BØENSBAKKEN I FARSUND

Denne helgen har jeg vært på hyttetur til Farsund sammen med to venninner. Målet var å kose oss, og det gjorde vi jo.
Så jeg begynner med siste dagen først. For da skulle vi gå tur i Bøensbakken.

Bøensbakken var den første kjøreveien mellom Farsund, Lista og Herad. Den var åpen for trafikk fra 1904 til 1965. Nå er den kun i bruk for gående, og enkelte hyttefolk. Og er et populært turmål.

Her står vi, trekløveret ved skiltet til Bøensbakken. F.v. Wenche, meg selv og Kristine. To supre venninner å gå tur med dette her ♥♥

 

Jeg lar de fleste bildene tale for seg selv. En vakker tur var det i alle fall, først nede langs vannet, og så bar det oppover etterhvert.

 

 

Denne broen er en svingebro.

 

Våre skygger fulgte oss på mesteparten av veien.

 

Hyttefolket har laget seg fine uteplasser i strandkanten.

 

 

Nypene er klare.

 

Fjellveggen er bratt opp på ene siden, og bratt ned på andre siden.

 

Og utsikten er upåklagelig.

 

 

Vi hadde med oss litt kos til nistemat også. Lapper og litt annet godt 🙂

 

Vel nede igjen tok vi inn over oss den vakre idyllen før vi vendte nesen tilbake mot hytta 🙂

Det er veldig kjekt å gå turer der man ikke så ofte ferdes. Så mye flott å se på, og litt inspirasjon til fremtidige turer 🙂

Dette ble avslutningen på en veldig kjekk helg ♥
Tusen takk for turen dere to venninnene mine ♥

17 kommentarer

Siste innlegg