DAGEN ER TURKIS

En turkis dag, vet du, det forbinder jeg egentlig med Syden. Turkis farge i vannet, turkis farge i bassenget. Turkis er en litt eksotisk farge synes jeg.

I Frodiths Fargeutfordring har jeg nå kommet til dag 3, som er turkis.

På min byvandring fant jeg også noe turkis, selv om min by ikke er i Syden.

I Salomonsmauet er det alltid mye fint å se. Og der fant jeg en lyslenke høyt der oppe, med lyspærer i mange fine farger. Blant annet turkis. Og med solen som skinte så fint fra en veldig passende vinkel, så det ut som at pæren var tent.

Og så har vi jo de kjempestore og fine stolene i fargerike farger. Der var en stol faktisk turkis. Jeg sto litt og diskuterte med meg selv om den var turkis eller blå, og landet på at den var turkis. Grunnen til at jeg diskuterte dette, er fordi stolen er pyntet med et fotballmål. Byens fotballhelter, Sandnes ULF, har lyseblått som sin farge. Og den fargen heller en del over i turkis. Så da stemmer det at stolen er turkis 🙂

Jeg får vel pynte med en aldri så liten selfie også denne gangen, selv om fargen turkis er pynt nok i haugevis ♥

Ha en turkis dag

24 kommentarer

Siste innlegg