DET BLOMSTRER

En liten blomsterhilsen på en søndag er vel ikke å forakte 🙂

Jeg har hatt noen turer ned i hagen denne uka. Både for å stelle litt, klippe plenen og sånne ting, men også bare for å beundre og planlegge.

Så har jeg tatt noen bilder. Men faktisk har alle bildene jeg her viser blitt tatt på avstand. Jeg har enten stått på terrassen, eller uti gata 🙂
Det er nemlig sånn at det nye kameraet mitt ikke virker på macrofotografering, så det må jeg få sjekket opp i. Men å stå på avstand og zoome inn går ganske bra.

Akkurat nå blomstrer Rhododendronen min. Jeg liker den veldig godt, men jeg tror ikke den trives helt godt akkurat der hvor jeg har plassert den. Så det må jeg få fikset på etterhvert.
Epletreet trives veldig godt. Smekkfullt av blomster hver eneste vår. Og nå er det lubne rosa blomsterknopper og flere som spretter ut til hvite og fine småblomster. Det er et vakkert skue ♥ Jeg har tatt disse bildene i forbifarten.

Vi har hatt tørt vær den siste uka, men i natt regnet det. Og en regnskur har det vært i dag også, og det trengs iblant 🙂

Litt småkjølig i dag, men så lenge solen skinner, så er jeg fornøyd 🙂
Ha en strålende fin søndag ♥

14 kommentarer
    1. Herlig med sol og blomster. Her våkna jeg til en hvit verden.
      Syns bildene ble fine til tross for at du har tatt dem på avstand.
      Riktig fin søndag til deg <3.

      1. Ja, det er så fin årstid med farger over alt 🙂
        Men en hvit verden, det var jo leit da, når vi tross alt skriver Mai. Håper snøen forsvinner fortere enn svint.
        Takk for det, jeg er fornøyd med bildene, så får jeg nok ordnet macroen etterhvert.
        ♥♥♥

    2. Det er veldig frodig ute nå 🙂 Virker litt kaldt ute i dag. Så jeg er bare inne. Skal så vidt ta snuten ut når håret er tørt 🙂 Kjøpe med en is og ta med hjem 😀 Klemmer <3

      1. Det er så fint på denne årstiden, selv om tempen kunne vært litt høyere. Kos deg masse med is du, det er deg vel unt 🙂
        Klemmer ♥

      1. Har hørt flere har fått snø…men ikke her hvor jeg bor, heldigvis. Håper dere slipper snøen. Men 2 grader er jo ganske kjølig. Kle deg godt når du går ut på tur ♥
        Klem ♥

    3. Kjempefine og nydelige bilder 🙂 Nå for øyeblikket skinner solen her, men i dag tidlig snødde det, og i høyden i Trondheim hadde snøen lagt seg.

      Ikke akkurat motivert for mer snø nå.

      Ønsker deg en kjempefin søndag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Jammen er det variabelt vær i dette landet for tiden. Og mai, da kunne jo snøen tatt ferie 🙂 Men sånn er det bare. Forhåpentlig er det bare et blaff. For nå er det sol og sommer som er det neste på agendaen 🙂
        Kjempefin søndag til deg også, og god klem ♥

    4. så vakkert det er i hagen din nå da,det viser godt att det er et mildere klima hos dere,her blomstrer hverken rhododendron eller epletre ennå,,i kveld har snøen lagt seg også,men det kommer nok her også,ha en fin kveld videre da

      1. Ja, vi bor jo i et langstrakt land, så ikke rart at klimaet er veldig forskjellig alt etter hvor man befinner seg. Håper nå at snøen er ferdig for i år hos dere, og at dere kan nyte våren ordentlig med alt som hører våren til ♥

    5. En kald mai måned i år, håper bare den ikke speiler sommeren…
      Epletreet er så nydelig når det blomstrer, og veldig fine bilder av det.
      Er i tanker om å plante et jeg også, mye å ordne i hage og rundt huset i år…

      1. Kjekt når du har plass til å ha frukt og sånt i hagen, så det håper jeg du får til 🙂 Men ja, du sier noe der altså, håper virkelig ikke at mai måned speiler sommeren, for jeg kan knapt huske en kaldere mai.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg