COOKIES

 

Denne oppskriften gir ca. 35 stykker.

 

Ingredienser:

180 g hvitt sukker
180 g brunt sukker
240 g smør (romtemperert)
2 egg
2 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
380 g mel
80 g sjokolade i biter
100 g nøtter (grovhakkede)

Pisk smør og sukker hvitt, ha i vekselvis egg og mel. Ha i bakepulver og vaniljesukker, og ha til sist i nøtter og sjokolade.

Rull ut til en stor pølse ved hjelp av litt mel, og del opp i like skiver. Jeg valgte å ta porsjonsvis deig og rulle til små boller, som jeg trykket litt flate.

Legg dem med godt mellomrom på et stekebrett med bakepapir, og stek til gylne cookies i ca 9 minutter på 180 grader. Avkjøl på rist.

Om du ønsker brune cookies, erstatt 30 g av melet med kakao.

 

Kos deg med baking og smaking ♥

 

10 kommentarer
    1. Hei Eva

      Tusen takk for at du besøker bloggen min, det setter jeg stor pris på.

      Virkeligheten vi har rundt oss nå er virkelig surrealistisk og i neste omgang tenker jeg at vi kanskje har godt av dette å måtte ta hensyn, respektere myndighetene, skru ned tempo og leve litt isolert i hjemmene våre. Jeg håper vi kommer litt klokere ut på andre siden.

      Å bruke tiden til å bake, som du har gjort, er jo så hyggelig. Både prosessen og kosen da det skal spises. Utevær er det ikke i dag, så da gjør man så godt man kan innendørs.

      God søndag til deg og dine.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg