DET ER GODT Å HA LANGHELG

Selv om jeg ikke jobber så blir det jo en dagsrytme for meg også, spesielt når ungene mine er hos meg. For de har jo sine ting de gjør, og det preger jo meg og min tilværelse også. Så når helgene og feriene kommer, så merkes det for meg via dem 🙂

Og jeg nevnte i et tidligere innlegg at jeg skulle svare alle ubesvarte kommentarer i løpet av helgen. Og jammen er det godt at vi da har langhelg, for ellers ville jeg ikke klart å holde det løftet 🙂

I dag er det mandag, og 2. pinsedag. Og i dag fikk jeg endelig gjort det 🙂 Klapp på skulderen til meg selv 🙂

Jeg tror vi bare MÅ ha sånne ekstra lange helger iblant, for å få ting til å gå rundt 😉

Ikke bare er det langhelg, men også ferietid for noen. Her i huset har vi begynt ferien nå.

Og vi har også en tradisjon på 2. pinsedag. Vi pleier å dra på familieutflukt og grille og kose oss. Det pleier å være meg og mine, og min bror og hans familie. Og tidligere var også våre foreldre med, og vår onkel som bor i Egersund. Men nå er jo foreldrene våre forlengst gått bort, og onkelen vår i Egersund er 93 år gammel og skral til bens.

Derfor gjør vi en liten vri på pinseutflukten i år. Vi reiser alle sammen til Egersund og besøker onkelen vår. Så har vi med litt kaker og kaffe, så koser vi oss sånn istedet 🙂

Så nå må jeg faktisk ta en tur i den søndagsåpne butikken og handle egg. For jeg skal jo bake 🙂 Og i kveld setter vi kursen mot Egersund og har noen kjekke timer der 🙂

Har du noen fine ting du skal gjøre i dag? 
Har du noen pinsetradisjoner?

Ønsker alle en god 2. pinsedag ♥

10 kommentarer
    1. Det hørtes koselig ut.
      Vi har ingen pinsetradisjoner. Planen min er å bare nyte dagen hjemme. Med strikking og litt andre puslerier😊
      Ha en fin dag med bakst og tur❤

    2. Så koselig det hørtes ut. Fint å gjøre noe sammen slik. Ellers er det godt å gjøre slik en tenker. Morsom bilde forresten. Men nei, har ingen tradisjoner for dagen. Tenker å være hjemme, og det kjennes godt ut. Klem <3

      1. Ja, det er koselig å gjøre noe sammen, og det er jo ikke så ofte i den travle hverdagen at vi får det til 🙂
        Veldig godt å være hjemme også ♥ Klem ♥

    3. Det høres ut til at du har fine planer for siste pinsedagen. Selv driver jeg med egenpleie av føtter og kroppen i dag, var på tide nå 🥰

      Det er ikke lett å få tiden til å strekke til, for å svare på og kommentere. Jeg føler jo hele tiden at det blir til at jeg prioriterer nouw vennene først, og så får jeg så dårlig samvittighet for jeg ikke rekker mine gamle venner på blogg.no 😢

      1. Åhhh….høres jammen godt med litt hjemmespa 🙂 Ikke dumt det 🙂
        Nei, det er ikke lett å få tiden til å strekke til. Det erfarer jeg hver dag, enda jeg har mye tid egentlig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg