg etter veldig dårlig søvn i natt og dårlig humør. Men innlegget ditt ga meg en piff til å ikke gjøre det. Jeg finner strikketøyet og holder meg ute så lenge sola er fremme😊 …. TAKK!!!
      Ønsker deg en fin dag på Kvadrat 😚

    2. Forstår følelsen din ja, godt du få ren positiv dag og koselig selskap. Våknet litt sånn selv i dag, ikke pga været men andre ting. Så like greit jeg måtte på jobb 😉
      Ønsker deg en fin dag tross regnet. Her ser vi faktisk et lite gløtt av blå himmel og skyene ligger ikke så tungt lenger. Det er håp 😀

    3. Her i Oslo er det veldig vekslende vær i dag… Først litt sol tidlig på morgen, så overskyet, så bøttet det ned, så litt sol før det igjen ble overskyet igjen. Måtte jammen ta på vindjakke da jeg gikk på jobb, og det er noen dager siden jeg trengte, grøss!

    4. Så bra den dunstet vekk 🙂 Ja, man må bare finne på noe. Eneste måten 🙂 Og neste uke er det meldt MYE finere vær 🙂 Jeg vil ha 22-23 grader, det er passelig 🙂 Og så kan det regne på nettene i stedet for. Håper du koste deg på shopping 🙂 klem <3

    5. Kjedelig at været skygger over for humøret. Bra venninnen din tok kontakt. Så du slapp en tung dag. Været er så lite å gjøre med. Jeg har lagt to uker ferie i plaskregnet, men ut i neste veke kan jeg håpe på solstreif. Skal straks ut å hente ved nå. Håper på å få til litt oppussing, bruke det dårlige været til noe positivt :). Håper du får oppleve sommer sommer snart. Klem<3

    6. Ja været kan gjøre en deppa…men…det gjelder å se det positive i det…og hva er det?? jo…nei…aner ikke….hihihih……For min del så orker jeg ikke så mye varme og sol..men oppholdsvær…og passe varmt….Håper været snur for deg….og at du får ladet batterier til vinteren….

    7. Det har vært sånt vær her også. Bøkene er fin tankeflukt da når alt er litt trist. Vi drar til Halden og der er det nok bedre. Men nå er temperaturen over 13 grader så da forsvinner vel snøen fra fjellene igjen 🙂

    8. Holder hus på klepp. Hatt alle 7 bonusbarna denne uken og i går kom poden på toppen. 8 barn og 2 voksne bor tett i tett….
      4 største leveres hjem i morgen og vi har en uke med kun de 4 yngste. Så skal jeg ha 2 uker bare med poden min.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg