BLOGGER DU FRA STAVANGER, SANDNES OG JÆREN? ELLER ER DU FRA ANDRE STEDER I LANDET?

En ny sosial gruppe på Facebook har sett dagens lys.

Det er en gruppe for oss bloggere, men den er mer stedsbegrenset enn flere andre grupper. Og som overskriften sier, så er den en gruppe for bloggere i Stavanger, Sandnes og Jæren området.

Gruppens formål er blant annet å kunne ha sosiale sammenkomster en gang i blant. Det er mange av oss bloggere over det ganske land som har forskjellige utfordringer. Enten det handler om helse, økonomi eller andre ting. Og når det da arrangeres treff man kanskje har lyst å være med på, så er utfordringen ofte at det er for langt borte. Det passer ikke inn i økonomien eller til helsa. Med en mer lokal tilnærming er mulighetene kanskje bedre for å kunne være med, for dem som bor i det aktuelle området.

En annen ting i gruppa er å bli kjent sånn ellers også, i diskusjoner og via innlegg.

Jeg vet personlig om ganske få bloggere fra dette området. Men det har hendt at jeg har oppdaget en blogg jeg har fulgt en stund, hvor det plutselig kommer frem at vedkommende holder til ikke langt fra meg, mens jeg helt til da har trodd at vedkommende bodde på andre kanten av landet.

Er du en sosial blogger fra Stavanger, Sandnes eller Jæren, så bli med i denne gruppen da vel 🙂 Det er jo kjekt å bli kjent 😀

Du finner gruppen HER: https://www.facebook.com/groups/474377186680832/

Dessverre så fikk jeg ikke til print screen på den nye PC’en min, så jeg beklager det heller uprofesjonelle skjermbildet.

Så sitter du kanskje der og sukker: “enda en blogg-gruppe på Facebook…..”. Men fortvil ikke. Det er fritt valg å være med. Og det er jo en fin måte å reklamere bloggen sin på.

Jeg er selv med i hele 5 blogg-grupper på Facebook. Inkludert denne mer lokale gruppen. Jeg synes det er veldig kjekt, men noen føler kanskje at det blir litt spam når jeg legger ut mine innlegg i alle gruppene.
Vel, om det er et problem, så er det jo bare å scrolle forbi. Så enkelt er det jo. Og jeg vet at jeg ikke er alene. Det er flere som deler innlegg i mange grupper. Og jeg synes jo bare det er gøy. Vi er kanskje en litt spesiell rase vi bloggere? Men det er vel ikke noe negativt i det da 🙂

 

Jeg kan nevne de andre blogg-gruppene jeg er med i også, bare sånn for oversiktens skyld:

Vi i fra blogg blokka. Denne gruppen er den jeg selv føler mest tilknytning til, da denne ble opprettet pga. alt det nye som skjedde i blogg.no, og som gjorde at vi mer eller mindre slet med å finne hverandre igjen vi som hadde fulgt hverandre i årevis. For det er faktisk sånn at blogging på en måte også er et sosialt nettverk. Man kan faktisk bli kjent. Og jeg har møtt mange flotte mennesker oppigjennom årene, som også er med i denne gruppen 🙂

Voksne bloggere fra 40 år og oppover. Denne gruppen passer jo fint til oss som har passert middagshøyden. Og jeg mener det i positiv forstand. Nemlig oss voksne, reflekterte, kreative, flotte og lekne mennesker, som også liker å blogge, og som gjerne lettere vil finne hverandre og lese hverandres blogger 🙂 Det er jo ingen tvil om at det er flere generasjoner bloggere. Jeg personlig følger ikke mange bloggere som er 30 år yngre enn meg. Selv om det en gang i blant hender at jeg dropper innom hvis det handler om noe annet enn mote, sminke og fest. Jeg er interessert i mote jeg også, men på et mye mer avslappet plan 🙂

Blogg og sånn. Denne gruppen var den første blogg-gruppen jeg ble med i på Facebook. Den er for absolutt alle, såvidt jeg vet 🙂 Jeg har funnet bloggere jeg ikke kjente til der inne, som jeg nå er innom og leser av og til 🙂

Del din blogg. Dette er den siste blogg-gruppen jeg kom over. Enkel og grei den også. Og også her har jeg funnet noen jeg ikke kjente til. Veldig kjekt når man gjør nye oppdagelser. Jeg fant denne gruppen via en annen blogger jeg følger som hadde lagt ut innlegg der.

Noen har nok med en gruppe, mens andre liker flere grupper. Det er jo ganske enkelt en smakssak, og et fritt valg, ingen tvang. Hovedsaken er at det skal være kjekt for akkurat den det gjelder.

Det finnes et annet nettverk også. MeWe. Jeg føler jo egentlig at jeg har nok med Facebook, men ryktene sier at Facebook er på vei ut, fordi det er så mange regler og forbud der. Jeg vet ikke jeg. Jeg trives veldig godt på Facebook. Jeg har ikke behov for å hverken poste eller se bilder med ymse innhold. Jeg scroller bare forbi. Men jeg laget meg en profil på MeWe også jeg, da jeg ble innvitert inn i en blogg-gruppe der også.

BloggBlokka. Det er blogg-gruppen på MeWe, som jeg er medlem av. Det er foreløpig ikke så mange som er der, men jeg har faktisk funnet et par nye som jeg følger der også. Utrolig nok. For nå trodde jeg at jeg hadde den fulle og hele oversikten, men tydeligvis må jeg gjøre noen aha-opplevelser fortsatt. Det er jo bare gøy da 😀

På tider da jeg ikke orker å skrive så mye selv, så titter jeg likevel innom disse gruppene, og holder meg litt oppdatert. Noen ganger leser jeg bare overskrifter, mens andre ganger leser jeg mer inngående de forskjellige bloggene som oppdateres. Det er avslappende og kjekt. Selv om det sikkert føles for andre som jeg er helt borte fra blogg. Men blogg er en hobby som både er kos, terapi, sosialt engasjerende og opplysende. Så for meg er dette en arena jeg drar mye nytte av på mange områder. 
De som ser ned på, og skjeller ut blogg og bloggere, de aner virkelig ikke hva de går glipp av. Blogg er en sosial arena hvor alt kan skje 🙂

Veldig gøy 😀

18 kommentarer
    1. Jeg er medlem av 7-8 grupper jeg også, men bruker mest gruppen voksne bloggere 40+ og Vi fra bloggblokka. Etter at blogg.no la om ble det vanskelig å finne igjen de man fulgte på gamle blogg.no, men etter Vi fra bloggblokka ble opprettet ble det letter.

      Derfor åpnet jeg en blogg på nouw.com for å holde meg oppdatert på de av bloggvenene som blogget der inne. Nå er de fleste med i Vi fra bloggblokka 🙂

      Ønsker deg en kjempefin onsdag 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Jeg har samme opplevelsen som deg om Vi fra bloggblokka. Kjekt å lettere kunne finne igjen dem man tidligere fulgte 🙂
        Kjempefin onsdag til deg også 🙂 Klem

    2. Jøss, jeg ante ikke at det fantes så mange blogg grupper på facebook. Jeg er bare med i Blogg og sånn og Vi i fra blogg blokka. Du verden hva man lærer. Lykke til med Vestlandsgruppa 🙂

      1. Tusen takk for det 🙂 Joda, det finnes mange nettverk å melde seg på i gruppeform på Facebook. Og flere enn dem jeg er med i også. Det er jo kjekt. Og det er sånn jeg får oppdateringer fra dere andre jeg har fulgt lenge. Veldig praktisk for min del i alle fall 🙂

    3. Jeg er med i to grupper på facebook. Og det er ikke alltid jeg legger ut på begge. Litt avhengig av hva jeg skriver. Livet mitt havner kun i Vi fra gamle blogg blokka 😉 Også er jeg med i Bloggblokka på MeWe. Lite aktiv enda der da…sånn innimellom. Og som deg stikker jeg innom og ser litt overskrifter når jeg ikke har tid, eller ork til annet.
      Har vurdert å slutte å blogge, men så er det alle dere jeg har blitt “kjent” med, og som føles som gode venner som gjør at jeg fortsetter 🙂
      Fint innlegg!

      1. Ja, det er jo nettopp det….man finner sine, og poster det som passer best. Godt å se at det ikke bare er jeg som av og til må nøye seg med å kun lese overskrifter.
        Jeg vurderer å slutte å blogge når jeg er langt nede. Men passer på å ikke gjøre noe overilt, siden jeg vet jeg vil angre 😉 Det har blitt mange gode venner i bloggverdenen, og det er viktige vennskap det også synes jeg 🙂 Du er jo en av dem jeg liker godt å lese, så håper du velger å bli ♥

    4. Jeg publiserer innlegg i mange grupper på FB til tider. Er litt redd for at det skal bli for mye noen ganger, og håper det ikke oppfattes som spam… Og i hvilke kanaler leserne mine er, kan være vanskelig å måle. Jeg har sjekket, og det er i hvert fall 16 blogg-grupper inne på FB som JEG vet om !!! Lykke til med den nye lokalgruppa der du bor! Jeg er for langt unna 😉

      1. Ja, det kan vel ikke måles hvor man finner sine følgere. Og jeg er enig med deg, håper ingen oppfatter det som spam…men igjen, da kan de jo bare scrolle forbi 🙂
        Uendelig mange grupper på Facebook også ja. Og jeg synes det er bra å ha den muligheten til å spre ordet 🙂

    5. Så utrolig fint initiativ! Det hadde vært kjekt å være med på ett treff engang, selv om jeg er utenfor område. Det er jo ikke lenger enn en fin dagstur hvis jeg av andre grunner hadde fått det til, men jeg er nok for langt unna til å være helt med. Håper dere får til en fin gruppe. Jeg er ikke med i noen av gruppene du nevner. men hadde jeg vært aktiv anar jeg at jeg kjenner til endel i bloggblokka-gruppa

    6. Den siste setningen skulle være: Men hadde jeg vært aktiv på facebook antar jeg at jeg kjenner til endel i bloggblokka-gruppa.

    7. Er ikke medlem i noen bloggrupper..var med i en i starten jeg blogga men så meldte jeg meg ut.. Ingen ting i mot det..men valgt å gjøre det sånn 😊 Har hendt en 2-3 ganger i året at jeg har delt innlegg på ei side som heter Vi som vokste opp i Mjøndalen..men da er det innlegg som kan være av interesse for folk fra Mjøndalen.. Har noen dager bloggfri nå..men snart tilbake.. Klem 😘

    8. Vettu, nå fikk jeg ny info her. Visst ikke at det fantes blogg grupper på fb :). Ler litt her jeg sitter, skjønner plutselig mer. Aldri for sent å finne ut av ting. Men om en melder seg inn og poster en link (vi jeg tro), kommer det da ut på ens fb-side?

      1. Så kjekt at jeg kan tilføre ny kunnskap 🙂 Det er mange blogg grupper på Facebook. Noen er lukkede, mens andre er mer åpne. Når jeg legger ut innlegg i grupper, så kommer det ikke opp i min profil, men det kommer gjerne opp i feeden sånn at dine venner kanskje kan se det. Håper ikke dette var kronglete forklart.
        Om det hadde kommet opp i egen profil ville det nok vært ganske proppfullt i profilen min nå i alle fall 🙂 Men andre kan se det hvis jeg poster innlegg i åpne grupper, de får det opp i feeden sin, der hvor man ser hva ens venner holder på med 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg