ALDRI UNDERVURDER EN GAMMEL DAME MED STOKK

For noen uker siden hadde jeg en ubehagelig opplevelse når jeg gikk en av mine mange turer til Ulvanuten. En mann som også kom dit virket veldig ubehagelig og merkelig. Etter det har jeg ikke turt å gå dit.
Men i dag bevæpnet jeg meg med turstaver, fast bestemt på at nå var det på tide å utfordre komfortsonen litt.

Jeg gikk opp til Ulvanuten, og møtte ikke andre enn en liten sommerfugl. Og i det overmotet jeg hadde på denne turen, valgte jeg å gå en helt ukjent vei videre. Det ble en fin rundtur 🙂

 

Gammel dame med stokk 😉 Eller turstaver da 😀 Og de føltes trygge på flere måter denne dagen. Ikke bare var de et godt forsvarsvåpen i tilfelle jeg skulle treffe på noen skumlinger, men de var også en god støtte på veien nedover igjen, og spesielt da jeg gikk i ukjent terreng.

 

En liten sommerfugl møtte jeg på, og den er jo helt harmløs. Dessverre hadde jeg ikke kameraet med meg på denne turen, og mobilkameraet begynner å skrante, så bildet ble ikke akkurat den kvaliteten jeg selv setter pris på 🙂

 

På den ukjente veien kom jeg over koselige byggefelt og kjekke lekeområder som jeg ikke visste om. Veldig koselig her.

 

Etterhvert kom jeg meg inn på kjent grunn. Her har jeg vært mange ganger før. Fin utsikt inn til Sandnes by 🙂

 

Denne gangen valgte jeg ikke direkteveien hjem, men gikk stien som fører langs fjellsiden og opp til fotballbanen.

 

Det er heldigvis gjerde på nedsiden, for det er bratt og langt ned.

 

Underveis kommer man til utsiktspunkter hvor man også kan ta seg en hvil.

 

Opp på Høgaste, der er det også god utsikt mot Sandnes by, og den lille ulven har også kommet tilbake nå. Den har vært borte i flere år. Utsikten var ikke den beste. Noen burde kanskje rydde litt i faunaen 🙂

 

Siste bildet før jeg la i vei siste biten hjemover. Her er også Høgaste, med utsikt over fotballbanen.
Jeg bor litt nedenfor her, til venstre, utenfor bildet. Men jeg valgte å gå til høyre, nedenfor fotballbanen, for å forlenge turen bittelitt, pluss at jeg liker å gå i terreng nå når det er så fint vær 🙂

Så det ble en riktig fin tur. Og tøff følte jeg meg når jeg hadde to staver å beskytte meg med. Så aldri undervurder en gammel dame med stokk 😀

12 kommentarer
    1. Hørtes ut som en fin tur. Og så var det et veldig fint bilde av deg :). Ekkelt når en møter folk som gjør en utrygg. Ellers er stokkene gode for å ha en større bevegelighet i kroppen. Ha en nydelig dag <3.

      1. Tusen takk 🙂
        Det var en fin tur, og stavene er gode ja. Spesielt for meg som har litt dårlig balanse. Men det er ikke så ofte jeg bruker dem likevel, for jeg har en tendens til å glemme at jeg har dem. Men jeg skal bli flinkere fremover.
        God helg ♥

      1. Ja, de er kjekke de ulvene, både de små og den store 🙂
        Stokken, den er god på så mange måter, så godt å ha den med 🙂
        Fine dagen videre til deg også 🙂

      1. Ja, det ble en fin tur, og jammen er det betryggende å ha med seg noe å forsvare seg med også, selv på høylys dag 😀

      1. Hehehe…neida, er ikke gammel i år, men av og til litt gammel i kroppen 🙂
        Stokk er lurt uansett i småskumle byer 🙂

      1. Ja, måtte jo tørre å gå tur der igjen, måtte bare manne meg opp litt først 🙂 Fin tur, og fint turmål, passer meg perfekt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg