ARBEIDSLØRDAG

Jeg må bare få presisere, det er ikke jeg som har arbeidet. Men andre som har arbeidet for meg. Det er ikke stort jeg får gjort om dagen, annet enn å kose meg ørlite.

Det er flere prosjekter som er oppstartet her på eiendommen nå på tampen av sommeren. Noe har tatt litt lang tid, mens andre ting er jo ferdige.

Min hagestue er jo ferdig. Eller dvs. noe gjenstår enda, men det er et eget prosjekt.

Dagens arbeid handlet om en ny biloppstillingsplass jeg får laget på eiendommen min.

Du vet, når ungene er voksne, og kjører bil, og fortsatt bor hjemme, da blir det grutrangt i gårdsrommet. Og enda trangere når Pål i tillegg er på besøk 🙂 For gårdsrommet er egentlig stort. Men jeg deler det jo med ovenpånaboen, som også har to biler. Så etter mye grubling, fant jeg ut at jeg satser de pengene, og får laget en ekstra parkering på min side av gårdsrommet. Jeg har da nok å ta av. Hagestell er ikke så lett for meg lenger likevel, så da ble litt av hagen donert til å utvide gårdsrommet bittelitt. Og det gode med det, er jo at det også høyner verdien på eiendommen. I alle fall sånn som ståa er akkurat nå.

Og så er jeg jo så heldig at kjæresten min er anleggsgartner, så akkurat denne typen jobb er jo helt i hans gate. Det er jo sånne ting han jobber med og er proff på. Så det er jo som en drøm.
I dag hadde han med seg yngste av sønnene sine, Eike, som var med som assistent. Og han jobbet godt. Han er 14 år og  ganske så arbeidsom.

Hadde helsa mi vært på G, kunne jeg også vært med litt. Men de dagene er omme. Så jeg fikk nøye meg med å være fotograf 🙂

Jeg overvåket arbeidet nøye, også fra terrassen. Det har jo vært nydelig vær i dag, og jeg har fått sittet en del ute. Og da kunne jeg titte på de to som jobbet og svettet.

Selvsagt fikk de litt mat og drikke underveis. Det skulle jo bare mangle. Og helt på slutten ble det nybakt eplekake 🙂

Det er veldig pent arbeid som blir gjort. Og innen de ga seg for dagen, var størstedelen av jobben gjort. Nå mangler noen stein før alt er på plass og siste finish kan legges på verket. Det blir så fint atte, og jeg er veldig glad for at jeg tok den avgjørelsen. Den er helt riktig her akkurat nå.

Men en annen som har jobbet litt også i dag er datteren min, Amalie. Jeg tilkalte henne for å høre om hun kunne kna opp skuldre og øverste delen av ryggen min? Jeg har slitt sånn de siste dagene, skuldre og nakke føltes som en tømmerstokk, og det går jo rett opp i hodet.
Så hun kom hit i ettermiddag, og knadde og masserte. Og det føles helt himmelsk nå når jeg endelig kan bevege hodet igjen uten smerter og ubehag. Dette er jeg så takknemlig for, det letter så mye når jeg tross alt har så mye annet fra før av.

Så denne lørdagskvelden skal nytes. Det blir litt god mat til meg og Pål, og så skal vi se Skal vi Danse. Det er omtrent det eneste jeg ser på TV i løpet av et år. Eller for å si det sånn, det er det eneste jeg følger fast. Sånn utenom det er det helst Netflix det går i her.

Så dette er en god helg, med så mye positivt 🙂

Hvordan har din lørdag vært?

 

 

#arbeid #prosjekter #gårdsrom #steinlegging #massasje

14 kommentarer
    1. Så flinke folk og helt topp blir det. Synd å ha biler der egentlig. For det var så pent arbeid. Men som du sier. Det høyner eiendommen. Gress vil ikke folk ha…God kveld da og kos deg med dans!

      1. Joda, gress vil i alle fall jeg ha, og jeg har mye gress igjen. Men nå er den delen av hagen som var vanskeligst å holde pen, blitt litt endret og mer lettstelt 🙂
        Det ble en koselig lørdagskveld 🙂

      1. Ja, nå er det ikke så mye som gjenstår. Det vil hjelpe godt 🙂 Kos med dans på TV også. Alltid kjekt å se på 🙂

    2. Det ble kjempefint 😊 Og man må bare lytte på kroppen sin. Noen må jo overvåke og forevige 😊 stått på stand i gata i dag 😊

      1. Helt klart, noen må forevige og overvåke også 😉
        Kjekt det da, å stå på stand. Treffer nok mye folk på den måten 🙂

    3. Hei! Spørsmål til det innlegget med den førstehjelpskofferten til konfirmanten; hvor fikk du kjøpt de småe eskene? 🙂 Jeg skal selv lage til en konfirmant til Mai, har begynt å handle inn 🙂

      1. Så kjekt at du også skal lege en sånn koffert 🙂
        De små eskene kjøpte jeg på Søstrene Grene den gangen for noen år siden. Jeg vet ikke om de har de fortsatt, men kanskje har de noe lignende. Men det er typisk sånne plasser som kan ha sånt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg