BLOGGERMØTE I STAVANGER

I dag var jeg så heldig at jeg hadde en avtale i Stavanger. Og denne avtalen har jeg gledet meg til.

Jeg skulle nemlig møte Mariann, bedre kjent som Lillasjel.

Jeg satte kursen mot Stavanger i god tid, og opplevde kø på veien dit. Så jeg er glad jeg kom på at det kunne være greit å ha litt god tid 🙂

Og så møtte jeg Mariann og gemalen i lobbyen på hotellet de bodde på. Veldig koselig var det. Og vi utvekslet en aldri så liten forsiktig klem 🙂

 

Mariann viste seg å være en nydelig og følsom dame, akkurat som jeg trodde på forhånd, og vi hadde ikke akkurat vansker med å få praten til å gå. Gemalen hennes, som her tjener som fotograf, var også veldig hyggelig. Men litt mer fåmælt. Og det var kanskje for å gi rom for oss damene å prate 🙂 Tålmodig var han i alle fall 🙂

 

Vi skulle spise lunsj sammen. Og gikk gjennom fargegata for å finne et sted å spise. Men der de hadde mat, hadde de enten fullt, eller så var de ikke åpnet enda. Så da havnet vi litt nedenfor, på en plass jeg ikke aner navnet på. Men vi fikk forståelsen av at det var brasiliansk. Maten smakte veldig godt den. Og vi satt ute og spiste, med varmeovn under bordet 🙂
Jeg hadde valgt dagens rett, som var svinekjøtt ala pulled pork, men med en litt annen krydring. Og tilbehøret var en slags bønnesaus og ris.

 

Etter maten ruslet vi litt, for å finne en plass å ta en kaffe. Været vekslet med å være litt regn mens vi satt og spiste, til å bli delvis overskyet med glimt av sol etterpå. Det var godt i solen, for uten solen ble vinden litt i kaldeste laget. Vi ble nå jammen holdt øye med også, der vi vandret avgårde 🙂

 

Etterhvert kom vi tilbake til hotellet, og satte oss i solveggen. Og da syntes jeg dette bygget på andre siden av Vågen var så fint, så det måtte jeg forevige 🙂 Rart hva man legger merke til når man først sitter i ro 🙂

 

Før jeg kjørte hjemover igjen, skulle vi utveksle litt bøker. Nå er jo Mariann en lesehest av rang, så hun har nok et rikholdig bibliotek hjemme. Så man kan si at fordelingen av bøker ble jo litt skjev 🙂 Hun plukket med seg et par bøker fra kassen her, og så fikk jeg en diger pose med bøker av henne.

 

Sjekk denne stabelen 😀 Her har jeg lesestoff nok til ut året 😀 Og jeg liker jo også godt å lese bøker. Men jeg leser nok ikke så fort som Mariann gjør. Dette gleder jeg meg til å ta fatt på i alle fall. Det ligger mange koselige lesetimer i denne stabelen ♥

Det har vært en kjekk dag, og jeg storkoste meg. Veldig glad jeg fikk denne muligheten til å møte denne fine og følsomme damen.
Kikk veldig gjerne innom bloggen hennes, der finner du mye fint og variert ♥

Lillasjel.blogg.no

 

 

17 kommentarer
    1. Hei!
      Så artig at dere kunne møtes og ha en dag sammen 🙂 God mat og god prat og alle de bøkene det ble byttet i 😀 Lese er veldig godt – og jeg leser heller – enn å ha det på ørene. På ørene blir det fort støy for meg 🙂 Jeg elsker en god bok og her var det mye spennende 🙂

      Fine bilder av der to.

      klem

      1. Tusen takk 🙂 Ja, veldig kjekt med denne dagen. Man blir bedre kjent, og kanskje lærer man noe nytt også.
        Herlig med alle de bøkene. Jeg er som deg, leser helst en papirbok, for alt annet blir for bråkete. Og i papirboken kan jeg fordype meg, og stenge resten av verden ute 🙂 Får huske det hvis jeg treffer deg noen gang, å ha med noen bøker fra min egen “gi bort” samling som du kan få 🙂
        God klem ♥

    2. Tusen takk!

      Ferie vår går vest over og sydover – og om jeg er innom Stavanger…… da sender jeg et pip 🙂 Hadde vært hyggelig å møtes for en kaffe – og kanskje gi en forsiktig klem 🙂

      1. Å ja, det hadde vært superkoselig ♥ Bare å si ifra. For hvis jeg ikke er på tur selv, så finner jeg alltid en mulighet for en Stavangertur. Bare 15 minutter å kjøre fra Sandnes 🙂

    3. Moro med bloggtreff 🙂 Og i Stavanger er det jo så topp å gå også 🙂 Jeg trivdes godt i den byen 🙂 Bøker fikk du også ja, så herlig 🙂 Klemmer <3

      1. Ja, det ble mange gleder med det treffet. Veldig koselig altså. Og Stavanger er en fin by 🙂 Jeg er ikke der så ofte selv heller, egentlig, selv om det bare tar noen minutter å kjøre. Men en gang i blant bare MÅ jeg innom storbyen 🙂
        Klemmer ♥

      1. Det var en veldig fin dag, og vi skulle hatt flere dager, for savner deg og, og vi hadde jammen mye å prate om 🙂
        Jeg skjønner jo det at du har stor tilgang på bøker. Så det er vel ikke det du mangler mest av akkurat 😀
        Ja, kameraet må du få tatt i bruk. Det er litt tiltak å sette seg inn i det, men det er nok en vanesak 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg