BLONDETOPP KLAR TIL VÅREN

I dag ble jeg endelig ferdig med enda en av mine ufo’er. En rød blondetopp som nå er klar til å brukes til våren.

Jeg har jo hatt noen svært utmattede dager denne uken. Så det har blitt veldig lite av det meste. Men jeg fikk da strikket noen masker, og i går fikk jeg montert litt før jeg gikk og la meg i 16 tiden, totalt gåen. Og i dag føler jeg meg litt bedre, og har fått strikket ferdig kanter og knappelukking. Så nå kan den gode våren bare komme, jeg er klar!

Toppen er en oppskrift jeg hadde fra et gammelt ukeblad fra 1990. Men den er på en måte evig aktuell. Jeg har strikket den litt lenger enn oppskriften. Det er jo det som er så fint med sånne ting man lager selv, man kan justere alt etter hvordan man selv foretrekker det.

I oppskriften er det Muskat fra Garnstudio som brukes, men jeg har strikket den i Ren Bomull fra Lindegarn. Det er garnet de selger på Nille. Billig og behagelig garn synes jeg. Måtte rett og slett teste det. Og om det holder seg fint lenge ferdig strikket, så kommer jeg nok til å benytte meg av det flere ganger.

Denne toppen vil jo passe fint både til jeans, tights, og skjørt. Alt etter anledning og hva man foretrekker. Jeg synes det var kjekt å få noe som passet til de røde sandalene jeg har og som jeg sjelden får brukt 🙂 Og så er jeg veldig glad i rødt ♥

Det vil nok bli en av mine favoritter fremover tenker jeg 🙂

Nå skal jeg begynne å strikke noe nytt, og la de andre ufo’ene vente litt. Jeg skal strikke en hvit topp i Muskat fra Drops/Garnstudio 🙂 Gleder meg til det. Og snart er jeg nok i gang med flere ufo’er igjen også 😉 Har fått litt dilla på det 😀

 

PS: innlegget er IKKE sponset!

 

#strikkeglede #garnglede #strikkedilla #bomullsgarn #sommertopp #sommerstrikk #lindegarn #garnstudio #drops

 

13 kommentarer

Siste innlegg