DELFINEN I GANDSFJORDEN

Jeg fortalte i et tidligere innlegg om at jeg og datteren min gikk en tur en kveld for å se på solnedgangen. Vi gikk opp til det fine utsiktspunktet på Hana, hvor vi har utsikt til hele Sandnes og Gandsfjorden.
Og mens vi sto her og beundret den vakre solnedgangen utbryter min datter at hun ser delfinen i fjorden. Jeg blir jo selv straks veldig ivrig, og glemmer hele solnedgangen en stund. For jeg vil også se delfinen 😀

Delfinen har vært en snakkis, og noen har fått veldig gode bilder av den. Det er visst en gullflankedelfin. Det finnes jo så mange arter.

Jeg sto dessverre på alt for stor avstand til å få gode bilder. Men fikk et nokså greit lite videoklipp av den mens den lekte seg i vannskorpen.

Her er jo da solnedgangen, og i vannet, til høyre, kan man akkurat IKKE se delfinen, men du ser avtrykket den gjorde i vannskorpa 🙂

Videoklippet som jeg etterhvert kom på å lage, viser litt bedre at man snakker om en delfin 🙂

Det var en opplevelse å få med seg dette synet. Og jeg har en dag en plan om å gå på delfinsafari langs fjorden. Men tiden vil vise om jeg får nye glimt av dette gullet 🙂

 

20 kommentarer
    1. Fint fanga på video.. Delfiner er jo sååå søte 🤩 vi har hatt en god del av de her oppe også, men nå er det noen år siden jeg har sett de. Men de er vel her – bare jeg som ikke er på rett sted til rett tid 😉
      Håper du får en god søndag 🥰 Klemmerz fra nord.

      1. Ja, de er flotte delfinene. Og jeg vet det finnes en del delfiner i Norge, men i vår fjord pleier det ikke å være så mange. En og annen har forvillet seg inn, og så flyttet ut igjen etter en tid 🙂 Så vi får nyte den så lenge den er her. Og kanskje du snart kommer på rett sted til rett tid du også ♥
        En herlig fin søndag håper jeg du også får ♥ Klemmer ♥

      1. Ja, veldig kjekt. Og det er som du sier, filming er nok best, for de er jo så raske når de gjør sine hopp i vannet.
        Gode søndagen til deg også ♥ Klem ♥

    2. Det var litt av en opplevelse både for dere, men også for oss som du deler det med 🥰 Er dette en ensom delfin, eller er det flere av dem, som folk har sett?

      1. Ja, en utrolig flott naturopplevelse, og veldig kjekt å fange på film og kunne dele med dere her ♥
        Såvidt jeg vet er dette en ensom delfin, som ikke har noen venner med seg. Og den holder seg på avstand fra båter også, så ikke den mest sosiale. Men den leker og koser seg ute på fjorden, så den ser ut til å trives godt. Det er nok mye fisk å finne ♥

    3. Delfiner faktisk! Wow!🤩
      Det må jo være en fantastisk turistmagnet å selge.👍🏻🤗
      Kos deg resten av frigjøringsdagen!🇳🇴

      1. Hehe, ja, det er en enslig liten delfin i en ganske så stor fjord, så om det er en turistmagnet er jeg litt usikker på 🙂 Men veldig kjekt å se den ♥
        Frigjøringsdagen var en fin dag, selv om jeg var litt nede og ikke feiret. Viktig å huske på den uansett, om en ikke får til å markere så veldig ♥
        Ha en fin tirsdag ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg