DAGEN STARTET MED TUR…..

I dag begynte dagen bra. Den begynte tidlig. Jeg fikk ikke så mange timene søvn. Og siden været var strålende, med sol fra skyfri himmel, så besluttet jeg å gå tur. Det har blitt så lite tur i det siste, at jeg føler det direkte ubekvemt. Men så må jeg tenke på ME-helsa også, og ikke bare på den helsen som handler om å holde seg i form.

Jeg besluttet å gå til Ulvanuten, som er min favorittnut, og som ikke er så veldig langt fra meg. Og kl. 8.30 var jeg avgårde. Jeg gikk en litt annen sti enn jeg vanligvis går, så da passerte jeg dette skiltet.

Jeg må gå gjennom en flik med skog for å komme opp til Ulvanuten. Men det er bare fint. Stille og fint på en søndagsmorgen, og mykt og godt underlag, og høye trær 🙂

Oppe gjennom den første skogen kommer jeg til Langafjedle. Og her møter jeg en kar jeg ikke har sett på veldig, veldig mange år. Den lille ulven har vært borte så lenge jeg kan huske nesten. For det er jo sånn at noen MÅ ødelegge. Så ulven har nå endelig blitt fikset på, og kommet på plass igjen.

Så dette ble rett og slett et hyggelig møte. Litt av ulven er fortsatt ødelagt, men det er sikkert ikke så lett å fikse. Det viktigste er at den er på plass igjen.

Den står og skuer mot Gandsfjorden og mot Lura bydel 🙂

Jeg tusler meg videre, og kommer meg opp til den store ulven på Ulvanuten. Den har fått stå i fred, heldigvis, og bank i bordet. Men den er jo så stor, at det kanskje er litt strevsomt å skulle ødelegge den. Jeg har i alle fall hatt mange fine møter med storeulven 🙂

Og der oppe fra Ulvanuten kan man speide langt avgårde over Gandsfjorden. Og i dag var det ganske fint vannspeil, så jeg zoomet inn på dette skipet som lå til kai på andre siden,  og fikk med meg speilingen av både skip og haller.

Gandsfjorden er ganske lang. Og i klarvær ser man langt avgårde.

Artig å zoome inn og se hva som er utover der, når man nærmer seg Stavanger.

Før jeg begynte på hjemveien igjen, tok jeg meg en hvil på benken nedenfor storeulven.

På veien ned igjen stoppet jeg ved kikkerten.

Og jeg måtte jo ta en kikk.

Vel hjemme igjen har dagen vært litt så som så. Jeg har forsøkt å gjøre dagen koselig for alle her i heimen, og så har jeg ellers bare hvilt og lest i bok. Og nå er jeg ganske segen, så jeg merker at natten som gikk var kort. Jeg satser på at kommende natt blir lang og full av god søvn og hvile.

Har du hatt en fin søndag?
Hva har du gjort?

14 kommentarer
    1. Jeg har gjort som deg 🙂 Vært på tur på en topp 🙂 Ekebergtoppen 🙂 Med søsteren min. Koselig! Vi trente, spiste, snakket, så på hvitveisen, tok bilder osv 🙂 Veldig bra dag, men støl i kroppen nå 😀

      1. Det er fint på Ekeberg, jeg liker også å gå der når jeg er i Oslo 🙂
        Og det høres ut som at dere har vært aktive nok ja, så skjønner godt du er støl 🙂 Men kos med en kvalitetsdag da ♥

    2. Så fine bilder fra turen din, og så kjekt å ha en så din turvei i nærheten. Koselig med ulvene, og bra den som hadde vært litt ødelagt var tilbake igjen!:-) Ønsker deg en avslappende kveld! <3

      1. Ja, jeg er heldig som bor så nært fine turområder, selv om jeg bor bynært også 🙂
        Ulvene er mine favoritter, og jeg har gangavstand til hele 7 ulvunger som står plassert rundt i budelen, pluss faren deres, den store 🙂
        Avslapning pågår, og nå ska jeg benke meg foran TV’en 🙂
        Herlig kveld til deg også ♥

    3. Flotte bilder – er så gøy med så god utsikt når en er på tur! Vi har holdt oss på hjemlige trakter både igår og idag, men har gått masse! Nydelig, varmt vær! God klem <3

      1. Det flotte været må jo rett og slett nytes, og ute er jo best å nyte det. Kjekt å gå gode turer, både i nærmiljøet og andre steder.
        God klem ♥

    4. Superflotte bilder, Eva! Så herlig å se 🙂 Fint at det ble en tur på deg. Og du kler rosa, altså! Den jakka er kjempefin til deg 😀

      Min dag har vært rolig, som vanlig 😀 Vi kjørte en tur ned til sentrum av Trondheim, for å kjenne på hvordan det ville vært å bo i en gammel bygård der. Synes de er stilige. Kjente at det ikke er så aktuelt. Følte meg innestengt, og det er tvilsomt om man får en uteplass med sol da. Vi hadde en koselig time i ettermiddagssola i dag, ute på terrassen vår, og nå har jeg begynt å “få trua” på at våren er i anmarsj! 😀

      1. Tusen takk ♥ Ja, rosa er en ordentlig gladfarge, og i alt det grå været vi ofte har her på denne kanten av landet, er det viktig å lyse opp hverdagen med litt knallfarger.
        Spennende utflukt dere har vært på. Er det boligjakten som har begynt? Best å finne et sted ja, hvor man føler seg glad og fri, og som også er lettstelt og trivelig 🙂
        Jeg håper det er vår i hele landet nå. Gode vibber er hva vi trenger nå ♥

      1. Hehe, jeg kan love deg at frokosten min var mager den også denne dagen. Jeg spiste litt yoghurt før jeg gikk. Herlig tur var det i alle fall 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg