DENNE KJEKKE UNGE MANNEN HAR FÅTT NY GENSER

Den kjekke unge mannen er min sønn, mitt eldste barn, svært etterlengtet da han endelig kom til verden. Og det begynner å bli en del år siden nå (snart 24), men jeg husker det som det var i går ♥ Min stolthet og glede ♥

Han er av det “varmblodige” slaget, som går med T-skjorte året rundt, vinter som sommer. Å gi ham varme klær har vært forgjeves. Han foretrekker jeans og t-skjorte. Sånn har det vært helt siden han fikk lov til å bestemme selv, og det er selvfølgelig helt greit.

I fjor vår/sommer ble han av min kjæreste introdusert for fiske. Ferskvannsfiske har det blitt, så da fikk han fiskeutstyr i julegave. En god og varm genser ville jeg også gi ham, men nådde det ikke til jul. Så den har jeg strikket nå. Og i går ble den helt ferdig. Jeg spurte på forhånd om han hadde lyst på det, siden han nå gjerne skal ut litt på kveldstid hvor luften er litt kjøligere enn om dagen. Og ikke minst, det å stå i ro, i vær og vind, kan være ganske så kjølig, selv for de varmblodige. Han hadde lyst at jeg skulle strikke en genser, så da ble mitt mamma-hjerte varmt og lykkelig, og jeg satte så klart i gang med å strikke så snart jeg hadde funnet garn som egnet seg.

 

Se her, her er genseren ferdig, og en fin match til den unge mannen ♥

Genseren er strikket i en blanding av bomull og ull, 50% bomull og 50% merinoull. Da er den myk og god uten å klø, pluss at den varmblodige ikke føler den blir for varm.

Garnet kjøpte jeg i fjor sommer på lagersalg hos Gjestalgarn, og oppskriften har jeg fra et hefte fra SandnesGarn. Fra det heftet har jeg strikket mye, og det ligger også som gratishefte på SandnesGarn sine sider. Akkurat denne genseren er den andre jeg strikker med akkurat det mønsteret, men helt andre farger enn forrige gang.

Jeg har et ganske stort garnlager her hjemme hos meg selv, og det er jo opparbeidet nettopp ved å handle på salg og også noe med tilhørende prosjektplaner. Og i disse tider hvor virus herjer verden, så er det godt å ha litt å plukke av hjemme, sånn at jeg kan strikke stort og smått uten å måtte gå ut av huset for å skaffe det jeg trenger. Helt perfekt 🙂 Og så er det ekstra kjekt når mine barn har lyst på nye strikkeplagg, da kan jeg starte med det samme 🙂

Nå er jeg selvsagt i gang med et nytt prosjekt allerede, så her har jeg alltid noe å gjøre 🙂

Har du strikkeprosjekter på gang, eller andre håndarbeids- og hobbyprosjekter?

 

14 kommentarer
    1. Så flink du er! Såg ut som mye jobb med den genseren, heldig han som fikk den. Kjekt å høre litt om din sønn.

      1. Takk for det 🙂 Ja, det var litt arbeid med den, men jeg liker jo å strikke, og det er et arbeid jeg faktisk klarer 🙂
        Ikke så mye jeg skriver om mine barn egentlig, men av og til er det kjekt å si noen ord om dem også ♥

      1. Tusen takk 🙂
        Ja, hjemmestrikket er veldig kjekt. Min mormor strikket mye som vi fikk. Det var alltid stas når hun satt med strikkepinnene ♥

    2. Superfin genser, og superflott gutt (ung mann)! Skjønner godt at du er stolt av han. 🙂 Må være kult for han å ha en genser som mammaen hans har strikket til han med kjærlighet! 🙂

      Jeg har ikke strikkedilla. Hadde flere prosjekter da jeg var i tenårene. Gensere, mm. Men så ble det en brå slutt da jeg fylte 20. Gikk lei… Har imidlertid en plan om å gjenoppta hekling av duker. 🙂

      1. Tusen takk ♥ Ja, tror nok den genseren vil komme godt med fremover 🙂
        Jeg begynte selv å strikke da jeg var 14 år, og husker godt at jeg strikket genser til lillebroren min. Har enda oppskriften 🙂 Strikking er jo ikke noe alle blir hekta på, men hekling er også kjekt. Jeg har heklet en del i min tid også, men foretrekker strikking. Håper du får planen din i drift snart, det er jo veldig kjekt 😀 ♥

    3. Flott genser og veldig fin gutt som har den på 🙂 Du strikker veldig pent.. Strikka mye før , men over ti år siden sist..blogg og foto er min hobby nå… Klem <3

      1. Tusen takk 🙂
        Ja, hadde jeg klart å nøye meg med kun et par ting, men det klarer jeg ikke, så det blir mest strikking, og så har jo jeg også blogg og foto, pluss lesing. Så det er jo kjekt når jeg kan kombinere disse tingene 😀
        God klem ♥

    4. dette var en fin genser ,og smart å bruke et helårsgarn,det høres ut som att det er det beste for sønnen din :=) har et godt lager garn jeg også,men skulle gjerne hatt litt til ,vi får se om sandnes fabrikkutsalg holder åpent kan det tenkast att min søster handler til meg ,får høre med henne

      1. Ja, er god denne genseren året rundt 🙂
        Vi er vel litt sånn alle vi strikkersker, vi får liksom aldri nok garn 😉 Men ja, kanskje søsteren din kan hjelpe deg litt med å fylle på. Er kjekt med den muligheten 🙂

    5. Fin genser og fin ung mann. 🙂 Ja, jeg strikker både det ene og det andre. Men går litt i rykk og napp her. Noen ganger orker jeg ikke en gang se på strikkepinnene. Men så kan jeg ta det igjen kvelden etter og strikke i mange timer i strekk. Kommer an på hvor sliten jeg er.

    6. Så fin, både genser og sønn! Morsomt at han endelig ville ha en hjemmestrikket. Jeg strikker trekk til Norgesglass m dagen, men har garn liggende til en tynn ullgenser til meg selv. Ha en fin dag videre! Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg