BOLLE – FRODITHS FOTOUTFORDRING

Dag 8, og vi begynner å nærme oss slutten på utfordringen til Frodith.

I dag er det ordet Bolle hun vil ha oss til å tolke.

Og en bolle er jo fin til å lage mat i, man kan forme boller av flere sorter mat og bakst. Kjøttboller smaker jo veldig godt f.eks. 🙂

Bollen jeg har valgt å illustrere er av sorten man baker 🙂

Jeg fant ikke noe sitat eller ordspråk jeg syntes passet til dette, så da ble det en oppskrift istedet 🙂 Her blandes ingrediensene som til helt vanlig gjærdeig, med heving av ferdig eltet deig, og etterheving av formede boller. Stekes ved 200°C i 10 min.

Denne oppskriften bruker jeg til alle slags boller jeg lager. Og her på bildet er fra min siste bollebakst, som var til Fastelavn 🙂 Det ble 3 sorter boller av denne ene oppskriften til denne anledningen 🙂

Mmmmm….nå fikk jeg lyst på boller 🙂

Ha en fin resten av dagen ♥

14 kommentarer

Siste innlegg