DEN VEMMELIGE FØLELSEN

Noe så kjekt som å reise til London, er fryktelig slitsomt for en kronisk syk kropp. Spesielt når kroppen har ME som diagnose.

Og det går ikke upåaktet hen både mens man er på reisen, og ikke minst etterpå som nå når jeg er hjemme igjen.

Både i går og i dag kjenner jeg ettervirkninger. I går var jeg fryktelig trøtt og litt i halvsvime, men i dag har jeg også en del smerter i tillegg.

Den verste og vemmeligste smerten er i mellomkroppen. Dvs. området mellom hoftene og skuldrene, og spesielt i ryggraden. Det er en sånn følelse som at kreftene er totalt borte. Vondt, og sånn at det nesten er uutholdelig å sitte. Det er ikke ofte jeg har den følelsen. Men noen ganger dukker den opp, og gjør dagen ekstra ille vond. Så nå skal jeg gå og legge meg. Typisk nok skulle jeg ha forening i dag. Den gjorde jeg enkel. Og det var veldig hyggelig.
Og så lenge det er hos meg det skal være, velger jeg så tidlig klokkeslett som mulig, for jeg er for sliten sent på kvelden. Litt kjipt da når jeg har så vondt i tillegg. Men tror ikke noen merket noe. Og jeg koste meg jo, til tross for smertene, men jeg slet med å sitte.


Dette bildet illustrerer egentlig hverdagen min veldig godt. Jeg kunne ikke sagt det bedre selv.


Dette er også fakta. Og en grusom følelse, hver eneste dag. Men det er rart hva man blir vant til. Jeg står opp om morgenen, og er utslitt allerede ved anstrengelsen av å gå ut av sengen. Men med mange pauser klarer jeg som regel å komme meg i gang etter noen timer.

Nå er det på tide å krype til sengs. Og det gleder jeg meg til. Og i morgen blir nok en god dag uansett hvor sliten eller vond jeg føler meg. Like god som i dag, og kanskje til og med litt bedre, av en årsak jeg sikkert nevner i morgen 😉
Og i morgen svarer jeg kommentarer på de foregående innleggene. Det orker jeg ikke nå dessverre.

God natt og sov godt ♥

PS: Bildene fant jeg ved å google me/cfs quotes og millionsmissing.

 

4 kommentarer
      1. Det gjør det absolutt. Jeg er klar over alt som kommer, så jeg forsøker å være forberedt. Og så er det bare å jobbe seg gjennom det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg