DEMONSTRANTEN HAR TATT JULEFERIE


Dette året, eller dvs. det siste halvåret har vært sterkt preget av aktivisme for min del. Jeg nådde å fylle 50 før jeg ble demonstrant.
Bildet over har jeg lånt fra Stavanger Aftenblad. Her er jeg avbildet fremme ved banneret, nest til venstre.

Grunnen til demonstrantvirksomheten min er den massive økningen av bomstasjoner i distriktet vårt. Og også i andre distrikter over det ganske land. Dette er jo noe jeg ikke har råd til. Og vett og forstand har jo helt forlatt våre kjære politikere som liksom styrer dette landet. Maktkampen og pengelysten vil ingen ende ta. Det finnes da langt bedre og billigere måter å spare miljø og bygge vei på. Det er uansett komplekse saker dette her. Og har vel ganske lite med sakens kjerne å gjøre sånn egentlig. Alt handler om at vi skal virke best og flinkest utad, mot resten av verden. Og derfor skal vi som bor i dette fantastiske landet flås til skinnet.

Det har vært et høyt antall demonstrasjoner de siste 5 månedene, og jeg har vært med på over halvparten av dem. Dette har gått på bekostning av helse og andre ting jeg heller kunne brukt tiden min på. Men saken er viktig for meg, og derfor har jeg prioritert det.

Den siste demonstrasjonen var jeg ikke på, men den før der stilte jeg opp med tykke klær og fakkel.

Det var minusgrader denne dagen, og vi skulle stå stille utenfor Stavanger Rådhus. Det skulle være en stille protest. Jeg frøs ganske godt på slutten, da det å stå stille ikke gir noen særlig varme, til tross for godt yttertøy.

Fakkelen varmet faktisk litt, så jeg var aldri kald i ansiktet i alle fall 🙂

Her er det Stavangers ordfører, Christine Sagen Helgø, som har kommet ut sammen med noen av sine politikerkollegaer for å “imøtekomme” demonstrantene før aksjonen startet. Og dette gjorde hun nok siden det også var møtt opp et pressekorps sammen med demonstrantene. Det er jo litt taktisk da å vise ordentlige politikertakter og “late som” at man lytter til folket.

I løpet av det siste halve året har min respekt for politikere dalt noe helt enormt. De har virkelig fått vist seg fra sin mest kyniske side, og bryr seg lite om sine velgere og velgernes beste. Maktkamp er hva det dreier seg om, dessverre.

Jeg har nå tatt juleferie fra demonstrantvirksomheten. Og jeg tror den ferien kommer til å vare en stund. Det går på bekostning av helsen å være med på dette, så jeg får håpe at trykket økes etter nyttår, og at noen andre tar seg i nakkeskinnet og er med på demonstrasjoner, og jobber litt for oss kronisk syke, og stadig fattigere del av befolkningen blant annet, i tillegg til seg selv og alle andre også så klart.
Jeg håper ikke vi har tapt, men dessverre taper jeg helse pga. bommene blant annet. Så nå må jeg ta vare på meg selv etter beste evne. Jeg må ta lærdom. Jeg må lære at jeg ikke kan gjøre alt som alle andre kan. Ikke har jeg helse til det, og dyrt blir det også, når man må gjennom en bom hver gang man skal gjøre noen ærender.

Så nå ønsker jeg hele (bom-) Norge en riktig god Jul 😀

6 kommentarer
      1. Ja, dumt helsa lider, men sånn er det, helse og økonomi henger tett sammen, og når det ene går galt, går gjerne det andre galt også, og når de da skal skattlegge oss på alle bauger og kanter, så går det med tap så det suser. Men men…julen blir helt sikkert bra, og jeg ønsker deg også en virkelig flott jul ♥

        Gode klemmer fra meg ♥

    1. Har skjønt det her har engasjert deg ja..viktig å stå på for ting som betyr noe for en..(i den grad en kan og orker).. Ønsker deg og dine en fin juletid og håper formen din holder seg ok 🙂 Førjulsklem fra Mjøndalen <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg