BLOMSTRING I SKUMRINGSTIMEN

Jeg har litt blomster i hagen og på terrassen. Etterhvert. Det er ingen overflod. Men det er fint med litt farger og litt frodighet.

Noen av blomstene har jeg knipset her en kveld jeg gikk ut i hagen for å trekke frisk luft og for å nyte blomstringen.

Syriner er vakre. En av mine favoritter. Og de dufter jo godt også. Da jeg investerte i denne busken valgte jeg en sort som ikke blir så veldig høy. Jeg har jo lyst å nyte blomstene uten å klatre i stige 🙂 Denne sorten blomstrer litt senere enn de fleste. Jeg har lagt merke til det, siden alle naboer og hus jeg går forbi der var syrinblomstringen godt i gang for en god stund siden, mens først nå er min syrin i blomstringsmodus.

Jeg er veldig glad i lilla i forskjellige nyanser, så det er nok en av grunnene til at jeg liker syriner så godt ♥

Så har jeg også denne lille liljen, eller hva det nå er. Den spadde jeg bort fra bedet for et par år siden, og satte hele rotklumpen til side i et område av hagen som jeg ikke steller så nøye. Og den er like frodig hvert eneste år selv om jeg bare la rotklumpen oppå. Så når jeg begynner med hagearbeidet for det området, skal jeg faktisk ta vare på denne, og gi den en finere hedersplass 🙂

Jeg har en krukke på terrassen også som jeg ikke helt får til. Så her en dag plantet jeg ned denne fine som jeg akkurat nå ikke husker navnet på, men jeg vet det godt. Det er bare et av mine hjernetåkeøyeblikk akkurat nå 🙂 Campanula, kan det være navnet?
Uansett, nydelig og frodig er den. Og så har jeg investert i oppladbare lamper som lyser så fint opp om kvelden 🙂

På det lille pallebordet jeg har på terrassen har jeg også satt en oppladbar lykt. Den er så fin synes jeg, og tung. Her bør ting være enten ganske tunge eller festes godt fast, da vinden kan bli ganske sterk, også om sommeren etterhvert. I bakgrunnen sees mine stemorsblomster som jeg kjøpte til å pynte mat med. De er ikke sprøytebehandlet med noe, og dermed trygge å spise 🙂

Jeg har jo flere ting i hagen og på terrassen, men nå var dette dagens utvalg 🙂

I dag har det regnet, men nå har vi også fått sett et par solglimt. Jeg er ganske trøtt kjenner jeg, så nå må jeg legge meg nedpå litt og lade opp til kveldens konserthappening 🙂

En fin dag ønskes til alle sammen ♥

18 kommentarer
    1. Syriner er flotte både i utseende og lukt 😀 Naboene rundt her har syriner, men ikke vi. Har for liten hage uansett så det får vente til vi en gang flytter 😛

      1. Ja, man skal jo ha plass til det også. Men du får i alle fall nyte naboenes syriner 🙂 Det gjør jeg også, for ene naboen min har også syriner, den vakreste jeg har sett, og jeg ønsker meg akkurat en sånn. Men har ikke funnet akkurat den på noe plantesenter.

      1. Tusen takk 🙂
        Ja, syriner er flott å ha i hagen altså. Angrer ikke på den investeringen 🙂
        Fortsatt god pinse ♥ Klem

    2. Koselig med litt blomster rundt seg 🙂 Og her var det mange vakre.. Nå har jo vi bare veranda med krukker, men koselig det også 🙂 Lørdagsklem <3

      1. Ja, det er veldig fint med krukker, og lett å holde det pent også da. Det passer meg også veldig godt 🙂
        God klem ♥

    3. Så fint det var hos deg 🙂 Jeg kjenner jeg reagerer litt på syriner. Tror kanskje jeg er bittelitt allergisk 😮 Men pent er det 🙂 Ha en fin kveld <3 klem <3

      1. Leit hvis du reagerer allergisk, men ja, de er fine og dufter mye, så det er nok noen som kan ha allergiske reaksjoner. Jeg reagerer allergisk på julestjerne og den type blomster. Men de har man jo inne, så det er kanskje derfor jeg merker det så lett.
        Fine dagen til deg ♥ Klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg