BAKING OG STRIKKING

I dag har jeg visst vært ganske så “aktiv” til tross for litt dårlig dag. Men noe kjekt må man jo finne på når det er 1. mai 😀

Så da ble det baking 🙂

I morges bakte jeg rundstykker. De ble klare til lunsj 🙂

De blir forskjellige hver gang, fordi jeg varierer hva jeg har oppi deigen. I dag brukte jeg bl.a. revet gulerot. Men det synes ikke her. De ble veldig saftige og gode i alle fall 🙂

Nå i kveldinga bakte jeg brownies.

Rett før påske fikk jeg denne utrolig gode stolen levert fra Hjelpemiddelsentralen. Den er en virkelig god hjelp for meg på kjøkkenet, så det blir fort litt flere godsaker laget nå enn tidligere, siden jeg får god hvile når jeg kan sitte og lage mat og bake 🙂

Browniene ble riktig gode de, så vi koste oss med dem mens vi så litt på TV 🙂

Mens jeg ser på TV er det greit å strikke på denne kjolen. Det er jo glattstrikk, og det gjør jeg uten å engang gløtte på arbeidet. Men snart begynner jeg med mønster, så da må jeg være litt mer oppmerksom 🙂

Toppen har jeg også kommet litt lenger med. Nå har jeg delt for ermer og v-hals 🙂

Det var dagen min i dag. Egentlig en fin dag, men uten tur og de helt store fysiske eskapadene 🙂

Jeg satser på tur i morgen.
Nå skal jeg reise en tur til drømmeland, og håpe at batteriene kan lades bittelitt på reisen 🙂
Ønsker alle en riktig god natt ♥

 

#bakeglede #strikkeglede

12 kommentarer
    1. deilig bakst du varter opp med :=)en slik stol har jeg også,og ja den er skikkelig god på kjøkkenet :=)har begynt på et lite sommersett til lille Mathilde i mandarin petit,første gang jeg strikker et klesplagg av det garnet,blir mykt og godt,så disse plaggene du strikker blir nok gode når sommeren er her

      1. Ja, det ble mye god bakst. Elsker rundstykker, så de er gode å ha i fryseren 🙂
        Den stolen er virkelig en skatt på kjøkkenet. Så da vet du i alle fall hva jeg snakker om. Den har gjort mye en del lettere for meg allerede 🙂
        Det sommersettet blir nok veldig bra. Mandarin Petit er et nydelig garn både å strikke med og å ha på seg etterpå 🙂 Toppen strikker jeg i Mandarin Petit, så da strikker vi jo nesten likt da 🙂

    2. Flott innlegg med mye godt 😀 Kjempebra at du bruker den stolen. Madammen er blitt ganske flink til det hun også 😀

      1. Ja, den stolen er så god ♥ Tenk at jeg ikke har hatt en sånn før….helt utrolig at jeg ikke har fått den hjelpen for lenge siden. Men bedre sent enn aldri 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg