DENNE GENSEREN HETER NETTI

En stk ferdig strikkegenser kom av pinnene i dag. Den kunne vært ferdig på Skjærtorsdag, men da gikk jeg tom for garn sånn helt på slutten. Nytt garn skaffet kjæresten min for meg i går, og da kunne jeg endelig gjøre denne delige og myke genseren ferdig.

Genseren er strikket med to garnkvaliteter sammen, Dale Pure Lino, som er bl.a. resirkulert lin, og Dreamline Air fra Du Store Alpakka. Sammen blir disse to garnkvaliteten til en myk, lun og behagelig komposisjon. Med en lysere topp inni, vil genseren se enda lunere ut 🙂

Det er datteren min som bestilte denne genseren, og jeg synes det er så kjekt når hun ønsker seg noe hjemmestrikket, at alt annet blir lagt på is mens jeg ivrig kaster meg over prosjektet 🙂

Genseren strikkes med raglanfelling, og det gjør at alle evt. klumpete sømmer ikke eksisterer. Under ermene har jeg masket sammen, så der er heller ingen klumper. Men uansett er garnet så tynt og mykt, at det er helt uproblematisk om jeg skulle måttet sy. Genseren skulle i oppskriften strikkes på pinne nr. 5, men jeg strikket på 4,5, for jeg strikker litt løst.

Jeg har lyst på denne selv også, men om jeg skulle bli ferdig med noen av mine planlagte prosjekter innen jeg finner noe nytt og spennende, så kan det hende jeg prøver meg på denne i et annet garn. Da vil den kanskje få et annet uttrykk, men forhåpentlig bli fin fordet 🙂 Det gjelder å eksperimentere litt av og til 🙂

Så da var dette egentlig et corona-prosjekt, og endte som påskegenser 😉

Har du noen corona-prosjekter av ymse slag på gang?

20 kommentarer
        1. Jeg holder på med ragland fellingen,,,,skal det felles på hver omgang (24 ganger) Er vant å felle annenhver omgang😀 føler fellingen blir veldig kort.
          Håper du kan gi meg et svar.(Netty genseren)

          1. Hei. Jeg har strikket et par gensere sånn, med felling på hver omgang. Jeg regner med det har noe med garnet og størrelsen å pinnene å gjøre kanskije, at annenhver omgang vil gi veldig lang felling. Jeg fulgte i alle fall oppskriften, og det ble et bra resultat 🙂 Jeg har ikke oppskriften foran meg akkurat her, ikke genseren heller. Skal se litt senere, og evt. svare deg senere hvis jeg har jukset det til noe (som jeg ikke kan huske akkurat nå). Lykke til 🙂

      1. Tusen takk ♥ Ja, det går unna, fra tid til annen 🙂 Og du har jo andre ting du holder på med også, så du må jo så klart fordele tiden din på de forskjellige tingene 🙂
        Gleder meg til å se toppen din ferdig da 😀

    1. veldig fin genser som satt helt perfekt på din datter :=) jeg har strikket en liten genser og er i ferd med en bukse til,det blir til en ettåring neste vinter,så gjorde jeg ferdig et nytt panneband i går,rosa i kontstrikk,bilde kommer :=)

      1. Takk for det ♥ Ja, den passet godt til henne synes jeg 🙂
        Å, så søtt med så små strikkeplagg. De blir nok godt mottatt tenker jeg ♥ Og pannebåndet blir nok fint. Du er flink med kontstrikk du 🙂

    2. Så lekker den ble. Litt koronastrikk her også. Har begynt på en tynn ullgenser, men det tar jammen tid med sånt tynt garn. Sikkert lurt, for da varer håndarbeidet litt lenger. Min genser er i lillatoner og mulig hvitt og grått. Litt usikker enda, på om jeg skal ha mønster, eller bare holde meg til duse farger i striper. Koselig å ha et håndarbeide i disse tider i hvert fall. Klem til deg 🙂

      1. Takk for det ♥
        Ja, tynt garn tar litt tid, men som du sier, da varer det litt lenger. Høres veldig fin ut i alle fall, og ikke minst, behagelig 🙂 Vårlig rett og slett ♥ Håndarbeid er godt i disse tider ja. Godt vi kan sånne kunster 🙂 Klem ♥

      1. Tusen takk ♥
        Så kjekt at du også har et korona-prosjekt på gang. Gleder meg til å se hva det er hvis du skriver om det i morgen ♥ Klem ♥

    3. Den var veldig fin! Og jaggu strikker du kjapt!
      Jeg har funnet ut at jeg bare bør holde meg til tepper og kluter.
      Alt annet blir mislykka …

    4. Hei. Den ble veldig fin. Hadde bestilt den Jadegrønn,men pakken kom ikke helt hjem,så da fikk jeg ikke hentet den på posten og gikk i retur🥺 Prøvde å bestille ny,men helt utsolgt .Skal sende Mail til Strikkemekka og høre. Må ha strikketøy i disse dager😊👍

      1. Ja, den er nydelig den genseren der, og utrolig behagelig kvalitet på garnet, både å strikke med, og ikke minst det ferdige produktet. Leit at du ikke fikk den helt hjem, og at den da gikk i retur. Og så utsolgt i tillegg. Veldig dumt. Jadegrønn høres jo også helt nydelig ut. Var nok en farge jeg ville valgt til meg selv også. Det eller blå 🙂
        Strikketøy er greit å ha i disse dager ja. Jeg krysser fingrene for at det ordner seg for deg ♥

        1. Takk skal du ha. Tror jeg bestiller den i syrin,eneste som er igjen. Om ikke min datter liker den fargen kan vi (hun) jo kjøpe garn. Så får vi se hva vi gjør med fargen Syrin😊😊👍

          1. Syrin er jo nydelig ♥ Og om den ikke faller i smak, så er det kanskje noen som har lyst å kjøpe den. Spennende blir det uansett ♥

    5. Driver å leter etter oppskrift på denne genseren, men finner den ingen plass. Noe du kan hjelpe meg med?

      1. Oppskriften på denne genseren er nok hos Strikkemekka. Men jeg vet ikke om den er som gratisoppskrift eller om man må kjøpe den.

    6. Hei, er nesten ferdig med denne nydelige genseren, men mangler dessverre ett halt garn nøste. Er det lov å spørre om du har noe igjen av Pure Lino kahki Beige som jeg kan kjøpe?
      Mvh Anne Marie

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg