BAKEDAG: RUNDSTYKKER

I dag har jeg bakt rundstykker. Oppskriften fant jeg i en av bloggene jeg følger: etdiktomdagen.blogg.no.

Jeg har ikke forsøkt å bake dem tidligere, da det ofte blir med tanken, helt til jeg får en “lys idé” en dag jeg er i sånn noenlunde form 🙂

Og i dag var en sånn dag hvor jeg valgte å bytte ut tur med baking 🙂

Oppskriften finner du HER om du har lyst å bake selv 🙂
Rundstykkene var veldig lette å bake. Og for meg, så er det viktig at det skal være lett. Få ingredienser, og lette å bake ut 🙂 Jeg byttet ut litt av hvetemelet med rugmel, for jeg liker litt grovhet i baksten. Og likevel ble rundstykkene lette og fine.

Disse kommer jeg garantert til å bake flere ganger. Veldig greit å ha i fryseren også 🙂 Kan anbefales 🙂

 

#rundstykker #bakst #bakedag

16 kommentarer
      1. Det er kjekt å bake når jeg orker å gjøre det 🙂 Knekkebrød spiser jeg mye av for tiden selv. Har fått dilla 😀

    1. Jeg smiler nå, Eva, for dette her er en av de mange supre tingene i bloggverdenen – å bli inspirert av andre bloggere, prøve ting andre gjør, få motivasjon og masse annet fint 🙂 De så kjempegode ut!

      1. Ja, jeg lar meg ofte inspirere….og det er jo en av de tingene jeg også liker så godt her 🙂
        Ofte lar jeg meg inspirere til å samle på matoppskrifter. Lager det kanskje ikke der og da, men har det til anledninger hvor det passer 🙂
        Veldig godt med nybakt da, lett å spise for mye 😉

    2. Kan nesten kjenne lukten av nybakt. Nydelig! Husker at jeg ofte bakte på fridager når jentene var på skolen slik at hele huset luktet da de åpnet ytterdøren når de kom hjem.

      God helg til deg.

      1. Åh så herlig å kunne gjøre sånt, og så herlig for jentene når de kom hjem og kjente duften av nybakt. Kan nesten kjenne den følelsen de må ha hatt da ♥
        God helg til deg også ♥

    3. Og der var de ja 🙂 Gode rundstykker! Og som du gjorde, tilsatte litt grovere – og man kan erstatte mel med andre ting og endatil kanskje raspe litt gulrot i deigen – saftig og gode blir de 😀

      1. Jeg vurderte å ha oppi nøtter, men så ombestemte jeg meg. Fant ut at det var bedre å eksperimentere med nøtter når ikke ungene var hjemme 🙂 Gulerot tenkte jeg også på, men hadde ikke det akkurat da 🙂 Veldig gode var de uansett. Så nå er det bare kos her 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg