ÅRETS FØRSTE BAD

Sommeren er tid for bad i sjø, basseng eller vann. For noen av oss. Jeg er vel ikke den største badenymfen må jeg innrømme. Dette fordi jeg har en aldri så liten frykt for vann. Det er ikke en sånn type massiv vannskrekk, det er mer sånn at jeg kan få litt panikk hvis jeg får vann i ansiktet når jeg bader. Og hvis jeg bader i sjøvann, så har jeg en frykt for det som er nedi vannet, som jeg ikke kan se.

Men til tross for vannskrekken, så hadde jeg i år besluttet at jeg i alle fall skulle bade en gang, minst.

 

På hytta til min bror og familien har de innstallert et splitter nytt boblebad, med fantastisk utsikt ♥ Det er en type bad jeg kan relatere meg til, uten å få den helt store panikken. Så jeg var ganske overlykkelig da jeg fikk bade her for første gang. Og jeg kan love at det var så herlig at jeg satt nede i dette badet i nesten 4 timer den første gangen. Når jeg først skal bade, så gjør jeg det ordentlig 😉 Vi var jo 4 stykker i vannet denne kvelden, hvor mørket såvidt ség på, og vi badet til langt på natt. Og vi hadde det så kjekt, med prat, humor og latter.

 

Her er fra en annen kveld, hvor jeg også fikk en liten stund alene i badet ♥ Da valgte jeg å ha stille vann, uten bobler.

 

Denne sommeren har jeg også vært så tøff at jeg har badet i sjøen. Det var de samme dagene som boblebadet. Så det ble mye bading denne hytteturen. Egentlig er sjøbad helt perfekt så lenge jeg slipper å gå ut fra land, men kan gjøre det fra en brygge, hvor det er så dypt at jeg ikke kan se bunnen med alle dens planter og hemmeligheter. Da er det bedre å ikke vite, og bare håpe at det går bra. Og så lenge jeg ikke ser maneter heller, så føler jeg meg nokså trygg. Ikke var det mange andre som badet heller, og dermed ingen fare for å få vannsprut i ansiktet. Jeg fikk et bar bølgeskvulp i ansiktet da, men det gikk bra, jeg så det komme 🙂
Jeg var ikke alene her, min datter og min svigerinne badet også 🙂

 

Og så var det så herlig etterpå å ligge på brygga og tørke i solen. Egentlig var dette en perfekt liten ferietur disse dagene. Dagene fikk mye innhold med typiske sommeraktiviteter. Virkelig herlig ♥ Jeg lever enda på det 🙂

Har du badet i sommer?

24 kommentarer
    1. Jeg liker ikke å bade så her skal det vært sykt varmt over veldig lang tid for at jeg bader – slik som i 2018, da badet jeg noen ganger 😛

      Ser veldig deilig ut den plassen, med både jacuzie (veit ikke hvordan det skrives), vann og brygge 😀

      1. Jeg er nok som deg da 🙂 For det kan gå årevis mellom hver gang jeg også bader. I fjor badet jeg ikke. Men badet en gang året før 🙂
        Ja, den plassen er nydelig, og det var jammen jacuzzien også ♥

      1. Ja, det er rart hvordan vi faktisk forandrer oss. Jeg har nok aldri vært noen badenymfe, men jeg likte å bade bedre før. I basseng. Men nå er jeg kresen også der 🙂
        Boblebad var en deilig luksus. Kunne godt tenkt meg å ha det selv også. Men…det koster!

    2. Så fint bilde av deg på brygga. Kjekt med et sånt basseng som er fritt for maneter og annet skummelt. Ja , jeg fikk badet mye da jeg var i Arendal. Flere bad hver dag. Deilig!😊

      1. Tusen takk ♥ Jeg liker det bildet godt selv.
        Så herlig du fikk badet masse. Det var nok bedre vær der i Arendal enn det har vært her i Sandnes 🙂 Må bare nyte resten av sommeren også ♥

      1. Oi, du har jammen vært flittig i badingen da 🙂 Det kan gå 10 år uten at jeg bader 😉 Men ja, det var herlig der på hytta ♥
        Klem ♥

      1. Ja, det er herlig når man kan kose seg så mye om sommeren. Håper det blir flere bad for deg. Sommeren er jo ikke over enda 🙂

    3. Så koselig og så deilig å kunne sitte i boblebad med den utsikten da 🙂 Jeg har ikke badet i sjøen på noen år faktisk, angrer hver høst, men det kommer alltids er ny sommer 🙂

      1. Ja, det boblebadet var gull verdt, godt for både kropp og sinn 🙂
        Jeg skjønner deg godt jeg. Jeg har ikke kommet dit at jeg har angret, men jeg har ofte lovet meg selv at neste sommer, da skal jeg bade. Men så har det gjerne ikke blitt likevel 😉

    4. Se der ja ..toppers <3 Jeg er jo veldig glad i å bade.. så har bada mye i sommer ..:) Herlige bilder … Klem og fin helg videre <3

      1. Ja, jeg vet at du er glad i å bade, du bader jo året rundt har jeg fått med meg 😉 For meg er det såvidt jeg orker å dyppe tærne enda det er sommer 🙂 Men ja, det var fint, faktisk ♥
        Klem og fineste søndagen til deg ♥

      1. Hehe, det høres ut som du er like pysete som meg da 😉 Så du er i godt selskap der 🙂
        En herlig god søndag til deg ♥♥ Klem

    5. Herlige badebilder, Eva!!!

      Jeg har badet i Middelhavet hele fire ganger i sommer. Men det blir mest duppings, for å avkjøle kroppen, og jeg drister meg ikke ut der jeg ikke ser bunnen. Har ikke-kjenn-bunn-skrekk!

      1. Takk for det 😀
        Åhh…høres fint ut å bade i Middelhavet, og veldig nødvendig også kan jeg selvsagt forstå 🙂
        Vi har hver vår skrekk ja. Jeg tenkte etterpå etter jeg hadde badet, at det finnes jo større dyr i vannet der også, som kobbe og sånne lignende dyr. Så man kan jo risikere å møte på hva som helst på en sånn liten fjord-svømmetur.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg