DET ER IKKE GULL ALT SOM GLITRER

Jeg har alltid vært glad i glitter og glam. Ja, jeg har ikke totalt overdrevet, alt med måte selvsagt. Men nå når tidene har vært rimelig mørke for meg selv, lyser det opp litt med blanke og glitrende gjenstander.

Og så har jeg i mesteparten av mitt liv vært en sølvjente. Men i det siste har jeg fått veldig sansen for gull også. Så når alt har vært mørkt og trist denne høsten, så har jeg faktisk på litt gode dager unnet meg å shoppe litt gullete julepynt.

Jeg har julepynt nok, bevares, men akkurat i år følte jeg behovet for noe nytt.

Denne engelen er siste tilskudd i julepyntsamlingen. Den kjøpte jeg etter jeg ble utskrevet fra sykehuset. Som en liten gave til meg selv.

Jeg er veldig glad i engler. Jeg er ikke på noen måte religiøs, men englene gir en følelse av ro og stabilitet, så de har alltid appellert til meg. Og så er de jo vakre da, der de står i butikken og frister en stakkars svak sjel 🙂

Jeg kjøpte tidligere to juletrær også. Det var da advent begynte. Jeg stappet i meg paracet, sånn at jeg skulle orke å gå på førjulssalg.
Jeg synes de trærne var så fine der de sto og lyste opp i gull.

Selvsagt er det ikke gull, men flott og gullete er det likevel. Jeg har ikke behov for at gull og diamanter skal være ekte når man pynter med det rundt om i huset. Det er uttrykket det gir som teller, ikke ekteheten 🙂

Sammen med adventslysene jeg valgte i år, synes jeg de gullete figurene passer godt. Jeg har alltid pleid å ha lilla adventslys. En gang hadde jeg hvite. Men i år hadde jeg lyst på noe helt annet. Så da ble det disse sand/gull fargede. Og så har jeg pleid å ha et eget julefat å ha adventslysene på, men i år valgte jeg et gullfat som jeg har hatt stående fremme hele året. Pyntet det litt vinterlig og julete, så ble det riktig pent synes jeg.

Og med tente lys om kvelden, er stemningen komplett. Nå er det ikke lenge igjen til jul ♥
Og nå har julestemningen begynt å krype inn i kroppen min. Jeg gleder meg som et lite barn ♥

Har du fått julestemningen i kroppen?

12 kommentarer
    1. Å, det var fint! 😍 Lurer på om jeg neste år skal gå for hvite lys jeg også, lilla passer liksom helt inn lenger nå som jeg pyntet til jul så tidlig 😄

      1. Det er helt sant altså, i år var veldig mange veldig tidlig ute med å pynte til jul, og da krasjer det bitte litt med lilla lys. Men sånn ellers synes jeg lilla er pent ♥

      1. Takk, det er kjekt med litt nytt. Og adventsstaken ble det nesten ikke noe av her hos meg heller, helt til jeg kom over de lysene. Så har barna vært her hver gang vi har tent et nytt lys 🙂

    2. Ingen julestemning enda, men jeg gleder meg likevel. Synes det var mer juleglede da snøen lå her, men nå er det vårlig. Nydelig engel du hadde. Kos deg i advent. Klemsiklem:)

      1. Ja, det er faktisk ganske så vårlig her også. Men jeg er nå litt glad snøen er borte, selv om den lyser opp veldig fint.
        Her skal jeg følge alle råd om å kose meg. Og kos deg du også ♥ Klemmer ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg