DE GODE JULEDAGENE

Denne julen har så langt vært veldig god. 

Siden jeg ikke er så enormt religiøs at det gjør noe, handler julen for meg mest om dem jeg er glad i. Både familie og venner.

Nå har jeg ikke vært med venner i juledagene, men jeg sender alle mine venner varme tanker likevel. Venner er så viktig. Viktigere enn man egentlig kan forestille seg. Jeg føler meg rik, som har gode venner som faktisk bryr seg ♥ Jeg bryr meg jeg også, og jeg skal forsøke å hente krefter nok til å gjøre en ordentlig innsat for å vise det dette året som kommer.

Famile ♥ Jeg er et familiemenneske. Jeg er veldig stolt av, og glad i min familie. Og min familie er ikke så stor. Jeg har to barn, som jammen har blitt helt voksne. De er mine vakreste skatter. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten dem ♥ Jeg har en bror, med kone og 3 barn, alle sammen helt fantastiske mennesker. Faktisk innkluderer jeg ganske mye min eksmann i familien min også. Han er en viktig person både for våre barn, og for meg. Hans nydelige kjæreste er en strålende bonus. En dame jeg liker virkelig godt.
Så har jeg også min gamle onkel i Egersund. Dessverre er det ikke mulig å hente ham ut og hjem til oss lenger.
I nordfylket har jeg også en gammel tante, og 4 søskenbarn. Det er dessverre ikke så ofte kontakt med dem lenger.
Jeg er veldig glad i dem alle uansett ♥

Julaften feiret jeg og barna mine sammen med min bror og to av hans barn. Og litt på slutten også med min svigerinne, siden hun hadde vært på jobb. Det var en veldig fin julaften. God mat, laget av min niese på 16 år, god prat, fine gaver, og så spilte vi spill og hadde det veldig sosialt og kjekt. En julaften jeg vil huske lenge ♥

I går, 1. juledag, gikk jeg og min datter en liten tur. Det ble nesten en kilometer. Det er så nydelig julevær disse dagene. Strålende sol og kaldt. Jeg elsker sånt vær. Men formen min er ikke på topp, så denne turen var mestring. Jeg slet opp bakken før vi var hjemme igjen. Og dette preget meg også resten av dagen. Men så utrolig herlig da, å få være litt ute i det flotte været.

Jeg tenker nok at det skal bli en liten tur i dag også. Men da tror jeg at jeg venter til i ettermiddag, ved solnedgang. Da skal jeg se om jeg ikke får tatt noen fine solnedgangsbilder ♥

Ellers har jeg og mine barn sett film sammen. Flere filmer. De siste to var de to første i Mazerunner serien. Egentlig litt for spennende for meg. Jeg lever meg sånn inn i ting for tiden, og er jo et følelsesmenneske. Så etter å ha sett en film i går kveld, var jeg et vrak etterpå, og måtte gå rett og legge meg. Selvsagt var det ikke bare pga filmen, men også fordi jeg hadde hatt en litt aktiv dag, med både tur og at jeg laget middagen. Ribbe.

I dag morges var det en vakker soloppgang. Og med frosten på terrassevinduene, ble det en vakker effekt som jeg bare måtte ta bilde av. Soloppgangen, og en av naboenes utejulelys innbød til ro og refleksjon gjennom det frostede vinduet.

Dagen i dag byr også på vakkert vær. Og formen min, ja den er en smule i ubalanse. Men det skal uansett bli en rolig og fin dag, hvor solen som skinner inn vinduene skal nytes til fulle ♥

Ha en vakker 2. juledag ♥♥

16 kommentarer
    1. Ja, man er heldig som har både en god familie og gode venner. Det er mange som har gått glipp av mye kos med venner i tiden som har vært, gleder meg til 2022 jeg også med mange nye minner å skape. ❤

      Åh det bilde med frost og soloppgang var så vakkert

      Ha en fin dag fineste Eva ❤

      1. Ja, tiden som har vært har vært i ensomste laget. Man har forholdt seg til noen ganske få, og de tingene man tidligere gjorde sammen, har måttet vike for andre og tryggere ting. Men en dag får vi kanskje gå helt tilbake til normalen igjen håper jeg.
        Tusen takk, ja det bildet likte jeg så utrolig godt. Frost er vakkert, uten tvil ♥
        Og du må også ha en fin dag, nyt av hele ditt hjerte ♥

        1. Ja det skal bli deilig å ikke måtte tenke så mye på hvem, hva, hvor osv. Bare kunne være sammen når man vil. Den dagen kommer og jeg gleder meg allerede ❤

          Ja i dag nyter jeg, akkurat kommet hjem fra en tur 🥰

          1. Ja, den dagen kommer. Forhåpentlig om ikke så veldig lenge 🙂
            Jeg har også vært på tur. Veldig kort tur, men en vakker tur i solnedgang ♥

      1. Tusen takk ♥ Ja, jeg er heldig der. Kreftene er forhåpentlig på vei tilbake, sakte men sikkert 🙂
        Besteklemmene til deg ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg