DAGEN DERPÅ

Ja, nå må du ikke la deg lure, for jeg har ikke smakt en dråpe alkohol på et par uker.

Greia er at sånne ting som konserter og andre kjekke ting tar veldig på en dame som meg. Mye lyd, mange inntrykk, mange mennesker, litt organisering, alt sånt sliter på. Heldigvis hadde jeg planlagt godt, sånn at jeg ikke hadde noen andre planer i dag enn å lage middag, som jeg jo gjør ofte ellers også.

I løpet av konserten i går var jeg veldig glad jeg hadde Pål å hvile meg mot. For jeg ble enormt sliten av å sitte på den klappstolen i 4 timer. Men jeg hadde jo blitt enda mer sliten av å stå. Heldigvis reiste publikum på tribunene seg også av og til, så fikk jeg litt variasjon. Men når jeg ikke har noe å lene hodet mot, nakkestøtte og sånt, så røyner det enormt på. Det er noe av det vanskeligste når jeg besøker folk også, å sitte lenge uten mulighet til å lene hodet litt av og til.

Så da har dagen i dag vært rimelig sliten. Og et etterslep jeg liker minst av alt er at synet blir så forringet på sånne dager. Det er ikke alltid det blir så dårlig som i dag. Men i dag har det vært ille. Jeg føler meg rett og slett halvblind. Og det hjelper ikke så enormt med billigbrillene jeg har heller. De som hjelper meg sånn ellers i hverdagen.

Jeg har forsøkt å lese litt blogg. Det var veldig anstrengende, så det måtte jeg helst gi opp. Har lest litt sånn innimellom, men ikke så mye.
Å skrive var også vanskelig fant jeg ut da jeg litt sent på dagen leste over konsertinnlegget. Fant et par skrivefeil og et par ord som hadde byttet plass. Det er ikke ofte sånt skjer. Men det var da jeg for alvor kjente min begrensning for dagen i dag. Da hadde jeg jo også forsøkt å lese litt bok med stort besvær. Noe jeg også ga opp.

Siste løsning på tidsfordriv for dagen ble da å strikke.

Selv om jeg strikker mønster nå, så kreves ikke det så mye mer enn at jeg teller litt. Resten går av seg selv. Det var det minst krevende å holde på med i dag. Og nå er jeg jo snart ferdig med kjolen 🙂 Ønsket er å være ferdig med den til onsdag. Tiden vil vise om jeg rekker det.

Nå er det øyeblikk sengetid for meg. Jeg satser på å ha mye bedre syn i morgen 🙂

Ha en god natt når du kommer så langt, så prates vi i morgen ♥

 

#strikkedilla #strikkeglede #helse

16 kommentarer
      1. Tusen takk for det ♥
        Jeg føler meg bedre i dag 🙂
        Håper kjolen blir ferdig, men enda litt igjen 🙂
        Skal vise den frem når den er klar 🙂
        Fine dagen til deg ♥

      1. Takk for det ♥
        Dagen i dag kjennes bedre ut allerede, så det blir nok en god dag 🙂
        God 2. pinsedag til deg ♥ Klem

    1. Jeg følte meg nesten litt fyllesjuk jeg også, etter konserten i Karlstad. Sto et par timer. Det tar på. Og drakk jo to pærecider 😀 Lite lokale og vi sto først, måtte jo beholde plassen 🙂 Skikkelig gåen dagen etter, absolutt ikke vant lenger… klem

      1. Åh, jeg grøsser ved tanken på å stå så lenge. Et par timer er for mye for meg. Jeg klarer toppen en halvtime, og da bare hvis jeg kan gå litt frem og tilbake samtidig 🙂 Da hadde jeg jo ikke beholdt plassen. Synes du var utrolig god som klarte det. Skjønner veldig godt at du ble gåen dagen derpå. Men så er det jo så kjekt på konsert, så da er det utrolig hva man finner seg i 😉
        Klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg