DET BLOMSTRER I VINDUSKARMEN

Det er visst vår både inne og ute for tiden. Ute er det knopper, blomster og spirer over alt, og inne, så er det denne her som har begynt å blomstre.

Akkurat at denne blomstrer nå er litt underlig. For den har nemlig vanligvis pleid å blomstre i oktober/november. Og det gjorde den også. Men så har den begynt å blomstre nå igjen. Og det kan jeg like 🙂 Det virker jo som den trives da 🙂

Og den har visst planlagt lang blomstringstid, for noen blomster har allerede avblomstret, og så er det mange nye knopper på vei, i tillegg til denne ene som nå er nyutsprunget, stor og fin.

Det kan jo hende at den bare takker meg nå, for at jeg har begynt å bli flinkere til å gi plantene vann. Jeg har nemlig ikke alt for grønne fingre, og vannmangel pleier å prege de fleste plantene i stua mi. Derfor har jeg mest sukkulenter og sånt 🙂 Men i det siste har jeg faktisk kommet på de stakkars plantene, så nå er det nokså frodig og fint hos meg. Og det gjør det selvsagt mye triveligere for oss mennesker også 🙂

Og akkurat i disse tider er det jo ekstra viktig, siden vi tross alt er mye mer hjemme nå enn normalt.

Så la det blomstre, både inne og ute. Det er vakkert det ♥

15 kommentarer
    1. Så flott..<3 ..noen år siden jeg har hatt en slik 🙂 Husker farmor alltid hadde sånne store og flotte som blomstra igjen og igjen.. Ekstra hyggelig med litt blomster i disse utfordrende tider… Klem og fin kveld til deg <3

      1. Ja, mine bestemødre hadde også store og flotte sånne, og min mamma var også flink med dem. Veldig fint med blomster og farge nå ja. Det setter litt glede i tilværelsen.
        Fine kvelden til deg og ♥ Klem ♥

    2. den er fin,har 2 slike i forskjellig farge,men dei er små ,fikk 1 blomst i vinter ,håper mine også vil blomstre igjen nå,det har jeg ikke sjekket :=) ja vann må til,har ikke vært flink jeg heller ,men vi har vist tid til å pusle med dem nå

      1. Ja, nå har vi mye tid til overs, så det kan jo komme stueplantene til gode. Krysser fingrene for at dine også vil blomstre igjen nå ♥

    3. Å så fine! Jeg konstaterte i sta at mine tre kaktuser antagelig ikke kommer til å blomstre til påske i år… merkelig grunn, for det gjør de jo alltid… (selv om de er november-kaktuser…)! 🙂

      1. Ja, fint når de blomstrer. Min har pleid å blomstre i oktober/november, men nå har den bestemt seg for å være litt snillere 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg