DALGONA TIL DESSERT

Søndagen har gått stille og rolig for seg. Jeg har brukt dagen til hvile. Så kanskje får jeg en god mandag da 🙂

Middagen er unnagjort. Og i dag ble det indisk take away. Jammen godt jeg hadde Amalie med når jeg hentet maten, for jeg skjønte virkelig ikke hva han indiske mannen sa for noe? Så det er den dagen i dag kan du si. Den sløve og forvirrede dagen. Greit å overlate til andre å lage middagen da.

Men desserten, den lagde jeg selv. Jeg har fått sansen for Dalgona. Har du smakt det?

Jeg liker den best når den er ganske så søt. Så jeg bruker smakstilsatt kaffe når jeg lager denne. Men det er jo en smakssak.

 

Dalgonaen min nytes på terrassen, under tak i dag, siden det kommer regnbyger innimellom. Og i mens veksler jeg mellom å lese en bok og å strikke.

Dalgona er superlett å lage. Kanskje du ikke har prøvd det enda? Den passer fint i sommervarmen da det er en iskaffe.

 

DALGONA

Du trenger til ett glass:

2 ss instant coffee pulverkaffe.
3 ss varmt vann
2 ss sukker
2 dl melk

Sånn gjør du:

Kok opp vannet. Ha pulverkaffen, sukker og varmt vann i en bolle. Pisk dette til luftig kremet skum med en visp.

Ha isbiter i et glass, sånn ca halvfullt. Ha i melken og topp forsiktig med kaffeskummet.

Serveres med det samme. Rør forsiktig litt skum ned i melken med en skje eller lignende, og drikk med sugerør. Nam, nam 🙂

 

Ha en fin kveld

 

8 kommentarer

Siste innlegg