DEN AMERIKANSKE BUTIKKEN / THE AMERICAN STORE

Alltid når jeg er på hytta, må jeg ha en tur innom Vanse, for å besøke Trunken, den “amerikanske” butikken.
Jeg har sansen for Amerika og det amerikanske. Bortsett fra den nåværende presidenten deres. Han har jeg ikke sansen for. Og jeg kan nok nevne mye annet også der borte, som jeg ikke har sansen for. Men likevel er det noe magisk med det, noe som virkelig fenger meg.

Every time when I am in the cottage, I like to go to Vanse, to visit Trunken, the “American” store.
I do like America and the americans. Except from their current President. I am not much excited about him. And there is a lot of other things over there I don’t like much too. But there is still something magical about it all, something that really catches me.

 

I Vanse er mye amerikansk. Et par gater har fått amerikanske gatenavn, og en vei kalles Route 8. Og så har de Trunken da. Som egentlig er en interiørbutikk, med det lille ekstra av amerikanske spesialiteter, både når det gjelder klær, pynt og matvarer.

In Vanse a lot of things are American. A couple of streets have gotten American streetnames, and a road is called Route 8. And they have got Trunken. Trunken is actually an interior design store, with the little extra of American specialties like clothings, decorations, and groceries.

 

Og selvfølgelig må både det norske og det amerikanske flagget være med å pynte opp i vinden og regnet denne dagen da jeg var der.

And of course the Norwegian and the American flags are waving in the wind, and the rain this day when I was there.

 

Det første som møter oss når vi kommer innenfor, er en del kjendiseffekter av Audrey Hepburn, Marilyn Monroe, og Elvis Presley. Det er vel det meste av hva man kan ønske seg med disse klassiske kjente menneskene.

The first that pops up by entering the store, is a lot of celebrity effects of Audrey Hepburn, Marilyn Monroe, and Elvis Presley. I think you can find most of what you can wish for, of these classical famous persons.

 

For meg personlig er det Marilyn Monroe som fenger mest. Og jeg har effekter her hjemme allerede med henne på. Men de kommer ikke herfra. Faktisk vurderte jeg å kjøpe et krus. Men så fant jeg ut at jeg skulle vente litt. Og mens jeg nå sitter her og ser på dette bildet, fant jeg et par andre ting jeg skal kikke nærmere på neste gang jeg er der.

To me personally Marilyn Monroe is the favourite. And I have already things at home with her picture on. I haven’t got those things from this store. But now when I was here, I concidered getting home a mug with her picture on. But I already have one, so I decided to wait. And while looking at this picture, I found a couple of other things I will look a bit closer at next time i visit this store.

 

Og hva er vel Amerika uten amerikanske sløyfer? Det har de også her i butikken.
De hadde mye annet vakkert også. Som ikke var så typisk amerikansk. Mye fint interiør. Veldig kjekt å se på alt. Jeg hadde mange runder gjennom butikken før jeg valgte ut noe som jeg kjøpte med meg hjem.

Det var mye folk også i butikken denne dagen. Og faktisk en del amerikanere. De finner nok ting her som de savner hjemmefra, og ikke finner så mange plasser ellers i Norge.

Neste gang jeg er på hytta, blir det garantert en tur til Vanse også.

And what is America, without American ribbons? Of course they have this too in this store.
They had lots of other stuff too. Beautiful interior items. Very nice to look around. I had some rounds in this store before I made up my mind of what I wanted to take home 🙂

There were many people in the store this day. And a lot of Americans actually. I guess they find things in this store that they miss from home, and can’t find other places in Norway.

Next time I am in the cottage, I will go back to Vanse again.

 

Har du vært her noen gang?

Have you ever been here?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg