BOKFRISTELSER

Jeg er helt håpløs av og til. Jeg lar meg friste. Av bøker.

Det er jo ikke en dum hobby, det å lese bøker, men det havner likevel utrolig mye bøker inn i mitt hus, som jeg ikke har sjanse til å nå å lese i overskuelig fremtid.

Jeg leser hver dag. Men enkelte dager er konsentrasjonen for dårlig, sånn at jeg ikke får lest så mye som jeg egentlig hadde lyst til. Og i tillegg har jeg jo flere hobbyer, som blogging, strikking og turer. Og jeg når ikke å gjøre alle de tingene i løpet av dagen. Så da blir det litt denne dagen, og det andre neste dag.

Jeg abonnerer på noen bokserier. Og i dag kom neste bok i en av dem i posten.


I dag fikk jeg 5. bok i Skjebnestier. I tillegg kom en annen fristelse, en bok i en ny serie som er kalt Aftenstjernen. Jeg ble nesten litt irritert. For jeg har da bøker nok, og trenger ikke flere fristelser. For sjansen er nok stor for at jeg ender opp med å abonnere på den serien også. Og spesielt når Jernbanefrua har anmeldt den som forrykende 😉
Og bare så det er sagt, jeg er ikke såååå irritert. Mest glad 😉


Det skal ikke være lett dette her. Fordelen med disse bokseriene er at de er lettleste og engasjerende. Så det er egentlig fort gjort å lese en sånn bok. Jeg pleier å samle opp noen før jeg leser, sånn at jeg ikke får så enormt lenge å vente til neste bok ankommer.

Jeg er håpløs når jeg går i butikken også. Sånn som i dag. Jeg skulle innom for å handle et par nødvendige matvarer. Og så er det jo sånn, at man MÅ gå forbi bokavdelingen. Ikke bare en, men to. En i begynnelsen, og en i slutten. Og hver gang jeg går forbi, stopper jeg og leser boktitler, før jeg heldigvis oftest klarer å rive meg løs og gå videre.
I dag klarte jeg ikke å rive meg løs……før jeg hadde lagt en bok i handlekorga.


Da endte jeg opp med denne boken, av Trude Teige. Valget sto mellom denne, og en av bøkene til Lucinda Riley. Men jeg liker godt å lese Trude Teige, så da ble det denne.

Jeg må ikke ha splitter nye bøker. Jeg handler gjerne på salg, jeg handler gjerne bøker jeg lenge har kikket på, men som det ikke har passet å kjøpe før. Jeg er fornøyd så lenge det er en bok jeg ikke har lest, og som virker spennende på en eller annen måte.

Jeg har også en boklesegruppe på Facebook. Den heter Leseglede. Jeg har fått tilbakemelding om flere som er innom der og kikker før de bestemmer seg for hva de skal velge å lese. Gode boktips er alltid kjekt.
Har du lyst å kikke innom og bli med i gruppen, så kan kan du klikke HER, se om det kan være interessant for deg 🙂
Her er det mulig å legge ut egne anmeldelser og boktips, og blogger du, og har bokanmeldelser i et blogginnlegg, får du lov til å dele det der inne. Alt bokrelatert er gøy 😀

Nå skal jeg snart avgårde, og sitte en stund på et venterom, men jeg velger å ta med strikketøyet, og ikke en bok denne gangen.

Ha en fin dag videre ♥

 

#leseglede #bokglede #lesehest #boksamling

6 kommentarer
    1. Jeg har alltid hvert glad i å lese, men de to siste årene har konsentrasjonen min nådd bunnivået og få bøker har blitt lest. Forhåpentlig så kommer leselysten tilbake igjen, sånn at jeg kan ta fatt på noen av de mange bøkene jeg også har i bokhylla mi 😊

    2. Jeg leser masse i perioder. Og jeg liker og strikke og sy. Men rekker ikke alt her heller. Nå går det jo mye i blogg om dagen. Det tar litt tid det også.

      Boken : Mormor danset i regnet, har jeg lest. Den er fin😊

    3. Noen ganger skjønner jeg ikke hvordan de bøkene hopper opp i kurvene og klistrer seg i henda helt til du kommer til kassen. 😛

      God bok!!

    4. Veldig mange som anbefaler denne av Teige, skal få tak i den jeg også. De er jo grusomt dyr de seriene også, 90 kr for noen få sider med stor skrift. Har lest noen av de jeg også. Biblioteket her på stedet har en del serier til utlån. Det er fint 🙂 Jeg kjøper mest på pocketsalgene. Kjøp en, få den neste til halv pris. Tre for 199,- osv

    5. Oooh, begge seriene er forrykende foreløpig syns jeg <3 Bare å glede seg 😉 Tusen takk for fine ord. Håper du blir minst like fornøyd som jeg ble. Noe litt annet – men likevel helt innafor, så langt en kommer <3

      Boken av Trude Teige har jeg ikke lest (ennå) men håper du blir fornøyd.. God lesning, kos deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg