DA KOM HODEPINEN

Formen er så som så i disse dager, men jeg holder ut. For tenk, jeg har ikke blitt deprimert eller tungsindig selv om verden går meg litt i mot for tiden. Og det at jeg ikke har blitt deppa, skyldes nok den gode hjelpen jeg har fått med å endre på stoffskiftemedisineringen min.
Jeg gikk nemlig i høst til legen og spurte om jeg kunne få lov til å endre på stoffskiftemedisineringen, siden jeg aldri klarer å gå ned i vekt uten å gå ekstremt til verks. Og legen gikk med på det, og ga meg en kombinasjonsmedisin i tillegg til Levaxin. Jeg blir fulgt opp, og går til legen hver 6. – 8. uke, for å justere dosen. Er snart i mål med det.

Jeg har gått ned i vekt, 7-8 kg til nå, og så kom da den bonusen som egentlig var den beste av alle, og for meg helt uventet. Psyken ble bedre. Jeg føler meg mer harmonisk og balansert.

Og selv om tilværelsen er alt annet enn lett akkurat nå, så er jeg ikke i nærheten av å falle ned i den mørke bølgedal, som jeg har hatt en lei tendens til tidligere, av langt mindre motgang. Så det er en stor seier ♥

Men hodepinen, den har ikke blitt noe bedre. Så når jeg er stresset, altså som nå, med NAV og forskjellig tankestress, så kommer hodepinen. Den er bare ikke grei. Men en stor boks RedBull pleier faktisk å hjelpe. Så det har jeg sørget for å ha på lager i kjøleskapet.

Og hodepinen drøyde med å komme denne gangen. Akkurat som den ventet til ting begynte å gå seg til og jeg skulle bli vant til tanken på alt som foregår. Da kom den, hodepinen.

 

Så etter å ha sovet litt utpå, helt til klokken hadde passert 9 faktisk, så sto jeg opp, ryddet og redde opp sengen på rommet mitt, Og så fant jeg en stor boks RedBull, og satte meg ut på terrassen.

Det er 20 grader og overskyet. Og faktisk, da jeg akkurat hadde satt meg til for å skrive dette innlegget, begynte det å dryppe litt. Så jeg ryddet uteputene, og satte meg inn under tak for å skrive ferdig.

 

Og her sitter jeg nå, i pallesofaen i utestuen min, Evas Oase 🙂

Det sluttet å dryppe rett etter jeg kom inn, men det kan fort begynne igjen, og luften er litt lummer. Det er kanskje også derfor hodepinen føles så ubehagelig. Men den er i ferd med å lette nå.

Det skal bli 25 grader og sol fra skyfri himmel senere, så jeg ser frem til det.

Planene for dagen i dag er egentlig hvile. Men jeg må innom NAV en tur og hente noen papirer som ligger klar for meg. Rart det der, man skal kunne ha innsyn til alle dokumenter på Mitt NAV, men det meste der ligger skjult og jeg får ikke se det. Så da ringte jeg og fikk dem til å printe ut det jeg ønsket å se, sånn at jeg kan få en oversikt over hva de har gått ut i fra når de har avslått uførsøknaden min. Det gjelder å få et overblikk.

Og så skal en venn komme og montere AC’en som jeg har fått i bursdagsgave på forskudd. Den har vært utrolig god å ha i disse dager, når tankene kverner, og lufttemperaturen på soverommet har vært sånn ca. 30 grader. Det hjalp virkelig å få kjølt ned litt. Jeg har jo måttet føre slangen ut av vinduet for å slippe ut den varme luften. Men i dag, håper jeg, skal det lages uttak i veggen, sånn at jeg skal slippe å olle med vinduet. Gjett om jeg gleder meg? 😀

Og ellers blir det litt lesing, og strikking.

Og kanskje får jeg også ork til å svare kommentarer som har kommet på tidligere innlegg. Jeg beklager at jeg ikke har fått svart så mange, og kanskje gir jeg opp også, og bare svarer fra i dag av. Men noen ganger blir det bare sånn. Jeg har behov for å skrive ut, men klarer ikke helt å følge opp. Uansett, det er superduperkoselig å få så mange fine kommentarer. Så 1000 takk til dere for støttende, trøstende og hyggelige kommentarer. Jeg setter pris på hver eneste en i denne litt trøblete tiden. Og det hjelper, det skal dere vite ♥

Nå skal det lages en fin dag her, og det håper jeg du også gjør for deg selv. Kos deg med sommerdagen, for den er gull verdt ♥

7 kommentarer
    1. Uffda… plundrer du ned Nav? Det er ikke noe som gjør form og hode bedre i hvertfall! Jeg håper virkelig det ordner seg!
      Det er jo kjempebra at du har klart å gå ned såpass i vekt😃 Det er klart det hjelper en del på humøret det i det minste❤ Du er kjempeflink!
      Ønsker deg en flott sommerdag uten for mange tanker i hodet❤❤

    2. ikke godt med hodepine,kjenner til den biten ,du får slappe av i dag og bare være til :=) tankekvern er heller ikke godt er inne i det jeg også ,men av andre årsaker ,vi får lage oss gode dager ja ,selv skal jeg bli hentet om en time ,det er tid for litt styrketrening igjen hos fysioterapauten :=) kos deg som best du kan

    3. Tankekjør er utmattende i seg selv, synes det virker som du er veldig flink til å stå sterkt i situasjonen du er i nå, Eva, til tross for at formen er dårlig❤
      God bedring med hodepinen😘
      A/C skulle jeg gjerne hatt på soverommet, jeg også – heldiggris!🥰

    4. Ønsker meg AC selv, her er det varmt som i en bakerovn. Jeg stekes sakte.. Får litt vondt i hodet selv av varmen…og for mye jobbing..

    5. Håper du får hodepinen under kontroll. Det er fint å høre at du ikke faller inn i tungsinn av alt som skjer. Men skjønner godt det er slitsomt den jobben du har med NAV, ønsker deg lykke til med arbeidet. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg