DEN LYSESTE NATTEN I ÅRET

St. Hans er her. I dag. Men i går var St. Hans aften. Det var mange som brant bål på denne vakreste St. Hans aften jeg kan huske. Det nydelige været gjorde det absolutt vellykket. Men likevel var båltenningen redusert, pga coronasituasjonen.

Jeg fikk besøk av et vennepar som var ute og kjørte med den fine bilen sin, en MG. Og da de var innom ble det litt vin og sånt til de av oss som ikke kjørte.

Sent i går kveld lå et røykteppe over store deler av Jæren, kanskje over hele Jæren. Jeg så da solen skulle gå ned, og husene i lia overfor der jeg bor, var farget rosa, de lå også innhyllet i en dis av røyk. Og vi kjente jo alle lukta.

Vi hadde en liten kjøretur jeg og Amalie, for å se om vi kunne finne noen bål, men det var nok for sent. Det var bare røykdisen igjen. Et bål så vi, inne på en bondegård. Og dit følte vi ikke at vi kunne gå.

Men jeg satt ute på terrassen til over midnatt. For denne lyseste natten kan man jo rett og slett ikke sove bort 😉

 

Rett over midnatt var himmelen bare såvidt mørkeblå. Rett og slett en eneste lang blåtime. Og temperaturen var 18 grader.

Og her er en liten selfie av en skikkelig zoombietrøtt Eva som vinker god natt. Men dette var altså i natt. Jeg har jo sovet siden dette bildet ble tatt. Men er fortsatt en smule zoombie. Føler meg sånn døgnet rundt for tiden. Jeg jager bort tankekjøret med aktiviteter, og blir jo dødssliten av det også. Men det er uansett kjekkere å bli trøtt av kjekke ting, enn av vanskelige ting 🙂

Nå er ny dag i gang, og vi skal visst få nærmere 30 grader i dag. Noe som passer meg helt perfekt.
Nå først skal jeg til fotpleie, og etterpå ut og handle litt. Og resten av dagen skal jeg bare kose meg og slappe av 🙂

Ha en strålende dag alle sammen ♥

10 kommentarer
    1. var ikke storbål her heller i går ,noen småbål kanskje ,men natten ble ung for oss siden det var arbeidsdag for dei jeg var ilag med,må du opp kl 6 nytter det ikke å være oppe til midnatt :=) men godt det var fint vær da

      1. Nei, å være sent oppe hvis man skal tidlig opp neste dag, det går jo ikke. Så det skjønner jeg godt.
        Jeg skulle opp, men ikke såååå tidlig. Og så sover jeg ikke så mange timene uansett som regel. Men jeg kjente på at jeg gjerne skulle sovet lenge hver eneste dag.
        Det fine været er herlig, det er en stor glede ♥

      1. Tror det var den 21., på min bursdag. For jeg mente jeg leste noe om det. Men likevel, det merkes jo ikke når det er snakk om et minutt eller to 😉
        Ja, litt leit akkurat det at det nå går mot vinter. Men det må vi ikke gå rundt å tenke på, for da blir vi jo deprimerte. Så vi får leve i nuet og nyte det som er her og nå ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg