DET ER ENGLER I PÅSKEBUDSKAPET OGSÅ

Jeg samler på engler. Ikke sånn at jeg har tusenvis av dem, men jeg liker spesielt glassengler til å henge i vinduet. Og tidligere har jeg kun hatt glassenglene fremme til jul. Denne julen bestemte jeg meg for at de skulle bli helårsengler. Så nå henger de i vinduet hos meg, hele året, og lyser opp med sine forskjellige former og farger. 

Og det var da jeg nå i morgentimene satt og så englene som glitret i morgensolen, at jeg kom på at påskebudskapet også har engler med. Så hvorfor pynter vi ikke med engler til påske også? Er de kun forbeholdt julen?

Hos meg svever de i vinduet hele året, selv om vinduene mine nå begynner å bli skikkelig skitne. På tide med en vask, sånn at englene kan få komme enda mer til sin rett 🙂

Disse to er favorittene mine. Den hvite var den første jeg kjøpte. Den kjøpte jeg da jeg var på foreningsblåtur, og vi havnet i Sogndalstrand i Sokndal en av dagene. Det var da fascinasjonen min for glassenglene begynte. 
Den grønne engelen er også en favoritt, og den er den siste jeg kjøpte, nå like før jul. Den kjøpte jeg hos en kunstner i byen jeg bor i 🙂

Jeg har 5 engler til sammen. Ingen er like, hverken i utforming eller farge. 

Så har de nå blitt helårsengler, og passer spesielt godt til jul og påske, er min konklusjon. Men de skal få glitre hos meg året rundt, for så godt liker jeg dem ♥ 

Kanskje tar jeg bilde av alle når jeg har fått vasket vinduene? Vi får se 🙂

Jeg samler på glasshjerter også. De har jeg mikset inn blant englene, og dem har jeg 4 av.

Har du noen spesiell pynt du liker ekstra godt hjemme hos deg selv?

6 kommentarer
    1. Koselige engler. Min svigermor har slike glassengler hengende i stuevinduet, hele året. Jeg har foreløpig ingen. 🙂 Har vel ikke noe pynt jeg er mer glad i enn noe annet heller. Ingen favoritter altså. Tror jeg. Nå fikk jeg jaggu noe å tenke på …

    2. Jeg er også veldig glad i engler, og har noen hengende i stuevinduet hele året. I tillegg så pynter jeg nesten bare med engler til jul

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg